در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان - زابل با حضور وزیر راه و شهرسازی

    راه‌آهن زاهدان - مشهد با در نظر گرفتن بندر استراتژیک چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و اتصال ریلی آن به کشورهای همسایه و از آنجا به آسیای میانه و قفقاز ، نقش موثری در رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری صنعتی و تولیدی در منطقه خواهد داشت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان - زابل با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت : در راستای توسعه کریدور ریلی شرق کشور و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان - زابل به طول ۶۷ کیلومتر با ارزش ۱۰۲۰ میلیارد ریال آغاز شد .

    امروز و همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سیستان و بلوچستان عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان - زابل به طول ۶۷ کیلومتر با ارزش۱۰۲۰ میلیارد ریال آغاز شد .

    خیراله خادمی احداث این مسیر ریلی را گام مهمی در توسعه مناطق محروم کشور دانست و گفت : راه‌آهن زاهدان - مشهد با هدف ایجاد کریدور ریلی شرق کشور از بندر استراتژیک چابهار آغاز می‌شود و با عبور از شهرهای زاهدان ، زابل ، قائن ، بیرجند ، گناباد به شهر مشهد مقدس متصل می‌شود و از آنجا تا مرز سرخس امتداد می‌یابد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی نقش این خط ریلی را در توسعه اقتصادی و گسترش ترانزیت بین‌المللی مهم ارزیابی کرد و افزود : این خط آهن از طریق مرز میرجاوه به کشور پاکستان، از طریق مرزهای میلک ، شمتیغ و دوغارون به کشور افغانستان و از طریق مرز سرخس به کشور ترکمنستان متصل خواهد شد . راه‌آهن زاهدان - مشهد با در نظر گرفتن بندر استراتژیک چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و اتصال ریلی آن به کشورهای همسایه و از آنجا به آسیای میانه و قفقاز ، نقش موثری در رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری صنعتی و تولیدی در منطقه خواهد داشت .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر پیش‌بینی جا‌به‌جایی ۹.۵ میلیون تن بار و ۱.۸ میلیون نفر مسافر طی سال اول بهره‌برداری افزود : این خط ریلی با ایجاد کریدور ریلی شرق کشور از چابهار تا سرخس موجب توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه خواهد شد و استان‌های شرق کشور از جنوب تا شمال را به شبکه ریلی متصل می‌کند .

    خادمی طول مسیر زاهدان - زابل را ۶۷ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت : اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این بخش از طرح ۱۰۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد : به منظور احداث راه‌آهن زاهدان - زابل ۴۷۰ هزار مترمکعب خاکبرداری ، یک میلیون و ۴۷۰ هزار متر مکعب خاکریزی و ۷۲ هزار و ۶۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی صورت خواهد گرفت .




    مطالب مرتبط

    ابلاغ به ۲ شرکت بزرگ دولتی برای انتقال کالا از طریق بندر چابهار

    ابلاغ به ۲ شرکت بزرگ دولتی برای انتقال کالا از طریق بندر چابهار

    با توجه به ابلاغ ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد هماهنگی های اقتصادی دولت و اقدام های توسعه ای انجام شده در بندر چابهار، جهش این بندر در دستور کار است و باید به دنبال ترافیک بار در این بندر استراتژیک باشیم .

    |

    تکمیل کریدورهای ترانزیتی از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها

    تکمیل کریدورهای ترانزیتی از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها

    تکمیل کریدورهای کشور به منظور توسعه ترانزیت و اتصال شبکه راه‌های کشور به مسیر حمل و نقل بین المللی یکی از مهمترین اهداف ما است و در سالجاری بخش‌هایی از این کریدورها زیر عبور قرار می‌گیرد .

    |

    نظرات کاربران