در حال بارگذاری ...
  • افزایش ضریب ایمنی سفرهای دریایی در رودخانه های کارون و اروند برای نوروز ۹۸

    بندر خرمشهر در راستای ایجاد ایمنی دریایی بیشتر همانند سالهای گذشته در ایام نوروز ۹۸ با تلاش شبانه روزی معاونت دریایی این اداره کل و با استفاده از توان عملیاتی اداره ایمنی و حفاظت دریایی و همچنین اداره امور دریایی اقدام به انجام گشت های منظم دریایی در رودخانه های کارون و اروند می نماید .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش ضریب ایمنی سفرهای دریایی در رودخانه های کارون و اروند در نوروز ۹۸ خبر داد .

    مهدی فراهانی در جلسه هماهنگی ارگان ها برای ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی که در محل سالن اجتماعات بندر خرمشهر برگزار شد ، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : این جلسه به منظور پیشگیری از هرگونه حوادث ناگوار دریایی با هدف اجرای طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروز ۹۸ و افزایش فعالیت گردشگری در رودخانه های کارون و اروند تشکیل شد .

    وی همچنین در این جلسه مشترک ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده بندر خرمشهر در زمینه ایمنی سفرهای دریایی در سال گذشته از همکاری سازمان ها، ادارات و ارگان های منجر به عدم بروز حادثه در ایام نوروز ۹۷ تقدیر کرد .

    معاون دریایی اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر افزود : بندر خرمشهر در راستای ایجاد ایمنی دریایی بیشتر همانند سال های گذشته در ایام نوروز ۹۸ با تلاش شبانه روزی معاونت دریایی این اداره کل و با استفاده از توان عملیاتی اداره ایمنی و حفاظت دریایی و همچنین اداره امور دریایی اقدام به انجام گشت های منظم دریایی در رودخانه های کارون و اروند می نماید .

    فراهانی همچنین با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز ۹۷ بالغ بر۳۵۷ هزار  نفر گردشگر دریایی در رودخانه های اروند و کارون تردد کردند و از جاذبه های دریایی این دو رودخانه بهره مند شدند اظهار داشت : طی تعطیلات نوروزی سال جدید نیز پیش بینی می شود شاهد افزایش استقبال هموطنان برای  گردشگری دریایی و ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی در رودخانه های اروند و کارون باشیم . امیدواریم که در نوروز پیش  رو نیز با همکاری تمام ارگان های مربوطه بستر مناسبی برای گردشگری دریایی فراهم شود تا شاهد سالی به دور از هر گونه حادثه ای باشیم .

    شایان ذکر است ، طرح سفرهای نوروزی هر ساله برای سفرهای ایمن برای میهمانان نوروزی با محوریت بندر خرمشهر و سایر ارگان های ذیربط برگزار می شود .




    مطالب مرتبط

    امسال به منظور تامین ایمنی سفرهای دریایی نوروزی در رودخانه کارون خرمشهر ، ۵۰ بازرس از بندر خرمشهر در تمامی اسکله‌های گردشگری دریایی مستقر شدند و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دادند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ۲۷ فروند شناور تخصصی جستجو نجات دریایی خدمت‌رسانی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه کنترل بازرسی فنی و ایمنی شناورها مدنظر قرار گرفته ...

    |

    این طرح از ۲۴ اسفند‌ماه آغاز و تا ۲۴ فرودین سال آینده در محدوده رودخانه کارون از ابتدای دهانه کارون تا انتهای پل آزادی (قدیم) انجام خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، علی‌اکبر مرزبان در نشست خبری امروز درباره تشریح اقدامات و برنامه‌های طرح تسهیل سفرهای نوروزی با بیان اینکه به چیزی حدود ...

    |

    نظرات کاربران