در حال بارگذاری ...

فرودگاه تبریز ؛ نقطه مواصلاتی مهم در غرب کشور

این فرودگاه دارای دو باند است که یکی از آنها روکش بتنی دارد و دیگری روکش آسفالت و امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر را دارا هستند و با وجود سامانه‎های کمک ناوبری ILS ، DME ، DVOR و NDB ایمنی بالایی را برای نشست و برخاست هواپیماها فراهم کرده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، فرودگاه تبریز ضمن فراهم کردن سهولت دسترسی نخبگان سیاسی ، اقتصادی و علمی به شرق کشور و شهر مهمی چون تبریز به یک نقطه ارتباطی داخلی مهم در غرب کشور و همچنین ارتباط با کشورهای همسایه غربی تبدیل شده است .

به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و به منظور بیان دستاوردهای ایران در این سال‎ها ، روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اقدام به تهیه و انتشار گزارشی از روند توسعه و فعالیت فرودگاه‎های کشور کرده است .

این فرودگاه دارای دو باند است که یکی از آنها روکش بتنی دارد و دیگری روکش آسفالت و امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر را دارا هستند و با وجود سامانه‎های کمک ناوبری ILS ، DME ، DVOR و NDB ایمنی بالایی را برای نشست و برخاست هواپیماها فراهم کرده است .

در حال حاضر ۱۴ شرکت هواپیمایی در این فرودگاه فعال هستند و این نشان از اهمیت این فرودگاه دارد ، فرودگاهی که در سالهای پس از انقلاب تحولات زیادی را در خود دیده است ، نظیر : نصب و راه‎اندازی سامانه‎ها و دستگاه‌های ارتباطی سوئچینگ ، RCAG ، بی‌سیم‌های AM و FM ، خطوط مخابراتی (ماکرویو ، هات لاین ، تلفن ، فاکس) تلکس ، فرستنده‌ها و گیرنده‌ها، سانترال تلفن ، سیستم رکودر و ATIS و همچنین دستگاه‌های نظارتی نظیر سایت رادار دستجرد آذرشهر ، AMD و ING1010 .

ساخت و تکمیل باند اصلی (بتنی) فرودگاه ،‌ نصب و راه‌اندازی سیستم روشنایی باند اصلی (بتنی) از نوع catII ، احداث تصفیه‎خانه فاضلاب ، احداث پارکینگ طبقاتی خودرو ، نصب و راه‎اندازی سیستم روشنایی باند دوم، بهسازی عوامل پروازی باند دوم فرودگاه تبریز ، احداث ساختمان برج مراقبت پرواز و تکنیکال بلاک ، احداث سردر ورودی ،‌ احداث ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی استان ،‌ احداث ساختمان پلیس فرودگاه‎های استان ، احداث ساختمان VIP ، احداث ساختمان CIP ، احداث پارکینگ هواپیما (اپرون) ، احداث و تجهیز موتورخانه مرکزی ترمینال ،‌ احداث ساختمان ، احداث ترمینال ۳ و ۴ ، احداث ترمینال حج ، احداث ترمینال مستقبلین از دیگر اقدامات انجام شده در این فرودگاه است .

همچنین احداث اتاق‌های پست روشنایی باند ، احداث ساختمان دیزل ژنراتورها ، خرید و نصب تیغه برفروب ، تهیه و نصب دستگاه‎های دیزل ژنراتورهای Non- Breaker ، بهسازی پوشش سقف ترمینال ۴ فرودگاه ، توسعه ترمینال ۳ به متراژ ۱۰۰۰ مترمربع ، پروژه توسعه و بهسازی اپرون بتنی و تاکسی‎وی‎های ارتباطی ، پروژه عملیات آسفالت‎ریزی جاده دسترسی ترمینال و نصب و راه‌اندازی شبکه اتوماسیون اداری و سیستم جدید اعلان پرواز (شبکه LAN) از جمله اقداماتی است که در حوزه عمرانی و توسعه‎ای در این فرودگاه انجام شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی گفت : نخستین پرواز حج تمتع سال ۱۴۰۳ روز ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می شود ...

|

توسعه فرهنگ "هوانوردی عمومی" از مهم ترین رویکردهای اداره فرودگاه های استان است که در همین راستا هم اکنون "شرکت درنا آسمان" نیز در حوزه آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک و انجام پروازهای تفریحی در فرودگاه تبریز فعالیت می کند .

|

شهرهای مختلف کشور ترکیه از جمله استانبول ، آدانا ، آنکارا ، دنیزلی ، کایسری و مقاصدی مانند بغداد و دبی در مسیرهای خارجی و شهرهای مشهد مقدس ، جزیره کیش ، شیراز و تهران جزو پرتقاضا ترین مسیرهای داخلی فرودگاه تبریز در ایام نوروز هستند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ روز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲، برای نخستین بار در تاریخ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، رزمایش زیستی به‌ ...

|

این اقدام با هماهنگی و صدور دستورالعمل‌های مربوطه توسط معاونت عملیات هوانوردی و همچنین نظارت و راهبری معاونت عملیات فرودگاهی اداره کل فرودگاه های استان آذربایجانشرقی مطابق استانداردهای EASA صورت گرفت .

|

نظرات کاربران