در حال بارگذاری ...
  • راه آهن وسیله سرعت بخشیدن به توسعه کشور

    در سال جاری هم مشابه سالهای گذشته ، شاهد تلاش و کوشش بی دریغ همکاران در حوزه های مختلف راه آهن هستیم و همین موضوع باعث شده تا شاهد رشد حمل بار و مسافر باشیم . این رخداد مثبت نشان دهنده این است که راه‌آهن در مسیر صحیحی قرار گرفته و هم افزایی و صمیمیت در مجموعه خانواده راه‌آهن ، دلیل اصلی بروز موفقیت ها و پیشرفت در راه آهن است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیات مدیره راه‌آهن ، در رویدادی برنامه ریزی شده ، از اداره کل منابع انسانی و تشکیلات و اداره کل امور سلامت و رفاهی بازدید و با همکاران این اداره کل دیدار و گفت‌گو کرد .

    سعید رسولی در این دیدار ، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع همکاران این اداره کل و قدردانی از زحمات و خدمات ارزشمند آنها گفت : کارکنان راه‌آهن در سراسر دنیا به خصوص کشور عزیزمان ، روحیات و ویژگی‌های مشترکی دارند که سخت‌کوشی ، مهربانی ، دلسوزی ، نجابت و کم توقع بودن از جمله آنهاست . راه‌آهن به دلیل کمک به بهبود شرایط زیست محیطی ، صرفه جویی در مصرف سوخت و کمک به کاهش تلفات جاده ای در مقایسه با سایر شقوق حمل و نقل ، نقش مهمی در اقتصاد ملی کشور داشته و وسیله سرعت بخشیدن به توسعه کشور است .

    وی با اشاره به سخن معصوم (ع) که دو نعمت مجهول ، امنیت و سلامت است افزود : برخی موضوعات مجهول ، در معرض دید نیستند اما در واقعیت وجود دارند و نقش آنها انکار ناپذیر است ، به عنوان مثال در شرایطی که انرژی و سوخت در ایران یارانه دارد ، سالانه چند میلیارد دلار سوخت در جاده‌ها مصرف می شود و نقش و ارزش کار راه‌آهن در کاهش مصرف سوخت ، کمتر احساس می شود و اگر قیمت سوخت واقعی بود تفاوت حمل بار راه‌آهن و جاده مشخص می‌شد .

    رسولی خاطرنشان کرد : در سال جاری هم مشابه سالهای گذشته ، شاهد تلاش و کوشش بی دریغ همکاران در حوزه های مختلف راه آهن هستیم و همین موضوع باعث شده تا شاهد رشد حمل بار و مسافر باشیم . این رخداد مثبت نشان دهنده این است که راه‌آهن در مسیر صحیحی قرار گرفته و هم افزایی و صمیمیت در مجموعه خانواده راه‌آهن ، دلیل اصلی بروز موفقیت ها و پیشرفت در راه آهن است .

    وی با بیان اینکه توسعه منابع انسانی و توجه به مسائل و مشکلات همکاران ، رکن اصلی در پیشبرد امور است خاطرنشان کرد : سنگ بنای تمام امور در راه آهن ، منابع انسانی دلسوز ، متخصص ، فهیم و متعهد این مجموعه است که همه ما مکلفیم به این مساله توجه داشته و با تکیه بر توانمندی‌های موجود در خانواده بزرگ راه آهن ، هر روز افتخار جدیدی را رقم بزنیم .

    عضو هیات مدیره راه آهن در ادامه ، با حضور در محل کار تمام همکاران این اداره کل ، ضمن قدردانی از زحمات آنان ، در جریان مسائل کاری و موضوعات مورد علاقه آنها قرار گرفت .

    رسولی در ادامه با حضور در اداره کل امور رفاهی و سلامت ، با مدیرکل ، معاونین و روسای ادارات و گروه این اداره کل دیدار کرد .

    در این نشست صمیمی ، مدیرکل امور رفاهی به بیان اقدامات و برنامه های در دست اقدام و آتی این اداره کل پرداخت و سپس همکاران ، مشکلات و مسایل حوزه کاری خود را مطرح کردند .

    رسولی پس از شنیدن نظرات همکاران ، با قدردانی از اقدامات انجام شده توسط همکاران امور رفاهی و سلامت ، گفت : برنامه ریزی برای انجام فعالیتها باید به گونه ای باشد که کارهایی که آغاز می شود پایدار و در چارچوب منطق باشد .

    وی با بیان اینکه مسائلی که در راه آهن وجود دارد ، مسائلی است که در جامعه وجود دارد افزود : در انجام امور هدف گرا و نتیجه گرا باشید .

    توجه بیشتر به آموزش مهارت های زندگی به کارکنان ، مسائل رفاهی همکاران و توجه به امر ورزش از دیگر موضوعاتی بود که عضو هیأت مدیره راه آهن بر آن تاکید کرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

    |

    نظرات کاربران