در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگراه جهرم – لار

    طول این بزرگراه ۱۶۰ کیلومتر می باشد که ۱۴۵ کیلومتر آن بهره برداری شده و ۱۵ کیلومتر در دست اجرا قرار دارد که توسط شرکت زرین دشت در حال اجرا می باشد و مبلغ قرارداد آن ۵۱۶ میلیارد ریال است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، استاندار فارس بزرگراه شیراز - جهرم - لار را یکی از پروژه های اثر گذار بر شمرد و نقش ملی آن در اتصال جنوب کشور به شمال و مرکز کشور را بسیار پر اهمیت و مهم دانست .

    عنایت اله رحیمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگراه جهرم – لار افزود : تاکنون اقدامات مناسبی در این زمینه انجام و اعتبارات خوبی نیز اختصاص داده شده و امروز نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی ۱۳ کیلومتر از این بزرگراه بودیم . با توجه به در دست اجرا بودن ۳۵ کیلومتر از این بزرگراه و در نظر گرفته شدن اعتبار مناسبی برای ۱۵ کیلومتر دیگر در آینده ای نزدیک شاهد اتمام و بهره برداری از این پروژه خواهیم بود .

    بنابر این گزارش فیروز تکاور در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه که با حضور استاندار فارس و مدیران استانی و محلی برگزار شد گفت : طول کل مسیر این بزرگراه ۵۳ کیلومتر می باشد که قطعه ۱ به طول ۱۵ کیلومتر توسط شرکت سورمه دژ در دست اجرا می باشد و مبلغ قرارداد آن ۱۸۰ میلیارد ریال است و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . قطعه ۲ به طول ۲۵ کیلومتر توسط شرکت سیویل تونل در دست اجرا است و ۳۹۵ میلیارد ریال مبلغ قرارداد آن است و حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    مهندس تکاور اضافه کرد : قطعه ۳ که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن می باشیم حد فاصل کیلومتر ۴۰۰ الی ۵۳ محور جهرم – لار می باشد و پیمانکار آن شرکت بویر عدالت دنا است .

    مدیر کل راه و شهرسازی مبلغ قرارداد قطعه ۳ را ۳۴۰ میلیارد ریال اعلام و افزود : حجم خاکبرداری این پروژه ۳۲۵۰۰۰ متر مکعب و خاک ریزی ۱۹۵۰۰۰ متر مکعب ، زیر اساس ۲۲۴۰۰ و اساس ۲۲۳۰۰ و همچنین ۴۰۳۰۰ تن آسفالت می باشد .

    مهندس تکاور در خصوص تعداد ابنیه در طول ۱۳ کیلومتر بزرگراه تصریح کرد : تعداد ۳۴ پل با دهانه های ۱ تا ۱۰ متری در طول مسیر احداث خواهد شد .

    وی در ادامه مراسم در خصوص بزرگراه شیراز – جهرم نیز افزود : طول این بزرگراه ۱۶۰ کیلومتر می باشد که ۱۴۵ کیلومتر آن بهره برداری شده و ۱۵ کیلومتر در دست اجرا قرار دارد که توسط شرکت زرین دشت در حال اجرا می باشد و مبلغ قرارداد آن ۵۱۶ میلیارد ریال است .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر عملیات اجرایی که شامل ۹۰ درصد خاکبرداری و خاکریزی و همچنین اتمام ابنیه فنی به اتمام رسیده و ۵ کیلومتر آماده آسفالت است .

    |

    ۲۰ کیلومتر این بزرگراه نیز به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و ادامه مسیر در سه قطعه در حوزه این اداره کل فعال است .

    |

    در بحث پیگیری و تأمین اعتبارات این پروژه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ توسط بانک شهر تخصیص یافته که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز بنا است ظرف ۱۰ روز آتی پرداخت شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : عملیات اجرایی تعریض محور فرعی سپیدان – کمهر و تبدیل آن به محور اصلی هم اینک در دست انجام ...

    |

    نظرات کاربران