در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد - سراب با حضور رییس مجلس شورای اسلامی

    این مسیر ریلی با اتصال معدن مس سونگون ، صنایع و مراکز کشاورزی ، گردشگری و اقتصادی منطقه به شبکه ریلی و تسهیل در انتقال تولیدات کارخانه آلومینا نفلین سینیت سراب موجب رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل ‌خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد - سراب با حضور رییس مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت : صبح امروز عملیات اجرایی قطعه یک این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر و به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال با حضور دکتر لاریجانی آغاز شد .

    صبح امروز طرح راه آهن بستان آباد - سراب - اردبیل به طول ۱۸۲ کیلومتر با هدف اتصال ریلی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی با حضور دکتر لاریجانی آغاز شد . این طرح از ایستگاه بستان‌آباد آغاز شده و پس از عبور از شهر‌ سراب و حوالی شهرهای کردکندی ، نیر و سرعین به راه‌آهن در حال احداث میانه – اردبیل متصل می‌شود .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه درباره اهمیت این خط‌ ریلی اظهار داشت : احداث راه آهن بستان آباد - سراب با توجه به عبور از شهر سراب به عنوان قطب کشاورزی منطقه و سرعین که یکی از مراکز مهم گردشگری استان محسوب می‌شود ، حایز اهمیت است .

    خادمی افزود : این مسیر ریلی با اتصال معدن مس سونگون ، صنایع و مراکز کشاورزی ، گردشگری و اقتصادی منطقه به شبکه ریلی و تسهیل در انتقال تولیدات کارخانه آلومینا نفلین سینیت سراب موجب رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل ‌خواهد شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح چگونگی عملیات اجرایی راه‌آهن سراب - بستان‌آباد - اردبیل گفت : در فاز اول برنامه‌ریزی شده است تا عملیات زیرسازی از شهر بستان‌آباد تا سراب به طول تقریبی ۷۷ کیلومتر با اعتبار ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال انجام شود که در صورت تامین به موقع اعتبار این راه‌آهن حدفاصل بستان‌آباد تا سراب  ظرف مدت چهار سال اتمام و به بهره‌برداری رسد .

    وی با اشاره به توپوگرافی منطقه و قرار گرفتن ۷۴ کیلومتر از مسیر در منطقه کوهستانی و تپه ماهور تاکید کرد : در این مسیر ریلی ۸ هزار و ۱۰۰ متر تونل و ۱۴۰۰ متر پل احداث می‌شود .

    خادمی همچنین با اشاره به ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار مترمکعب خاکبرداری در قطعه اول بیان داشت : ۴۷۹ هزار متر مکعب خاکریزی ، ۱۹ هزار و ۱۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی در این محدوده صورت می‌گیرد و ۲۲  دستگاه پل تیپ ، سه دستگاه پل خاص به طول ۲۷۶ متر ، یک دستگاه تونل به طول ۱۴۰ متر و سه دستگاه تقاطع نیز در این ۱۵۰ کیلومتر به اجرا در خواهد آمد.




    مطالب مرتبط

    بررسی راه های توسعه همکاری ریلی ایران با ترکمنستان ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان

    بررسی راه های توسعه همکاری ریلی ایران با ترکمنستان ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان

    در این دیدار مقرر شد جزئیات بیشتر موضوع مورد بررسی قرار گرفته تا در دستور کار دیدار مدیران عامل راه آهن ایران و قزاقستان قرار گیرد تا مسایل و مشکلات فعلی کریدور کانتینری چین ، با اولویت مورد بررسی و ساماندهی شود .

    |

    نظرات کاربران