در حال بارگذاری ...
  • ارائه اطلاعات جاذبه‌های گردشگری شهر شیراز با نصب دستگاه‌ وب کیوسک در ایستگاه راه‌آهن شیراز

    به دلیل جاذبه بالای گردشگری شیراز ، در تلاش هستیم تا امسال نیز قطار گردشگری مثلث طلایی (شیراز ، اصفهان ، یزد) را راه‌اندازی کنیم و به همین جهت جلساتی با شرکت‌های فعال در این زمینه برگزار شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دستگاه‌های وب کیوسک در ایستگاه راه‌آهن شیراز برای توجه بیشتر گردشگران به جاذبه‌های گردشگری این شهر نصب و فعال شد .

    غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن فارس با اعلام این مطلب گفت : با استفاده از این دستگاه‌ها مسافران می‌توانند از برنامه‌های نصب شده بر روی آن از جمله اطلاعات گردشگری ، معرفی هتل‌ها و مراکز تفریحی ، ساعت حرکت قطارها ، نقشه مسیرهای ریلی و معرفی ایستگاه‌ها استفاده کنند . به منظور آسایش بیشتر مسافران ، خدمات رفاهی متنوعی از جمله غرفه‌های فروش صنایع‌دستی ، آلاچیق‌های خانوادگی ، کافی‌شاپ ، دستگاه شارژ الکترونیکی و همچنین دفتر فروش بلیت قطار در ایستگاه راه‌آهن شیراز راه‌اندازی شده است .

    ولدی با اشاره به راه‌اندازی قطار گردشگری مثلث طلائی و استقبال از آن در سال گذشته گفت : به دلیل جاذبه بالای گردشگری شیراز ، در تلاش هستیم تا امسال نیز قطار گردشگری مثلث طلایی (شیراز ، اصفهان ، یزد) را راه‌اندازی کنیم و به همین جهت جلساتی با شرکت‌های فعال در این زمینه برگزار شده است .

    وی ابراز امیدواری کرد که این طرح بتواند راه‌آهن فارس را به اهداف خود در زمینه توسعه صنعت گردشگری ریلی نزدیک کند .

    راه‌اندازی واگن‌های ویژه سریر

    مدیرکل راه‌آهن فارس همچنین از راه واگن‌های ویژه سریر در مسیر شیراز - تهران خبر داد و گفت : با توجه به درخواست‌های مردمی و در راستای گسترش خدمات ریلی مسافری ۲ واگن جدید از نوع پلور سبز شرکت قطارهای مسافری رجا و با نام تجاری ۴ تخته سریر از نیمه دوم دی‌ماه به ناوگان ریلی فارس افزوده شد .

    وی با اشاره به اینکه این واگن‌ها در زمره واگن‌های ۵ ستاره قرار داشته و یک روز در میان در مسیر تهران و شیراز خدمت‌رسانی می‌کنند ، افزود : قیمت بلیت این نوع واگن‌ها به صورت شناور است که بسته به ایام و فصول سال ممکن است تغییرات (کاهش یا افزایش) داشته باشد .

    مدیرکل راه‌آهن فارس با بیان اینکه قطارهای این استان از کیفیت خوبی برخوردار است ، افزود : با توجه به درخواست مردم عزیز می‌توانیم ارائه خدمات ۵ ستاره را نیز به قطارهای نورالرضا اضافه کنیم .

    ولدی با بیان اینکه میزان جابجایی مسافر در این اداره کل از ابتدای سال ۹۷ تا پایان دی ماه روند صعودی داشته است، گفت: در این مدت شاهد رشد ۱۵ درصدی در جابجایی مسافر نسبت به سال گذشته بوده‌ایم .

    وی با یادآوری اینکه ضریب اشغال قطارهای خروجی از ایستگاه راه‌آهن شیراز در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته ، افزود : طی این مدت ، متوسط ضریب اشغال قطارهای مسافری در مسیرهای ریلی شیراز – مشهد و شیراز - تهران و بالعکس ، بیش از ۹۰ درصد بوده است . علت این افزایش ، مناسب‌سازی ساعت حرکت قطارها و رایزنی و انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها برای استفاده از خدمات ریلی ، مناسب بودن قیمت بلیت قطار برای اقشار جامعه و همچنین حمایت رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ریلی بوده است .




    مطالب مرتبط

    بیشترین تعداد تماس‌های مسافرین درباره موجودی ، ساعت حرکت قطارهای بین‌شهری و ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای بوده و تعداد ۷۹۱ تماس (حدود ۲ درصد از کل تماس‌های تلفنی) به درخواست‌های ثبت شده اختصاص پیدا کرده است .

    |

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    قطارهای فارس در مسیر تهران به‌صورت روزانه در ساعت ۱۸:۳۰ از مبدأ شیراز و ساعت ۲۰:۵۰ از مبدأ تهران و در مسیر مشهد ساعت ۱۴:۳۰ از مبدأ شیراز و ساعت ۰۶:۲۵ از مبدأ مشهد و ایستگاه‌های بین راهی به مسافران خدمات می‌دهد .

    |

    رشد ۲۳ درصدی تناژ بارگیری محمولات ، رشد ۱۵ درصدی تعداد واگن‌های بارگیری شده ، رشد ۹ درصدی تناژ تخلیه ، رشد ۷۴درصدی درآمدهای عملیاتی و خدمات ریلی ایمن و بدون وقفه به صاحبان بار از مهم‌ترین اقدامات حوزه حمل بار در سال گذشته بود .

    |

    نظرات کاربران