در حال بارگذاری ...

تشریح آخرین وضعیت تکمیل و تحویل پاسگاه‌های پیش ساخته پلیس راهور

هم اکنون عرصه پاسگاه‌ها یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع و اعیان نیز ۱۲۰ هزار متر مربع است . البته با در نظر گرفتن درخواست جدید نیروی انتظامی برای ساخت ۱۰۰ پاسگاه پلیس راه دیگر عرصه و اعیان پاسگاه‌ها به دو برابر خواهد رسید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت : در حالی که قبل از انقلاب فقط ۷ پایانه مرزی محدود وجود داشت ، اما امروز با گذشت ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۳۴ پایانه مرزی با برخورداری حداکثری از سالن مسافری و باری جداگانه در دست بهره‌برداری است .

خداداد مقبلی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش پایانه‌های مرزی ، آزادراه‌ها و امور پیمان‌ و قرارداد‌ها از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی گذشت ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت : پیش از انقلاب فقط ۷ پایانه مرزی باری و مسافری وجود داشت که از امکانات مد نظر مهندسان بعد از انقلاب همچون سالن‌های مجزای مسافری و باری ، ساختمان خدمات رسان و ساختمان‌های مورد استفاده از سوی دستگاه‌های نظارتی برخوردار نبود . در آن زمان منظور از پایانه فقط ساختمان کوچکی در حد چند اتاق برای پیگیری امور ورود و خروج بار بود .

وی افزود : اما امروز بعد از گذشت ۴۰ سال تعداد پایانه‌های مرزی به ۳۴ مورد رسیده است که اکثر آنها از سالن‌های باری و مسافری و ساختمان‌های متفاوت برخوردار بوده و در طول سال‌های متمادی مورد بهسازی و نوسازی قرار گرفته‌اند .

تشریح برنامه‌های توسعه پایانه‌های مرزی سرو ، نوردوز ، جلفا و بازرگان

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به نقش مهم پایانه‌های مرزی باری در اقتصاد کشور ، توسعه ، ساماندهی و افزایش امکانات آنها را موثر دانست و گفت : در حال حاضر تعدادی پایانه مرزی نیز در دست احداث و تعدادی دیگر در دست ساماندهی و بهسازی قرار دارند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به ساخت سالن مسافری و باری در پایانه مرزی سرو ، پایانه مرزی نوردوز (تکمیل شده) ، زیرسازی باند‌های عبوری پایانه مرزی جلفا برای انجام روسازی بتنی و اجرای روسازی بتنی مسیر تردد کامیون‌ها و بارانداز پایانه بازرگان اشاره کرد .

مقبلی در ادامه بیان داشت : به منظور توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی مردم سیستان و بلوچستان ، پروژه احداث سالن مسافری و باری پایانه مرزی دوقارون کلید خورده و هم اکنون در  مراحل مطالعاتی از سوی مشاور قرار دارد . همچنین با توجه به تقاضای کشور پاکستان برای عبور بار ترانزیتی از مرزهای میلک و ریمدان ، مسیرها و پایانه‌های مرزی در دست مطالعه قرار گرفته است .

 

 

آخرین وضعیت تکمیل و تحویل پاسگاه‌های پیش ساخته پلیس راهور

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ساخت و توسعه پاسگاه‌های پلیس راه گفت : آمار دقیقی از تعداد پاسگاه‌های ساخته شده در قبل از انقلاب  وجود ندارد اما علاوه بر تعمیر و بازسازی پاسگاه‌های قدیمی ، طی دو سال گذشته ۵۰ پاسگاه پیش ساخته در دست اجرا قرار گرفته که ۳۷ دستگاه آن هم اکنون در اختیار پلیس راهور قرار دارد و بقیه نیز با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل هستند .

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص افزایش عرصه و اعیان پاسگاه‌های پلیس راه‌ بیان داشت : هم اکنون عرصه پاسگاه‌ها یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع و اعیان نیز ۱۲۰ هزار متر مربع است . البته با در نظر گرفتن درخواست جدید نیروی انتظامی برای ساخت  ۱۰۰ پاسگاه پلیس راه دیگر عرصه و اعیان پاسگاه‌ها به دو برابر خواهد رسید .

شفاف سازی و صرفه‌جویی در پروژه‌ها با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی

مقبلی در ادامه به قابلیت پیگیری قرارداد‌ها ، مناقصات و فراخان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق سامانه «ستاد» و یک نرم افزار مدیریتی برای نظارت بر کار مشاوران و صورت وضعیت‌ها، اعلام پیشرفت فیزیکی و توزیع اعتبارات ، اطلاع رسانی صورت وضعیت به مشاور از طریق پیامک اشاره کرد و گفت : استفاده از این سامانه‌ها علاوه بر صرفه جویی بسیار بالایی در ادارات ، شفاف‌سازی نیز به همراه دارد .

وی با اشاره به تحولات انجام شده در حوزه آزادراهی کشور با گذشت ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد :‌ از مجموع ۲۴۱۶ کیلومتر شبکه آزادراهی کشور ۲۱۹۲ کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی و بانک‌ها ساختته‌شده‌اند که پس از بهره‌برداری متولی نگهداری آزاداه‌ها سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است .

وی با اشاره به نحوه دریافت و پرداخت عوارضی آزادراه‌ها بیان داشت : در حال حاضر پرداخت عوارضی آزادراه‌ها توسط کاربران غالباً به‌صورت دستی و نقدی صورت می‌گیرد که مشکلات زیادی برای پرداخت‌کننده عوارض و هم برای شرکت‌های آزادراهی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایجاد می‌کند و برای رفع این مشکلات ، به‌منظور کاهش زمان سفر ، مصرف سوخت ، صرفه‌جویی در استهلاک خودرو و پرداخت آسان عوارض ، جلوگیری از خرابی‌های روسازی محل گیت‌های عوارض ناشی از ترمز در زمان توقف و شروع به حرکت پس از پرداخت عوارض یا همان افتادگی و جمع شدگی آسفالت و در مجموع ارتقا ایمنی آزادراه‌ها در نظر است دریافت عوارض کلیه آزادراه‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام شود .




مطالب مرتبط

         

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

طرح کنترل ناوگان قبل از شروع طرح با همکاری پلیس راه ، نظارت بر پیش فروش بلیت ، استقرار میز خدمت در پایانه‌های مسافربری و ممنوعیت صدور دربستی صورت وضعیت جمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است .

|

       

|

پیش‌بینی‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش پنج درصدی سفرهای نوروزی در ایام تعطیلات پیش‌رو حکایت دارد و بر این اساس ضرورت آمادگی ۱۰۰ درصدی برای خدمات‌رسانی بهینه در سایه تلاش مضاعف همه نیروهای سازمان راهداری اهمیت دارد .

|

نظرات کاربران