در حال بارگذاری ...

بهره برداری از ۲۰ پروژه راهسازی استان فارس همزمان با دهه فجر

احداث و بهسازی ۹۳ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۸۶ میلیارد ریال از پروژه های قابل بهره برداری در دهه فجر می باشد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی فارس از بهره برداری بیش از ۲۰ پروژه راهسازی با اعتباری بالغ بر ۳۹۶ میلیارد ریال در محورهای استان فارس خبر داد .

مهندس تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت : تقاطع غیرهمسطح شیراز – فسا – داراب – کهگم با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال بخشی از بزرگراه شیراز – جهرم – لار به طول ۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و کمربندی غربی داراب به طول ۴ کیلومتر و اعتبار هزینه شده ۱۶۰ میلیارد ریال از پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال می باشند .

وی افزود : احداث و بهسازی ۹۳ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۸۶ میلیارد ریال از دیگر پروژه های قابل بهره برداری در دهه فجر می باشد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اذعان داشت : راه های روستایی قابل بهره برداری در شهرستانهای اقلید ، بوانات ، قیر و کارزین ، کوار ، خرامه ، شیراز ، ممسنی، رستم و فیروزآباد می باشند .




مطالب مرتبط

در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

|

کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت و به نتیجه رسیدن اقدامات دولت سیزدهم در این زمینه خبر داد .

|

راه آهن جزو معدود پروژه‌های کشور است که مشکل اعتباری در این قضیه نداریم . در مراکز تمام شهرستان‌های بیرجند ، نهبندان ، سربیشه و قاین که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ، احداث ایستگاه مسافربری پیش‌بینی شده و حدود ۳۸ ایستگاه خدماتی در طول خط داریم که همزمان ساخته خواهد شد .

|

یکی از وظایف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، تسهیل گری در بخش حمل و نقل جاده ای است ، از این رو در استان هایی که ظرفیت حمل و نقلی بالایی دارند ، با توسعه هنرستان ها و رشته حمل و نقل می‌توان در جهت رشد اقتصادی و رونق بخشی صنعت حمل و نقل ملی گام‌های اساسی برداشت .

|

نظرات کاربران