در حال بارگذاری ...
  • ضرورت توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی در کشور

    در شرایط کنونی نگاه دولت به توسعه حمل و نقل ریلی مثبت است ، در همین راستا خوشبختانه با اذن رهبر معظم انقلاب و مصوبه مجلس ، دولت در بحث فاینانس پروژه های ریلی مجاز شده که سهم ۱۵ درصدی خود در اجرای پروژه ها را از صندوق توسعه ملی تامین کند که این مسئله امتیازی ویژه برای وزارت راه و شهرسازی جهت توسعه حمل و نقل ریلی است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت : عمر متوسط واگن‌های حمل و نقل ریلی حدود ۳۰ سال است که این مسئله نشان‌دهنده ضرورت نوسازی ناوگان ریلی در کشور است .

    مجید کیانپور با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی در کشور ، گفت : توسعه حمل و نقل ریلی در کشور آثار مثبتی برای اقتصاد خواهد داشت به طوری که اگر میزان انتقال مسافر و کالا از طریق ریل افزایش یابد ، قطعاً هزینه ها به صورت چشمگیر در بخش های مختلف کاهش خواهد یافت .

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی به معنای توسعه اقتصادی کشور است ، افزود : بر اساس گزارش های واصله و بررسی های صورت گرفته ، حداکثر  استفاده از شبکه ریلی حدود ۵۰ درصد است ، اما متاسفانه ما نتوانستیم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم . در شرایط کنونی نگاه دولت به توسعه حمل و نقل ریلی مثبت است ، در همین راستا خوشبختانه با اذن رهبر معظم انقلاب و مصوبه مجلس ، دولت در بحث فاینانس پروژه های ریلی مجاز شده که سهم ۱۵ درصدی خود در اجرای پروژه ها را از صندوق توسعه ملی تامین کند که این مسئله امتیازی ویژه برای وزارت راه و شهرسازی جهت توسعه حمل و نقل ریلی است .

    کیانپور تصریح کرد : امروز توسعه حمل و نقل ریلی در گرو واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی است ، از این رو اگر در این حوزه به درستی سرمایه‌ها جذب شود ، معادل قیمت و میزان فروش نفت به اقتصاد کشور کمک خواهد شد . البته توسعه حمل و نقل ریلی نیازمند استقبال مردم از این بخش است ، در تمام کشورها مردم برای تردد و مسافرت بیشتر از قطار ها استفاده می کنند اما در کشور ما گرایش به استفاده از حمل و نقل ریلی بسیار پایین تر است ، بنابراین باید فرهنگ‌سازی لازم برای افزایش استفاده مردم از این بخش صورت گیرد .

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد : افزایش امنیت ، صرفه جویی انرژی ، کاهش ترافیک و بهبود وضعیت زیست محیطی از آثار مثبت توسعه حمل و نقل ریلی است ، همچنین توسعه این بخش و افزایش سهم حمل مسافر و کالا نسبت به حمل و نقل جاده ای، موجب صرفه‌جویی ۳۵۰ میلیون دلاری می شود . امروز عمر متوسط واگن های حمل و نقل ریلی بیش از ۳۰ سال است ، حال با توجه به توان داخل و ظرفیت مهندسان کشور ما باید در جهت تولید واگن های جدید کاهش میانگین عمر واگن‌ها اقدام شود .




    مطالب مرتبط

    افزایش نرخ بلیت هواپیما اجحاف در حق اقشار متوسط جامعه

    افزایش نرخ بلیت هواپیما اجحاف در حق اقشار متوسط جامعه

    عدم وجود نظارت دقیق در این حوزه باعث افزایش قیمت نهایی بلیت شده است و در شرایط کنونی نباید هیچ تصمیمی برای افزایش مجدد بلیت‌ها اتخاذ شود ، چرا که با این کار فشار بیشتری به قشر متوسط جامعه وارد شده و تنها حمل و نقل هوایی در انحصار گروه خاصی قرار می‌گیرد .

    |

    نمره قابل قبول سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه بندری و دریایی طی دوران تحریم

    نمره قابل قبول سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه بندری و دریایی طی دوران تحریم

    با توجه به شرایط سخت تحریم و اعمال شدیدترین فشارهای اقتصادی از سوی آمریکا ، سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه بندری و دریایی نمره قابل قبولی می گیرد چرا که فعالیت ها و اقدامات بسیار مناسبی را انجام داده است و عموما اگر موانعی هم در فرایند جابجایی کالا وجود دارد ناشی از سایر ...

    |

    توسعه زیرساخت های بندری و دریایی الزام و ضرورتی اجتناب ناپذیر

    توسعه زیرساخت های بندری و دریایی الزام و ضرورتی اجتناب ناپذیر

    توجه جدی به ارتقا زیرساخت ها ، توسعه آی تی ، استفاده از تکنولوژی های حمل و نقل کالا ، توجه جدی به صنعت کشتی سازی ، به روز شدن در حوزه دریانوردی و کشتیرانی از مهم ترین مسائلی است که باید در راستای تحقق آن گام برداشت .

    |

    تشکیل فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور از اقدامات مهم مجلس یازدهم

    تشکیل فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور از اقدامات مهم مجلس یازدهم

    شهرستان تالابی بندر خمیر در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهر بندرعباس واقع شده بندر خمیر به واسطه مجاورت با بزرگترین تالاب دریایی ایران و خاورمیانه (تالاب بین المللی خورخوران) دارای ظرفیتهای تجاری و گردشگردی منحصر بی فردی می باشد .

    |

    نظرات کاربران