در حال بارگذاری ...

احداث ۲۱۸ کیلومتر آزادراه در استان قزوین طی سال های پس از انقلاب اسلامی

در حال حاضر ۷۰۰ کیلومتر راه شوسه و دو هزار کیلومتر راه خاکی برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان قزوین احداث شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست خبری با حضور مدیران حوزه‌های عمرانی و زیرساخت گفت : قطعه اول جاده اصلی قزوین - الموت - تنکابن سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد .

حق لطفی در این نشست که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل دفتر استاندار قزوین برگزار شد ، اظهار داشت : یکی از اصلی ترین مباحث توسعه ای در همه کشور ها توسعه راه هاست و در این حوزه در قزوین قبل از انقلاب هیچ راه روستایی آسفالته نداشتیم اما امروز دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان قزوین احداث شده است . در حال حاضر ۷۰۰ کیلومتر راه شوسه و دو هزار کیلومتر راه خاکی برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان قزوین احداث شده است .

حق لطفی خاطرنشان کرد : قبل از انقلاب در استان ۵۵ کیلومتر آزاد راه داشتیم که امروز این میزان به ۲۱۸ کیلومتر رسیده و رتبه سوم کشوری در این زمینه را داریم . در حوزه راه‌آهن ۲۰۵ کیلومتر شبکه ریلی در محور قزوین – رشت اجرایی شده که ۷۵ کیلومتر آن در حوزه استان قزوین است .

حق لطفی تصریح کرد : دو خطه کردن مسیر ریلی قزوین تهران و قزوین به زنجان از دیگر برنامه های در دست اجرا در حوزه خط آهن در قزوین است که محور قزوین به زنجان با ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی است و محور تهران به قزوین در حدود ۸۰ درصد که این پروژه در صورت تامین اعتبار تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید .

وی بیان کرد : پروژه راه قزوین ، الموت به تنکابن به عنوان یکی از کارهای بزرگ استان در حوزه راه با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در فاز نخست در حال اجراست و امیدواریم در سال آینده بتوانیم فاز نخست آن را به مرحله بهره برداری برسانیم . با اجرایی شدن این طرح ، ارتباط مستقیم قزوین به استانهای گیلان و مازندران برقرار خواهد شد .




نظرات کاربران