در حال بارگذاری ...
  • آغاز پروژه احداث آزادراه کرمانشاه - بیستون - حمیل با مشارکت بخش خصوصی

    کل اعتبار این پروژه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است . تمام زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی از بخش خصوصی پشتیبانی خواهند کرد تا این پروژه با سرعت پیش برود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : در نخستین روزهای دهه فجر ، پروژه احداث آزادراه کرمانشاه - بیستون - حمیل که بخش مهمی از کریدور ترانزیتی کشور را تشکیل می‌دهد را با مشارکت بخش خصوصی آغاز می‌کنیم .

    محمد اسلامی در مراسم کلنگ‌زنی آزادراه کرمانشاه - بیستون - حمیل ، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدا ، گفت : خدا را شاکریم که همه ما لباس خدمت به این مردم نجیب را به تن داریم . از خداوند می‌خواهیم به ما توفیق دهد که همواره خدماتی که شایسته و بایسته این ملت است را ارائه کنیم و با پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای کشور ، موجبات ناامیدی و یاس دشمن ، شادمانی و رضایت مردم و کسب رضای خداوند متعال را فراهم کنیم .

     اسلامی ضمن تشکر از استاندار کرمانشاه، نمایندگان این استان ، مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی، به پروژه احداث آزادراه کرمانشاه - بیستون - حمیل اشاره کرد و افزود : امروز ، روز میمون و مبارکی است . در نخستین روزهای دهه فجر ، یک پروژه با اهمیت که بخش مهمی از کریدور ترانزیتی کشور را تشکیل می‌دهد را با مشارکت بخش خصوصی آغاز می‌کنیم . پروژه‌های زیرساختی امید آفرینند و به روند توسعه شتاب می‌بخشند . در شرایط کنونی کشور نیاز داریم که به صورت پیوسته حضور بخش خصوصی را در پروژه‌های زیرساختی کشور تسهیل کنیم ، امیدواریم در این پروژه نیز سرمایه‌گذار بخش خصوصی با توجه به تجارب و امکاناتی که در اختیار دارد و همچنین امکاناتی که با استفاده از تسهیلات مالی تامین می‌کند، پروژه را به سرعت پیش ببرد .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز احداث ۱۰۵ کیلومتر از این آزادراه ۱۴۱ کیلومتری با برآورد اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان کلنگ می‌خورد ، گفت : کل اعتبار این پروژه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است . تمام زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی از بخش خصوصی پشتیبانی خواهند کرد تا این پروژه با سرعت پیش برود .

    اسلامی در ادامه توسعه راه‌آهن در استان کرمانشاه را مهم توصیف کرد و افزود : در تلاش هستیم برای تامین منابع مالی توسعه راه‌آهن از فرصتی که کنسرسیوم بانک‌ها فراهم کرده‌اند ، استفاده کنیم .

    وی از اعلام آمادگی بانک‌ها برای تامین ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه خبر داد و گفت : چه برای تامین مالی توسعه راه‌آهن و چه برای پیشبرد پروژه احداث آزادراه کرمانشاه - بیستون - حمیل می‌توان از این فرصت استفاده کرد .

    این عضو کابینه تدبیر و امید اتصال اتوبان و آزادراه به مرز خسروی را از الزامات احداث کریدور حرم تا حرم بر شمرد و گفت : در سفری که اخیرا به سوریه داشتم ، بحث تسهیل ترانزیت میان سه کشور ایران ، عراق و سوریه مطرح شد . آزادراه کرمانشاه - بیستون - حمیل بخشی کلیدی از این کریدور به حساب می‌آید . این آزادراه در مراسم اربعین نیز می‌تواند تردد مردم را تسهیل کند .

    اسلامی تاسیس اداره کل راه‌آهن استان کرمانشاه را در دستور کار وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و ادامه داد : برای این استان اداره مستقل راه‌آهن پیش‌بینی شده که تاسیس آن در روند تصویب قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

    |

    با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت ، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی ، مشارکت مردمی امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها را شاهد خواهیم بود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده‌ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری ...

    |

    جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت خدمات در فرودگاه ها کمک خواهد کرد ، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد ، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای خدمت‌رسانی به ۱۷ میلیون مسافر در بخش حمل و نقل ، گفت : ...

    |

    نظرات کاربران