در حال بارگذاری ...
  • معرفی دستاوردهای مجتمع بندری امام خمینی (ره) پس از انقلاب اسلامی ایران

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با مشارکت در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ، دستاورهای خود در صنعت حمل و نقل دریایی را به عموم مخاطبین معرفی کرد .

    همزمان با دومین روز از ایام الله دهه فجر و به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان دستاوردهای چهل ساله خود را در حوزه صنعت حمل و نقل  دریایی مشتمل بر خدمات دریایی ، توسعه لجستیکی و گسترش منابع سرمایه انسانی و تجهیزاتی طی نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی شهر بندر امام خمینی (ره) قرار داد .

    اتکا به توان بومی و بهره گیری از توانمندی صنایع داخلی در توسعه و تجهیز مجتمع بندری ، گسترش خدمات دریایی ، توسعه اراضی پسکرانه بندری با هدف زمینه سازی و تسهیل فعالیت بازرگانان و صاحبان صنایع در این مجتمع بزرگ بندری و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد فرصت های اشتغال از جمله اهم این دستاوردها بود که در قالب اقلام اطلاع رسانی متنوع در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    ۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

    |

    بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تن از کالاهای اساسی تخلیه شده در این بندر بزرگ تجاری از طریق ناوگان جاده‌ای و بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن نیز به وسیله واگن با بهره‌گیری از مزیت اتصال این بندر به شبکه راه آهن سراسری ارسال شده است .

    |

    بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

    |

    ترانزیت کالاها از طریق این بندر از ۹۵۰ هزار و ۵۲۶ تن در سال ۱۴۰۱ به بیش از سه میلیون و ۳۶۷ هزار تن در ۱۱ ماهه سال جاری رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۲۵۴ درصد رشد یافت .

    |

    یکی از برنامه‌ها در بندر امام خمینی(ره) ایجاد یک شهر لجستیکی کشور است ؛ از این رو لازم است نقش بندر امام خمینی (ره) از عملیات تخلیه و بارگیری کالاها فراتر رفته و با افزایش فعالیت‌های تولیدی و دارای ارزش افزوده به سمت بنادر نسل سوم و چهارم حرکت کند .

    |

    نظرات کاربران