در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد - سراب با حضور رییس مجلس شورای اسلامی

این مسیر ریلی با اتصال معدن مس سونگون ، صنایع و مراکز کشاورزی ، گردشگری و اقتصادی منطقه به شبکه ریلی و تسهیل در انتقال تولیدات کارخانه آلومینا نفلین سینیت سراب موجب رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل ‌خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد - سراب با حضور رییس مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت : صبح امروز عملیات اجرایی قطعه یک این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر و به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال با حضور دکتر لاریجانی آغاز شد .

صبح امروز طرح راه آهن بستان آباد - سراب - اردبیل به طول ۱۸۲ کیلومتر با هدف اتصال ریلی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی با حضور دکتر لاریجانی آغاز شد . این طرح از ایستگاه بستان‌آباد آغاز شده و پس از عبور از شهر‌ سراب و حوالی شهرهای کردکندی ، نیر و سرعین به راه‌آهن در حال احداث میانه – اردبیل متصل می‌شود .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه درباره اهمیت این خط‌ ریلی اظهار داشت : احداث راه آهن بستان آباد - سراب با توجه به عبور از شهر سراب به عنوان قطب کشاورزی منطقه و سرعین که یکی از مراکز مهم گردشگری استان محسوب می‌شود ، حایز اهمیت است .

خادمی افزود : این مسیر ریلی با اتصال معدن مس سونگون ، صنایع و مراکز کشاورزی ، گردشگری و اقتصادی منطقه به شبکه ریلی و تسهیل در انتقال تولیدات کارخانه آلومینا نفلین سینیت سراب موجب رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل ‌خواهد شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح چگونگی عملیات اجرایی راه‌آهن سراب - بستان‌آباد - اردبیل گفت : در فاز اول برنامه‌ریزی شده است تا عملیات زیرسازی از شهر بستان‌آباد تا سراب به طول تقریبی ۷۷ کیلومتر با اعتبار ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال انجام شود که در صورت تامین به موقع اعتبار این راه‌آهن حدفاصل بستان‌آباد تا سراب  ظرف مدت چهار سال اتمام و به بهره‌برداری رسد .

وی با اشاره به توپوگرافی منطقه و قرار گرفتن ۷۴ کیلومتر از مسیر در منطقه کوهستانی و تپه ماهور تاکید کرد : در این مسیر ریلی ۸ هزار و ۱۰۰ متر تونل و ۱۴۰۰ متر پل احداث می‌شود .

خادمی همچنین با اشاره به ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار مترمکعب خاکبرداری در قطعه اول بیان داشت : ۴۷۹ هزار متر مکعب خاکریزی ، ۱۹ هزار و ۱۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی در این محدوده صورت می‌گیرد و ۲۲  دستگاه پل تیپ ، سه دستگاه پل خاص به طول ۲۷۶ متر ، یک دستگاه تونل به طول ۱۴۰ متر و سه دستگاه تقاطع نیز در این ۱۵۰ کیلومتر به اجرا در خواهد آمد.




مطالب مرتبط

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

در مطالعات این آزادراه باند رفت و برگشت دیده شد و عملیات اجرایی نیز بر اساس همین مطالعات انجام گرفت ؛ اما با توجه به اینکه حجم ترافیک عبوری در این آزادراه بیش‌تر بر روی باند رفت است و ملاحظات منطقه‌ای نیز مدنظر مسئولان استانی و مقامات دولتی قرار داشت ، تصمیم برآن شد تا باند ...

|

این طرح هفت کیلومتر مسیر مرکز استان ایلام به شهرستان سیروان را کوتاه می کند .

|

نظرات کاربران