در حال بارگذاری ...

بازگشت پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان به شرکت ساخت و توسعه

معتقدیم شرکت راه‌آهن به عنوان بهره‌بردار مطرح است و اساس تاسیس شرکت ساخت و توسعه نیز برای ساخت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی حمل ونقل بوده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در جریان افتتاح پروژه‌های شرق استان اصفهان از بازگشت پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل خبر داد و گفت : در جلسه هیات دولت مطرح شد تا این پروژه و تمامی پروژه‌هایی که از شرکت ساخت و توسعه به شرکت راه‌آهن واگذار شده است مجدد به شرکت ساخت و توسعه بازگردد .

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح باند دوم نیک‌آباد - حسن‌آباد ، هرند - کوهپایه و روکش آسفالت ورزنه - حسن‌آباد واقع در شرق استان اصفهان اظهار داشت : امروز در حالی چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم که دشمنان ایران اسلامی یک جنگ اقتصادی با هدف وجود نداشتن جمهوری اسلامی به پا کرده‌اند . البته این قبیل اقدامات از روز اول پیروزی انقلاب با اشکال مختلف و با هدف تحمیل هزینه‌های هنگفت به مردم و انقلاب اعمال شده است ، اما این اقدامات همواره با عنایت خاصه خداوند ، جانفشانی‌های مردم و رهبری امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ناکام مانده‌اند .

وی افزود: به شکرانه موفقیت‌های پیاپی طی ۴۰ سال گذشته و میثاق مجدد با شهدا ، باید در آغاز ۴۰ ساله دوم انقلاب متفاوت‌تر از ۴۰ سال اول کار شود و بحث مهم خلوص نیت، وحدت و یکپارچگی است . در شرایطی هستیم که استقلال مهم‌ترین خواست مردم تامین شده است و امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری است که از نظر استقلال در جهان مثال ندارد .

اسلامی با اشاره به تغییر شیوه‌های تحریم علیه نظام در شرایط کنونی گفت : در تحریم‌های جدید، پیگیری آنها با هدف جلوگیری از تحقق اهداف دولت و کشور انجام می‌شود .

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به نفوذ آمریکا در تصمیمات کشورهای مختلف جهان از طریق سفارتخانه‌های خود در آن کشورها یادآور شد : باتوجه به استقلال موجود در کشور خود در می‌یابیم که مرز بین عزت و ذلت در همین نقطه است که به برکت خون شهدا حاصل شده و ما نیز در برابر هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نمی‌آوریم .

وی در ادامه با بیان اینکه رشد و پیشرفت نیازها را متفاوت می‌کند تصریح کرد : در دهه گذشته بودجه عمرانی کشور صرف مسائل شبه جاری مانند یارانه پرداختی شده است و در مقابل اعتبارات و بودجه جاده‌ها و زیربناها با استفاده از منابع گوناگون و متفاوت تامین می‌گردید . در شرایط کنونی باید نیازهای مردم اولویت‌بندی و به آن‌ها پرداخته شود و در همین شرایط دشوار باتوجه به برنامه‌محوری نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام خواهد شد .

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به وضعیت ناهمواری راه‌های کشور اظهار داشت : از طریق سامانه PMS تمامی راه‌ها شامل راه‌های اصلی ، فرعی و روستایی اسکن و سندسازی شده‌اند . در قالب برنامه در راستای بهسازی و ترمیم در دست اجرا قرار خواهند گرفت .

این مقام مسئول از پیگیری بند (و) تبصره ۵ قانون برای تهاتر مطالبات و بدهی پیمانکاران حوزه راهسازی خبر داد و افزود : ۳۳۰۰ نقطه پر تصادف شناسایی شده و ۱۷۰۰ نقطه در اولویت قرار دارد و باتوجه به درخواست اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی به دنبال اقدام جدی برای رفع این نقاط در سال ۹۸ هستیم .

اسلامی در ادامه به مشکلات مربوط به تخصیص قیر برای روسازی راه‌ها به ویژه باندهای دوم اشاره کرد و گفت : متاسفانه طی ۶ ماه اول سال قیر تخصیص نیافت اما یک ماه گذشته قیر از حالت بحران خارج شده و به طور مستمر در حال تخصیص است اما تاکید ما اجرای روسازی صحیح و درست باتوجه به وضعیت آب و هوا و ماندگاری پوشش جاده‌ها است .

وزیر راه وشهرسازی در خصوص مشکلات فرودگاه اصفهان نیز بیان داشت: از نظر وزارت راه و شهرسازی ۴۳۵ هکتار مربوطه باید مورد کارشناسی و رفع و رجوع قرار گیرد اما در ادامه کار توسعه باید از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود.

عضو کابینه دولت تدبیرو امید با اشاره به درخواست‌های نمایندگان مجلس استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نسبت به تصریح عملیات اجرایی راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان بیان داشت : تمامی پروژه‌هایی که از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به شرکت راه‌آهن واگذار شده بود ۱۵ روز قبل در جلسه‌ هیات دولت مطرح شد تا مجدد به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل باز گردد ، زیرا معتقدیم شرکت راه‌آهن به عنوان بهره‌بردار مطرح است و اساس تاسیس شرکت ساخت و توسعه نیز برای ساخت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی حمل ونقل بوده است .




مطالب مرتبط

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

|

خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان یکی از محورهای پرترافیک از نظر بار و مسافر است و نیاز به دو خطه شدن دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

نظرات کاربران