در حال بارگذاری ...

بازگشت پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان به شرکت ساخت و توسعه

معتقدیم شرکت راه‌آهن به عنوان بهره‌بردار مطرح است و اساس تاسیس شرکت ساخت و توسعه نیز برای ساخت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی حمل ونقل بوده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در جریان افتتاح پروژه‌های شرق استان اصفهان از بازگشت پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل خبر داد و گفت : در جلسه هیات دولت مطرح شد تا این پروژه و تمامی پروژه‌هایی که از شرکت ساخت و توسعه به شرکت راه‌آهن واگذار شده است مجدد به شرکت ساخت و توسعه بازگردد .

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح باند دوم نیک‌آباد - حسن‌آباد ، هرند - کوهپایه و روکش آسفالت ورزنه - حسن‌آباد واقع در شرق استان اصفهان اظهار داشت : امروز در حالی چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم که دشمنان ایران اسلامی یک جنگ اقتصادی با هدف وجود نداشتن جمهوری اسلامی به پا کرده‌اند . البته این قبیل اقدامات از روز اول پیروزی انقلاب با اشکال مختلف و با هدف تحمیل هزینه‌های هنگفت به مردم و انقلاب اعمال شده است ، اما این اقدامات همواره با عنایت خاصه خداوند ، جانفشانی‌های مردم و رهبری امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ناکام مانده‌اند .

وی افزود: به شکرانه موفقیت‌های پیاپی طی ۴۰ سال گذشته و میثاق مجدد با شهدا ، باید در آغاز ۴۰ ساله دوم انقلاب متفاوت‌تر از ۴۰ سال اول کار شود و بحث مهم خلوص نیت، وحدت و یکپارچگی است . در شرایطی هستیم که استقلال مهم‌ترین خواست مردم تامین شده است و امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری است که از نظر استقلال در جهان مثال ندارد .

اسلامی با اشاره به تغییر شیوه‌های تحریم علیه نظام در شرایط کنونی گفت : در تحریم‌های جدید، پیگیری آنها با هدف جلوگیری از تحقق اهداف دولت و کشور انجام می‌شود .

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به نفوذ آمریکا در تصمیمات کشورهای مختلف جهان از طریق سفارتخانه‌های خود در آن کشورها یادآور شد : باتوجه به استقلال موجود در کشور خود در می‌یابیم که مرز بین عزت و ذلت در همین نقطه است که به برکت خون شهدا حاصل شده و ما نیز در برابر هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نمی‌آوریم .

وی در ادامه با بیان اینکه رشد و پیشرفت نیازها را متفاوت می‌کند تصریح کرد : در دهه گذشته بودجه عمرانی کشور صرف مسائل شبه جاری مانند یارانه پرداختی شده است و در مقابل اعتبارات و بودجه جاده‌ها و زیربناها با استفاده از منابع گوناگون و متفاوت تامین می‌گردید . در شرایط کنونی باید نیازهای مردم اولویت‌بندی و به آن‌ها پرداخته شود و در همین شرایط دشوار باتوجه به برنامه‌محوری نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام خواهد شد .

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به وضعیت ناهمواری راه‌های کشور اظهار داشت : از طریق سامانه PMS تمامی راه‌ها شامل راه‌های اصلی ، فرعی و روستایی اسکن و سندسازی شده‌اند . در قالب برنامه در راستای بهسازی و ترمیم در دست اجرا قرار خواهند گرفت .

این مقام مسئول از پیگیری بند (و) تبصره ۵ قانون برای تهاتر مطالبات و بدهی پیمانکاران حوزه راهسازی خبر داد و افزود : ۳۳۰۰ نقطه پر تصادف شناسایی شده و ۱۷۰۰ نقطه در اولویت قرار دارد و باتوجه به درخواست اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی به دنبال اقدام جدی برای رفع این نقاط در سال ۹۸ هستیم .

اسلامی در ادامه به مشکلات مربوط به تخصیص قیر برای روسازی راه‌ها به ویژه باندهای دوم اشاره کرد و گفت : متاسفانه طی ۶ ماه اول سال قیر تخصیص نیافت اما یک ماه گذشته قیر از حالت بحران خارج شده و به طور مستمر در حال تخصیص است اما تاکید ما اجرای روسازی صحیح و درست باتوجه به وضعیت آب و هوا و ماندگاری پوشش جاده‌ها است .

وزیر راه وشهرسازی در خصوص مشکلات فرودگاه اصفهان نیز بیان داشت: از نظر وزارت راه و شهرسازی ۴۳۵ هکتار مربوطه باید مورد کارشناسی و رفع و رجوع قرار گیرد اما در ادامه کار توسعه باید از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود.

عضو کابینه دولت تدبیرو امید با اشاره به درخواست‌های نمایندگان مجلس استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نسبت به تصریح عملیات اجرایی راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان بیان داشت : تمامی پروژه‌هایی که از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به شرکت راه‌آهن واگذار شده بود ۱۵ روز قبل در جلسه‌ هیات دولت مطرح شد تا مجدد به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل باز گردد ، زیرا معتقدیم شرکت راه‌آهن به عنوان بهره‌بردار مطرح است و اساس تاسیس شرکت ساخت و توسعه نیز برای ساخت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی حمل ونقل بوده است .




مطالب مرتبط

جابجایی سالانه ۱۸۰ میلیون مسافر با ایجاد ۱۵ مسیر ریلی حومه ای جدید

جابجایی سالانه ۱۸۰ میلیون مسافر با ایجاد ۱۵ مسیر ریلی حومه ای جدید

یارانه‌ پرداختی راه‌آهن به هر مسافر به‌طور میانگین ۱۳۰۰۰ تومان است ، در حالی که کیفیت خدمات قطارهای حومه‌ای نسبت به سایر کشورهای جهان با توجه به استفاده از قطارهای ریل‌باس جدید و واگن‌های دو طبقه با عمر متوسط کمتر از ۵ سال کم نظیر است .

|

تکمیل کریدورهای ترانزیتی از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها

تکمیل کریدورهای ترانزیتی از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها

تکمیل کریدورهای کشور به منظور توسعه ترانزیت و اتصال شبکه راه‌های کشور به مسیر حمل و نقل بین المللی یکی از مهمترین اهداف ما است و در سالجاری بخش‌هایی از این کریدورها زیر عبور قرار می‌گیرد .

|

بهره گیری ایران ، روسیه و آذربایجان از نظام حمل‌ونقل یکپارچه تا پایان سال ۲۰۲۰

بهره گیری ایران ، روسیه و آذربایجان از نظام حمل‌ونقل یکپارچه تا پایان سال ۲۰۲۰

مقرر شد کشتی‌های مسافری گردشگری و تفریحی بین بنادر دریای خزر راه اندازی شوند که ما نیز با پیش‌بینی این اتفاق ، برنامه‌ از قبل تهیه شده خد را ارائه کردیم. همچنین طرف روسیه آمادگی خود را برای راه ‌اندازی اولین کشتی بزرگ گردشگری خود به نام «پتر کبیر» در آب‌های دریای خزر اعلام ...

|

نظرات کاربران