در حال بارگذاری ...

معرفی توانمندی های عملیاتی و ظرفیت های بندر چابهار در همایش بین المللی توسعه چابهار

این همایش باید فرصتی برای معرفی ظرفیت های اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی کل استان سیستان و بلوچستان باشد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مشترک با استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد : همایش بین المللی توسعه چابهار با هدف " معرفی توانمندی های عملیاتی و ظرفیت های توسعه ای بندری " و " معرفی پتانسیل ها و فعالیت های پسکرانه ای و ارزش افزوده " در ۷ اسفند ماه سال جاری برگزار می شود .

محمد راستاد در این نشست با اشاره به شیطنت های رسانه ای مبنی بر اینکه واگذاری بندر چابهار به شرکت هندی ، تصریح کرد : تنها اپراتوری ترمینال بندر شهید بهشتی برای عملیات اجرایی به شرکت هندی واگذار شده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه واقعیت های چابهار در این همایش ارائه می شود ، اظهار داشت : هم اکنون و با افتتاح فاز اول توسعه در بندر شهید بهشتی ، خطوط لاینری در این بندر فعال شده که دستاورد بسیار خوبی محسوب می شود .

مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به افزایش جذب کشتی و کالا به بنادر چابهار طی یک سال گذشته ، آن را " برگ برنده ای " برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران عنوان کرد .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان اش تاکید کرد : بندر چابهار همچنین از حیث حجم سرمایه گذاری و اعتماد بخش خصوصی سرمایه گذار داخلی و خارجی نیز روند بسیار خوبی دارد . با توسعه هوشمندانه زیرساخت ها و ظرفیت های بندر چابهار ، این بندر درحال حاضر بالاترین حجم تخلیه و بارگیری را در مقایسه با سایر بنادر کشور دارد و با رشد ۵۱ درصدی بالا ترین عملیات را داشته است .

احمد علی موهبتی ؛ استاندار سیستان و بلوچستان نیز در نشست هماهنگی برگزاری همایش بین المللی توسعه چابهار ، تاکید کرد : این همایش باید فرصتی برای معرفی ظرفیت های اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی کل استان سیستان و بلوچستان باشد .

وی با تاکید بر اینکه " اراده دولت و سازمان بنادر و دریانوردی بر توسعه بنادر چابهار و پسکرانه های بندری آن است " افزود : ترتیبی باید اتخاذ شود تا در این همایش ، بازاریابی و جذب سرمایه گذار ، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی به درستی هدایت شود . مسولان سیاسی و اقتصادی کشور بر این باور و عقیده هستند که بندر گوادر پاکستان مکمل بندر چابهار است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : در سال گذشته ، حدود یک میلیون تن کالای معدنی و ساختمانی از مبدأ بندر چابهار ...

|

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی کشور به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل حوزه معاونت برنامه ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت انعقاد قراداد هندی‌ها در بندر چابهار را تشریح ...

|

نظرات کاربران