در حال بارگذاری ...

عملیاتی شدن باند دوم فرودگاه زاهدان با حضور وزیر راه و شهرسازی

فرودگاه بین المللی زاهدان در کریدور هوایی جنوب شرقی ایران قرار داد و در طول ۲۴ ساعت بیش از ۱۰۰ هواپیمای عبوری از این کریدور استفاده می‎کنند که وجود این باند در ارائه خدمت به پروازهای عبوری در مواقع نیاز به فرود اضطراری و یا نیاز به دریافت خدمات دیگر نقش مهمی دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از عملیاتی شدن باند دوم این فرودگاه همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به زاهدان خبر داد .

حسن اعرابی مقدم در این باره گفت : باند دوم فرودگاه زاهدان که با طول ۴۲۶۵ متر و عرض ۶۰ متر امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر را داراست ، از روز ۱۸ بهمن و مصادف با ایام مبارک دهه فجر عملیاتی شد .

وی با اشاره به اینکه روکش این باند از جنس آسفالت پلیمری و تجهیزات روشنایی نصب شده بر روی آن از نوع Inset (کفی) CAT1 است که یکی از سیستم های روشنایی به روز در فرودگاه هاست ، گفت : ساخت باند دوم فرودگاه زاهدان در هفته دولت سال ۹۳ آغاز و پس از صرف ۶۰ میلیارد تومان در اسفند ۹۵ با حضور رئیس جمهوری افتتاح و پس از آن کار نصب و تجهیز روشنایی و تابلوهای راهنما و دیگر امکانات کمک ناوبری با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان انجام شد .

اعرابی مقدم با اشاره به اینکه باند دوم فرودگاه زاهدان نقش موثری در تبدیل شدن این فرودگاه به هاب منطقه‎ای دارد ، گفت : فرودگاه بین المللی زاهدان در کریدور هوایی جنوب شرقی ایران قرار داد و در طول ۲۴ ساعت بیش از ۱۰۰ هواپیمای عبوری از این کریدور استفاده می‎کنند که وجود این باند در ارائه خدمت به پروازهای عبوری در مواقع نیاز به فرود اضطراری و  یا نیاز به دریافت خدمات دیگر نقش مهمی دارد .

وی با اشاره به اینکه پروازهای عبوری این کریدور بیشتر از اروپا و آسیای میانه به سوی کشورهای شرقی و جنوب شرقی آسیا است ، گفت : علاوه بر این فرودگاه زاهدان در هفته بیش از ۸۰ پرواز رفت و برگشت داخلی دارد که وجود این باند می تواند در روانسازی کنترل ترافیک پروازهای داخلی ، افزایش پذیرش هواپیماها و کاهش تاخیرهای احتمالی موثر باشد .

مدیرکل فرودگاههای استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت : این باند با مشارکت ۵۰ درصدی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و استانداری سیستان و بلوچستان ساخته و تجهیز شده است و امیدواریم به منظور افزایش کارآیی آن بزودی سامانه کمک ناوبری ILS نیز بر روی آن نصب شود .




مطالب مرتبط

پیش بینی و تمهیدات لازم برای ارتقا سطح کیفی و ارائه خدمات مطلوب به زائرین در عملیات حج عمره ۱۴۰۳ جهت کاهش ایستایی زائرین با رعایت ملاحظات مربوطه در دستور کار قرار گرفته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به موقعیت منحصر به‌فرد فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان ، ...

|

این پروژه از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران توسط پیمانکار بخش خصوصی و با نظارت مهندسین تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی انجام شد .

|

نظرات کاربران