در حال بارگذاری ...

همگرایی قابل توجه میان راه آهن و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت

پرداخت سرمایه به راه آهن شرایطی دارد که در این زمینه اقداماتی در راه آهن انجام شده ، که نیازمند رفع برخی از اشکالات است و به محض رفع این اشکالات و اصلاح آن ، پرداخت انجام می شود ، که امیدواریم این اقدام تا پایان امسال انجام شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر نفت و مجموعه این وزارت خانه بر همکاری با حوزه ریلی تاکید و آن را موجب رضایت مندی در جامعه می‌دانند .

محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در بازدید از ایستگاه راه آهن تهران با اعلام این مطلب افزود : اقدامات بسیار خوبی در این ایستگاه انجام شده است و نظم و انضباط و رضایت مندی موجود در فعالیت های راه آهن موجب امیدواری به همکاری فی مابین نفت و صنعت ریلی می شود .

وی با تاکید بر اینکه این مجموعه تلاش می کند تا حداکثر کمک را به مجموعه راه آهن داشته باشد ، اضافه کرد : همگرایی میان راه آهن و شرکت بهینه سازی سوخت بسیار قابل توجه است و سقف بالاترین قرارداد ما با راه آهن ۷ میلیارد دلار است .

دلاویز در مورد پرداخت سرمایه به راه آهن ، گفت : پرداخت سرمایه به راه آهن شرایطی دارد که در این زمینه اقداماتی در راه آهن انجام شده ، که نیازمند رفع برخی از اشکالات است و به محض رفع این اشکالات و اصلاح آن ، پرداخت انجام می شود ، که امیدواریم این اقدام تا پایان امسال انجام شود .

۱۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ریلی

از سوی دیگر ساسان کاظمی نژاد مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به قراردادهای بخش ریلی با این شرکت برای استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید مصوب شورای اقتصاد گفت : از طریق راه آهن سرمایه گذارانی به مجموعه بهینه سازی سوخت به عنوان نماینده وزارت نفت معرفی شده اند .

وی با بیان اینکه از زمان بازدید گذشته از راه آهن و پس از گذشت ۳ ماه توانسته ایم مصوبه هیات مدیره شرکت بهینه سازی سوخت را اخذ کنیم ، افزود : بیش از ۳۰۰ واگن در راستای سرمایه گذاری و اجرای ماده ۱۲ دریافت شده است و در حال حاضر در شرف انعقاد قرارداد ۹۲۵ واگن هستیم .

وی با اشاره به اینکه مصوب هیات مدیره برای این واگن ها کسب شده است ، اضافه کرد : ارزش این مصوبه حدود ۱۱۰ میلیون دلار است .

مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به ظرفیت ۷.۵ میلیارد دلاری این طرح ، گفت : همواره از همکاران خود در راه آهن خواسته ایم که تلاش بیشتری برای استفاده از این ظرفیت که از سوی شورای اقتصاد تصویب شده است ، داشته باشند .

 

 

وی با اشاره به اینکه زمان استفاده از این ظرفیت کوتاه و تا سال ۱۴۰۲ است ، گفت : باید تکلیف این ۷.۵ میلیارد مشخص شود و از اصحاب رسانه و مدیران راه آهن می خواهم با اطلاع رسانی در این زمینه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این حوزه تشویق کنند .

کاظمی نژاد با تاکید بر اینکه دولت و وزارت نفت مکلف شده است که بازپرداخت سرمایه گذاری در صورت تحقق صرفه جویی را انجام دهد ، افزود : طرح های راه آهن زود بازده و سریع است و سرمایه گذاران با ریسک بسیار کم می توانند در این زمینه فعالیت کنند .

اولین سرمایه گذاری برای واگن های مسافری

وی با اشاره به اینکه قبل از پایان امسال اولین صورت عملکرد صرفه جویی اولین سرمایه گذار ۲۰۰ واگن لبه بلند باری راه آهن بررسی و امیدواریم بتوانم بازپرداخت آن را بپردازیم ، اضافه کرد : در این صورت بخشی از سرمایه گذاری شرکت راه آهن حمل و نقل که سرمایه گذار این طرح است بازپرداخت می شود .

مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به آخرین قرار داد پیشنهاد شده به این شرکت در قالب ماده ۱۲ گفت : قراردادی در حوزه واگن های مسافری در شرف بررسی است که اولین قرارداد در این زمینه به شمار می‌رود و فکر می کنم که قبل از پایان سال مصوبه شرکت بهینه سازی سوخت را در این زمینه دریافت کنیم .

وی با اشاره به اینکه این قرارداد شروعی برای سرمایه گذاری در واگن های مسافری است ، افزود : از این ظرفیت نه تنها برای افزایش تعداد واگن ها ، بلکه برای ارتقای لوکوموتیو ، زیر ساخت و واگن های مسافری می توان بهره برداری کرد .

کمک به حمل و نقل ریلی کمک به اقتصاد کشور

با تاکید بر اینکه این شرکت ارتباط بسیار خوبی با پروژه های ریلی برقرار کرده است ، گفت : اعتقاد داریم که کمک به حمل و نقل ریلی کمک به اقتصاد کشور است .

مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به اینکه چهره راه آهن هر روز بهتر از دیروز شده و خدمات بهتری را به مردم کشور ارائه می‌دهد گفت : تلاش و مدیریت مناسب و دگرگونی های انجام شده در ایستگاه راه آهن تهران بسیار مطلوب است . اقدامات انجام شده نشان می دهد که کادر مدیریتی و دست اندرکاران راه آهن در راستای تکریم به مسافرین و هموطنان کشور خدمات بسیار مناسبی را انجام داده است.

کاظمی نژاد با اشاره به اینکه قشر متوسط و ضعیف جامعه در زمره بیشترین مصرف کنندگان خدمات ریلی قرار دارند ، اضافه کرد : بعنوان یک شهروند ایرانی احساس بسیار مطلوبی نسبت به این خدمات انجام شده دارم . کاهش حجم بار از جاده و انتقال آن به ریل ، امنیت را برای مردم کشورمان به بار آورده و مانع از خسارات جانی و مالی می‌شود .




مطالب مرتبط

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

بر اساس حکم قطعی دادگاه تجدید نظر که پس از دو سال از بازداشت و بازجویی اولیه صادر شده است ، مدیر رشوه گیرنده به انفصال دائم از خدمات دولتی ، رد مال ، جزای نقدی و زندان محکوم شده است . همچنین شرکت راه آهن علاوه بر پیگیری و برخورد با خاطیان ، با اجرای برنامه انضباط مالی و استفاده از ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، به اطلاع هموطنان گرامی می رساند ، طبق قوانین و مقررات ، کلیه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیط مطابق با نام و نام ...

|

از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه این بود که حدود یک سوم از ۲۷ هزار واگن باری در سیر با شیر بسته و بدون ترمز حرکت می‌کرد که امروز بعد از ده‌ها سال و با بررسی ۶ ماهه و با یک اقدام انقلابی ، در آبان و آذر حدود ۸ هزار واگن مجهز به سیستم ترمز شدند و هیچ قطاری با واگن باری بدون ...

|

نظرات کاربران