در حال بارگذاری ...

اعلام زمان برگزاری سفرهای راهیان نور ویژه کارکنان شرکت راه‌آهن

از ۲۳ بهمن ماه تا ۲۰ اسفندماه در قالب ۹ کاروان ۱۲۰ نفره علاقه مندان بازدید از مناطق هویزه ، طلائیه ، چذابه ، دهلاویه ، اروند ، دژکوه ، شوش و ... طی ۴ روز برگزار خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مقاومت بسیج راه‌آهن از اعزام کاروان های راهیان نور در قالب ۹ کاروان ۱۲۰ نفره از تاریخ ۲۳ بهمن ماه تا ۲۰ استفند ماه خبر داد .

سرهنگ داود عباس زاده مشاور مدیرعامل شرکت راه آهن در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض تبریک به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار داشت : طی چهل سال گذشته دشمن به سرکردگی امریکا همواره در حال تلاش برای توطئه و ایجاد سد و مانع برای پیشرفت و ثبات کشور بوده است که می توان به جدایی طلبان اول انقلاب ، بنی صدر خیانتکار ، کودتای نوژه ، جریان طبس ، جنگ تحمیلی  اشاره کرد که بعد از آن نیز در قالب جریان های دیگری دست از اقدامات نادرست خود نکشید .

وی افزود : اما شاهد هستیم که نظام جمهوری اسلامی ایران علی رغم تمام موانع و مشکلات و تحریم های دشمن به پشتوانه مردم ، امام و رهبری طی چهل سال گذشته همواره در سطوح مختلف علمی ، ورزشی ، فرهنگی و صنعتی در سطوح اول دنیا حرفی برای گفتن داشته است . در آستانه چهل سالگی انقلاب باید دستگاه های مختلف طوری عمل کنند که شیرینی چهل سالگی انقلاب برای مردم محسوس باشد .

سرهنگ عباس زاده با اشاره به اقدامات شرکت راه‌آهن افزود : در راه‌آهن بیش از ۱۳ هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور وجود دارد و در جمهوری اسلامی ایران به دلیل تاثیر ریل در حمل بار ، محیط زیست ، صرفه جویی سوخت، آرامش سفر ، ایمنی راه ها  مورد توجه جدی قرار گرفته است .

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن با اشاره به اقدامات طی دوران دفاع مقدس اظهار داشت : راه آهن نقش موثری در جابجایی رزمندگان ، جابجایی شهدا با کانتینرهای یخچالدار ، حمل مجروحان با واگن های آمبولانس و حمل ادوات نظامی با راه آهن  و استفاده از کارگاه های ریلی به عنوان تعمیرگاه های نظامی داشته است و میزان پیشرفت حاصل شده در ریل قابل مقایسه با قبل نیست .

مشاور مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه راه آهن ۲۴۸ شهید ، ۲۰۹ آزادراه و ۵ هزار رزمنده تقدیم انقلاب کرده است ، گفت : تندیسی در این خصوص طراحی و تهیه شده است که در ایستگاه‌های تهران ، خوزستان ، مشهد ، اصفهان ، زنجان رونمایی شده و و ۲۰ اسفندماه در ایستگاه زاهدان رونمایی خواهد شد .

وی با اشاره برگزاری سفرهای راهیان نور پرسنل و کارکنان شرکت راه‌آهن بیان داشت : از ۲۳ بهمن ماه تا ۲۰ اسفندماه در قالب ۹ کاروان ۱۲۰ نفره علاقه مندان بازدید از مناطق هویزه ، طلائیه ، چذابه ، دهلاویه ، اروند ، دژکوه ، شوش و ... طی ۴ روز برگزار خواهد شد .

سرهنگ عباس زاده یادآور شد : غرفه راه آهن در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال آماده پذیرایی و ارائه خدمات به ۳۰ هزار مراجعه کننده است و در طول دهه فجر نیز نمایشگاه‌های متعددی از داخل ساختمان مرکزی راه آهن تا موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است .




مطالب مرتبط

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

|

راه آهن جزو معدود پروژه‌های کشور است که مشکل اعتباری در این قضیه نداریم . در مراکز تمام شهرستان‌های بیرجند ، نهبندان ، سربیشه و قاین که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ، احداث ایستگاه مسافربری پیش‌بینی شده و حدود ۳۸ ایستگاه خدماتی در طول خط داریم که همزمان ساخته خواهد شد .

|

ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

|

نظرات کاربران