در حال بارگذاری ...
  • افتتاح دفتر همکاری های مشترک انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی و دانشکده مهندسی راه آهن

    فلسفه و اساس ایجاد دانشکده مهندسی راه آهن ، ارتباط میان صنعت و دانشگاه است و ماهیت متفاوت دانشکده راه آهن می طلبد که مفهوم ارتباط دانشگاه با صنعت را عملی کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، آیین افتتاح دفتر همکاری های مشترک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و دانشکده مهندسی راه آهن امروز در دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت برگزار شد .

    در این مراسم ، ذاکری ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران ، مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقلی و خدمات وابسته ، رئیس دانشکده مهندسی راه آهن ، اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه مهندسی راه آهن حضور داشتند و در قالب این رویداد، اهداف راه اندازی این دفتر مشترک ، برنامه ها ، فعالیت های مرتبط این دفتر تشریح شد .

    ذاکری تعامل دانشگاه و صنعت را مبارک خواند و گفت : یکی از برجسته ترین مصادیق همکاری و ارتباط صنعت و دانشگاه ، تشکیل دانشکده مهندسی راه است است که توانسته رسالت خود را در حوزه دانش و تربیت کارشناسان در راه آهن و شرکت های وابسته به جا آورد .

    وی با بیان اینکه در ادامه این فعالیت نیاز است که در حوزه پژوهش ، فن آوری و کارآفرینی نیز این دانشکده تعامل بیشتری با صنعت داشته و کارهای خود را در این زمینه ادامه دهد ، افزود : تشکیل دفترهمکاری های مشترک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و دانشکده مهندسی راه آهن یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه است که امیدواریم تعاملات افزایش یابد .

    ذاکری با تاکید بر اینکه سخن از فن آوری برای صنعت و عموم جامعه جذابیت دارد ، اضافه کرد : این اقدامات نشان از حرکت دانشگاه به سمت رفع مشکلات مردم دارد .

    وی برداشتن گام های اجرایی در حوزه راه آهن را ضروری دانست و گفت : باید به طرق مختلف به دنبال توسعه ریلی در کشور باشیم .

    رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران ، با بیان اینکه طرح دانستی ها و راهکارهای موجود وظیفه دانشگاه نیست ، گفت : باید به گونه ای تعامل صنعت و دانشگاه را جلو ببریم که پاسخگوی تمام نیازهای صنعت ریلی باشیم و بتوانیم انتظاراتی چون افزایش سرعت و ایمنی ، کاهش زمان سفر و ... را پاسخ دهیم .

    باید از شعارها فراتر برویم

    فاضل ریاست دانشکده مهندسی راه آهن نیز در این مراسم گفت : فلسفه و اساس ایجاد دانشکده مهندسی راه آهن ، ارتباط میان صنعت و دانشگاه است و ماهیت متفاوت دانشکده راه آهن می طلبد که مفهوم ارتباط دانشگاه با صنعت را عملی کنیم .

    وی با اشاره به اینکه ماموریت این دانشکده پاسخ به نیازها و مشکلات حمل و نقل ریلی است ، افزود : با این حال تا این مشکلات اعلام نشود نمی توانیم برای رفع آنها اقدام کنیم .

    وی راه اندازی این دفتر را اولین گام در این زمینه دانست و افزود : امیدواریم با راه اندازی این دفتر علاوه بر رفع مشکلات ، در زمینه جذب دانشجویان مستعد برای پروژه های نزدیک به صنعت ایجاد شود و دانشکده راه آهن بتواند نقش واقعی خود را ایفا کند .

    فاضل با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد پتانسیل موجود در دانشکده راه آهن بلاتکلیف است ، اضافه کرد : باید از شعارها فراتر برویم و به نیازهای صنعت بیاندیشیم .

    رئیس دانشکده مهندسی راه آهن با یادآوری اینکه هیچ ردپایی از صنایع مربوط به مترو در حوزه انجمن های صنایع ریلی دیده نمی شود ، گفت : انجمن صنفی شرکت های حمل نقلی می تواند مشکلات موجود در صنعت ریلی را به دانشگاه ها انتقال بدهد و برای حل آن از پتانسیل دانشگاه استفاده کند .

    وی افزود: گذراندن دوره های تخصصی ، مدیریتی ، لجستیک ، انتقال دانش و .. برای مدیران ما لازم است و اساتید نیز بایستی به روز شوند .

    گفتنی است در این مراسم عرفان قربان علی دانش آموخته مهندسی راه آهن و کارشناس شرکت های انجمن ریلی برنامه های دفتر همکاری های مشترک را تشریح کرد و به ارائه گزارشی در این باره در جمع حاضران پرداخت . همچنین سبحان نظری نیز سخنانی در خصوصی ارتباط صنعت و دانشگاه ایراد کرد .

    رجبی مدیر عامل رجا نیز در سخنانی تاکید کرد : دانشگاه بایستی مرجعیت و جسارت حل مشکلات صنعت را داشته باشد .




    مطالب مرتبط

    نظرات کاربران