در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان - زابل با حضور وزیر راه و شهرسازی

راه‌آهن زاهدان - مشهد با در نظر گرفتن بندر استراتژیک چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و اتصال ریلی آن به کشورهای همسایه و از آنجا به آسیای میانه و قفقاز ، نقش موثری در رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری صنعتی و تولیدی در منطقه خواهد داشت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان - زابل با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت : در راستای توسعه کریدور ریلی شرق کشور و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان - زابل به طول ۶۷ کیلومتر با ارزش ۱۰۲۰ میلیارد ریال آغاز شد .

امروز و همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سیستان و بلوچستان عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان - زابل به طول ۶۷ کیلومتر با ارزش۱۰۲۰ میلیارد ریال آغاز شد .

خیراله خادمی احداث این مسیر ریلی را گام مهمی در توسعه مناطق محروم کشور دانست و گفت : راه‌آهن زاهدان - مشهد با هدف ایجاد کریدور ریلی شرق کشور از بندر استراتژیک چابهار آغاز می‌شود و با عبور از شهرهای زاهدان ، زابل ، قائن ، بیرجند ، گناباد به شهر مشهد مقدس متصل می‌شود و از آنجا تا مرز سرخس امتداد می‌یابد .

معاون وزیر راه و شهرسازی نقش این خط ریلی را در توسعه اقتصادی و گسترش ترانزیت بین‌المللی مهم ارزیابی کرد و افزود : این خط آهن از طریق مرز میرجاوه به کشور پاکستان، از طریق مرزهای میلک ، شمتیغ و دوغارون به کشور افغانستان و از طریق مرز سرخس به کشور ترکمنستان متصل خواهد شد . راه‌آهن زاهدان - مشهد با در نظر گرفتن بندر استراتژیک چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و اتصال ریلی آن به کشورهای همسایه و از آنجا به آسیای میانه و قفقاز ، نقش موثری در رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری صنعتی و تولیدی در منطقه خواهد داشت .

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر پیش‌بینی جا‌به‌جایی ۹.۵ میلیون تن بار و ۱.۸ میلیون نفر مسافر طی سال اول بهره‌برداری افزود : این خط ریلی با ایجاد کریدور ریلی شرق کشور از چابهار تا سرخس موجب توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه خواهد شد و استان‌های شرق کشور از جنوب تا شمال را به شبکه ریلی متصل می‌کند .

خادمی طول مسیر زاهدان - زابل را ۶۷ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت : اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این بخش از طرح ۱۰۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد : به منظور احداث راه‌آهن زاهدان - زابل ۴۷۰ هزار مترمکعب خاکبرداری ، یک میلیون و ۴۷۰ هزار متر مکعب خاکریزی و ۷۲ هزار و ۶۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی صورت خواهد گرفت .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم‌نامه همکاری ...

|

مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان ، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد . سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار ، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده ...

|

انبارداری و نگهداری کالا در بنادر بخش حساسی از خدمات لجستیک بندری محسوب می شود، لذا ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانبندی پروژه و با کمترین تاخیر انجام شود تا بتوان در کنار سایر پروژه‌ها در قالب زنجیره لجستیک بندر چابهار مورد بهره گیری قرار گیرد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

|

تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود ...

|

نظرات کاربران