در حال بارگذاری ...
  • روند توسعه و فعالیت فرودگاه‎ ایلام در سال های پس از انقلاب اسلامی ایران

    فرودگاه ایلام با داشتن کتگوری ۶ پس از فرودگاه کرمانشاه به عنوان دومین فرودگاه غرب کشور محسوب می‎شود و از قابلیت زیادی برای حمل و نقل مردم این استان و توسعه آن برخوردار است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و به منظور بیان دستاوردهای ایران در این سال‎ها ، روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اقدام به تهیه و انتشار گزارشی از روند توسعه و فعالیت فرودگاه‎های کشور کرده است . در این بخش اطلاعات مربوط به فرودگاه ایلام را می‎خوانیم .

    در پی سفر مقام معظم رهبری در سال ۶۸ به استان ایلام دستور احداث فرودگاه ایلام صادر شد و این فرودگاه در سال ۷۵ در زمینی به مساحت ۲۸۳ هکتار در پنج کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام توسط رئیس جمهوری وقت افتتاح و مورد بهره‎برداری قرار گرفت .

    این فرودگاه به عنوان یک فرودگاه مرز هوایی ، با داشتن باندی با طول ۳۲۰۰ متر و عرض ۴۵ متر قابلیت نشست و برخاست هواپیماهایی با تایپ های مختلفی را داراست و وجود سامانه‎های کمک ناوبری NDB ، DVOR و ILS در آن ، به نشست ایمن هواپیماها در شرایط مختلف بویژه در زمان کاهش دید افقی کمک و تا حد زیادی از ابطال و تاخیر پروازها جلوگیری می‎کند .

    فرودگاه ایلام با داشتن کتگوری ۶ پس از فرودگاه کرمانشاه به عنوان دومین فرودگاه غرب کشور محسوب می‎شود و از قابلیت زیادی برای حمل و نقل مردم این استان و توسعه آن برخوردار است .

    این فرودگاه اکنون در حال ساخت یک ترمینال خارجی با وسعت ۶۲۰۰ متر مربع با اعتباری ۱۵ میلیارد تومانی توسط شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران ، است و طبق آمار در ۱۰ ماهه سپری شده از سال ۹۷ ، میزبان نشست و برخاست نزدیک به ۲۰۰۰ هواپیما بوده است .

    فرودگاه ایلام در طول سال‎های پس از انقلاب شاهد اجرای طرح‎های ساخت ابنیه و سامانه‎های کمک ناوبری زیادی نظیر راه‎اندازی برق اضطراری ، راه‎اندازی مخزن سوختگیری فرودگاه ، افزایش طول باند از ۲۸۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر و رفع موانع موجود ، نصب دستگاه فرود دقیق ILS و LLZ در فرودگاه ، توسعه اپرون (پارکینگ هواپیما) فرودگاه از ۱۳ هزار مترمربع به ۲۵ هزار مترمربع ، احداث ساختمان جدید ایمنی و آتشنشانی و سپاه حفاظت فرودگاه به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و افزایش پروازها به ۶۰ تا ۷۰ پرواز در هفته و خریداری دستگاه کمک ناوبری با تکنولوژی جدید DVOR وNDB بوده است .

    این فرودگاه در زمینه ارائه خدمات رفاهی به مسافران نیز اقدامات زیادی داشته است که از جمله آن می‎توان به راه‎اندازی سامانه اطلاعات پرواز (FIDS)، بهسازی نمازخانه و سرویس‎های بهداشتی ، افزایش صندلی‎های فرودگاهی و چرخ دستی‎های مسافری ، میزهای خدمت و پاسخگویی به مسافران، نصب تابلوهای راهنما و مسیریابی برای سهولت بیشتر تردد مسافران در فرودگاه و ترمینال اشاره کرد .




    مطالب مرتبط

    ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ ۵۸۸۰ مترمربع با اعتبار ۲۹۰۰ میلیارد ریال (به قیمت روز) از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها برای پذیرش همزمان ۶۰۰ مسافر آماده بهره‌برداری است . همچنین بهسازی دیوار حفاظتی و معابر ورودی ترمینال و درب آهنی با اعتبار ۹۰۰۰ میلیارد ریال و ...

    |

    حدود ۵۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی برای محوطه سازی فرودگاه شهدای ایلام برآورد شده که اکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ ۵هزار و ۸۸۰ متر مربع با اعتبار ۲ هزار ۹۰۰ میلیارد ریال (به قیمت روز) از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها برای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افتتاح طرح توسعه فرودگاه ایلام با حضور رئیس جمهوری در اسفندماه و طرح ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در روز شنبه هفتم بهمن ماه با صدور اطلاعیه‌های پروازی نسبت به وضعیت پروازها در برخی از ...

    |

    نظرات کاربران