ضرورت اطلاع رسانی اقدامات رفاهی راه آهن برای مسافرین نوروز ۹۸
بایستی اطلاع رسانی در زمینه سفرهای ریلی در ایام نوروز پررنگ شود و مسئولین راه آهن در این ایام پاسخگوی سوالات مردم باشند .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، همزمان با افزایش ظرفیت ناوگان ریلی ، ضروری است تا اطلاع رسانی در مورد اقدامات رفاهی برای مسافرین و کارکنان راه آهن در ایام نوروز افزایش یابد تا مردم سفر لذت بخشتری را در این ایام داشته باشند .
حسین عاشوری قائم مقام راه آهن در دومین جلسه ستاد نوروزی سال ۹۸ که با حضور معاونین ، مدیران ستادی ذیربط و مدیران مناطق و مدیران شرکت های خصوصی مسافری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ، گفت : تنوع در ارائه فروش بلیت قطارهای مسافری در نوروز امسال وجود دارد اما در حال حاضر همچنان بخش اعظمی از مردم از خدمات اینترنتی ارائه بلیت استفاده نمی کنند و به شکل سنتی و با مراجعه به آژانس های مسافری ، خرید بلیت انجام میدهند که همین موضوع ممکن است مشکلاتی را برای آنها ایجاد کند .
وی با بیان اینکه همه در راه آهن باید تلاش جمعی برای ارائه خدمات بهتر به مسافران را داشته باشند ، در مورد طرح رتبهبندی قطارهای مسافری در این ایام ، افزود : ضروری است اطلاعات لازم در این زمینه برای شناخت بهتر امکانات قطارها و انتخاب مناسبترین قطار متناسب با نیازشان به افکار عمومی داده شود .
قائم مقام راه آهن با تاکید بر این که اطلاع رسانی در مورد نحوه خدمات و اقدامات انجام شده ریلی تنها منحصر به ایام نوروزی نباشد ، گفت : لازم است این امر بعد از این ایام نیز دنبال شده و از ظرفیت رسانه ها و صدا و سیما و فضای مجازی استفاده شود .
وی همچنین خواستار اطلاع رسانی در زمینه خرید بلیت کانکتی ( سفر دو مرحله ای ) شد و گفت : بایستی اطلاع رسانی در زمینه سفرهای ریلی در ایام نوروز پررنگ شود و مسئولین راه آهن در این ایام پاسخگوی سوالات مردم باشند .
عاشوری همچنین با تاکید بر نقش نظارتی معاونین راه آهن در ایام نوروزی ، توصیه کرد : با بررسی بلاک هایی که تقلیل سرعت دارند تا قبل از شروع برنامه نوروزی نسبت به حذف تقلیل سرعت ها برای کاهش زمان اقدام کنند .
افزایش ۵ درصدی ظرفیت قطارهای مسافری
همچنین در این جلسه ، علی کاظمی منش مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری از افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت قطارهای مسافری خبر داد و گفت : در پیک نوروزی امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی تعداد صندلی ها هستیم .
کاظمی منش از راه اندازی قطارهای ارومیه ، کرمانشاه ، رشت خبر داد و گفت : تلاش کرده ایم که اطلاع رسانی در مورد فروش بلیت و ارائه مشخصات قطارها افزایش یابد و حقوق مسافران بر اساس مقررات تامین شود .
وی از ارتقاء نرم افزار فروش در بخش آژانس ها به صورت تحت وب و راه اندازی آن از روز شنبه خبر داد و اضافه کرد : ایجاد امکان خرید بلیت به صورت کانکتی ( سفر دو مرحله ای ) برای عموم فراهم شده است .
هماهنگی برای فروش اینترننتی بلیت
از سوی دیگر مسعود سیف پور مدیرکل دفتر فن آوری ارتباطات و اطلاعات در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در راه آهن ، گفت : به منظور حل مشکلات پیشین برای فروش اینترنتی بلیت هماهنگی هایی با آژانسهای مسافری صورت گرفته است .
وی با اشاره به جدا کردن فروش بلیت در ۲ بخش اینترنت و آژانس ها ، افزود : حجم زیاد تقاضا در شبکه موجب ایجاد ترافیک می شود و مشکل به شکل نرم افزاری یا سخت افزاری نیست و به منظور تقلیل ترافیک شبکه ، فروش بلیت در مراحل مختلف برنامه ریزی شده است .
در این جلسه صادق سکری مدیر کل روابط عمومی راه آهن هم با اشاره به اقدامات این اداره کل در زمینه جریان سازی و اطلاع رسانی ، پیشنهاد کرد که در این ایام اقدامات و پروژه هایی که در راه اهن انجام شده است طی مراسمی افتتاح به اطلاع افکار عمومی رسانده شود .
تدابیر شرکت های خصوصی ریلی برای خدمات بیشتر
همچنین در این جلسه محمد رجبی رئیس انجمن حمل و نقل ریلی و مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به تدابیر صورت گرفته از سوی شرکت های حمل و نقلی ، گفت : جلسات متعددی برای ارائه خدمات بهتر با مالکان شرکت های حمل و نقل برگزار شده است .
همچنین آقای خان احمدی مدیرعامل شرکت سفیر ریل آسیا با اشاره به پرداخت عیدی پیمانکاران ، گفت : بخش اعظمی از حقوق معوقه راهبران پرداخته شده است .
گفتنی است در این نشست ، همچنین در مورد کشیک ستاد نوروزی و تعیین سرپرست و دبیر و اعضای کشیک نوروزی تصمیماتی گرفته شد .