در حال بارگذاری ...
  • افتتاح دفتر همکاری های مشترک انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی و دانشکده مهندسی راه آهن

    فلسفه و اساس ایجاد دانشکده مهندسی راه آهن ، ارتباط میان صنعت و دانشگاه است و ماهیت متفاوت دانشکده راه آهن می طلبد که مفهوم ارتباط دانشگاه با صنعت را عملی کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، آیین افتتاح دفتر همکاری های مشترک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و دانشکده مهندسی راه آهن امروز در دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت برگزار شد .

    در این مراسم ، ذاکری ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران ، مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقلی و خدمات وابسته ، رئیس دانشکده مهندسی راه آهن ، اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه مهندسی راه آهن حضور داشتند و در قالب این رویداد، اهداف راه اندازی این دفتر مشترک ، برنامه ها ، فعالیت های مرتبط این دفتر تشریح شد .

    ذاکری تعامل دانشگاه و صنعت را مبارک خواند و گفت : یکی از برجسته ترین مصادیق همکاری و ارتباط صنعت و دانشگاه ، تشکیل دانشکده مهندسی راه است است که توانسته رسالت خود را در حوزه دانش و تربیت کارشناسان در راه آهن و شرکت های وابسته به جا آورد .

    وی با بیان اینکه در ادامه این فعالیت نیاز است که در حوزه پژوهش ، فن آوری و کارآفرینی نیز این دانشکده تعامل بیشتری با صنعت داشته و کارهای خود را در این زمینه ادامه دهد ، افزود : تشکیل دفترهمکاری های مشترک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و دانشکده مهندسی راه آهن یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه است که امیدواریم تعاملات افزایش یابد .

    ذاکری با تاکید بر اینکه سخن از فن آوری برای صنعت و عموم جامعه جذابیت دارد ، اضافه کرد : این اقدامات نشان از حرکت دانشگاه به سمت رفع مشکلات مردم دارد .

    وی برداشتن گام های اجرایی در حوزه راه آهن را ضروری دانست و گفت : باید به طرق مختلف به دنبال توسعه ریلی در کشور باشیم .

    رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران ، با بیان اینکه طرح دانستی ها و راهکارهای موجود وظیفه دانشگاه نیست ، گفت : باید به گونه ای تعامل صنعت و دانشگاه را جلو ببریم که پاسخگوی تمام نیازهای صنعت ریلی باشیم و بتوانیم انتظاراتی چون افزایش سرعت و ایمنی ، کاهش زمان سفر و ... را پاسخ دهیم .

    باید از شعارها فراتر برویم

    فاضل ریاست دانشکده مهندسی راه آهن نیز در این مراسم گفت : فلسفه و اساس ایجاد دانشکده مهندسی راه آهن ، ارتباط میان صنعت و دانشگاه است و ماهیت متفاوت دانشکده راه آهن می طلبد که مفهوم ارتباط دانشگاه با صنعت را عملی کنیم .

    وی با اشاره به اینکه ماموریت این دانشکده پاسخ به نیازها و مشکلات حمل و نقل ریلی است ، افزود : با این حال تا این مشکلات اعلام نشود نمی توانیم برای رفع آنها اقدام کنیم .

    وی راه اندازی این دفتر را اولین گام در این زمینه دانست و افزود : امیدواریم با راه اندازی این دفتر علاوه بر رفع مشکلات ، در زمینه جذب دانشجویان مستعد برای پروژه های نزدیک به صنعت ایجاد شود و دانشکده راه آهن بتواند نقش واقعی خود را ایفا کند .

    فاضل با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد پتانسیل موجود در دانشکده راه آهن بلاتکلیف است ، اضافه کرد : باید از شعارها فراتر برویم و به نیازهای صنعت بیاندیشیم .

    رئیس دانشکده مهندسی راه آهن با یادآوری اینکه هیچ ردپایی از صنایع مربوط به مترو در حوزه انجمن های صنایع ریلی دیده نمی شود ، گفت : انجمن صنفی شرکت های حمل نقلی می تواند مشکلات موجود در صنعت ریلی را به دانشگاه ها انتقال بدهد و برای حل آن از پتانسیل دانشگاه استفاده کند .

    وی افزود: گذراندن دوره های تخصصی ، مدیریتی ، لجستیک ، انتقال دانش و .. برای مدیران ما لازم است و اساتید نیز بایستی به روز شوند .

    گفتنی است در این مراسم عرفان قربان علی دانش آموخته مهندسی راه آهن و کارشناس شرکت های انجمن ریلی برنامه های دفتر همکاری های مشترک را تشریح کرد و به ارائه گزارشی در این باره در جمع حاضران پرداخت . همچنین سبحان نظری نیز سخنانی در خصوصی ارتباط صنعت و دانشگاه ایراد کرد .

    رجبی مدیر عامل رجا نیز در سخنانی تاکید کرد : دانشگاه بایستی مرجعیت و جسارت حل مشکلات صنعت را داشته باشد .




    مطالب مرتبط

    بررسی راه های توسعه همکاری ریلی ایران با ترکمنستان ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان

    بررسی راه های توسعه همکاری ریلی ایران با ترکمنستان ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان

    در این دیدار مقرر شد جزئیات بیشتر موضوع مورد بررسی قرار گرفته تا در دستور کار دیدار مدیران عامل راه آهن ایران و قزاقستان قرار گیرد تا مسایل و مشکلات فعلی کریدور کانتینری چین ، با اولویت مورد بررسی و ساماندهی شود .

    |

    پیشرفت فیزیکی ۷۹ درصدی در پروژه چهارخطه تهران - پیشوا

    پیشرفت فیزیکی ۷۹ درصدی در پروژه چهارخطه تهران - پیشوا

    هم اکنون روزانه ۱۰ زوج قطار حومه ای در مسیر تهران - پیشوا - گرمسار با ضریب اشغال ۱۰۰ درصد تردد می‌کنند و با توجه به تقاضای مردم منطقه با تکمیل پروژه ۴ خطه این مسیر ۱۱۴.۵ کیلومتری و تامین ناوگان ، قطار های حومه ای بیشتری در این مسیر سیر کنند .

    |

    تاثیرگذاری تجربیات مناطق راه آهن برای فرهنگ سازی ایمنی در کاهش سوانح ریلی

    تاثیرگذاری تجربیات مناطق راه آهن برای فرهنگ سازی ایمنی در کاهش سوانح ریلی

    هر کدام از مناطق مختلف سراسر کشور در حوزه خاصی از ایمنی به دلیل اینکه روزانه با آن درگیر هستند به صورت تخصصی اقدام به فرهنگ سازی کرده اند تا از وقوع هرگونه حوادث در مناطق خود جلوگیری کنند ، به همین منظور پیشنهاد می شود تا مناطق با تبادل تجربیات خود در حوزه های مختلف به یکدیگر در ...

    |

    نظرات کاربران