در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از منطقه یک ‌آزادراه تهران - شمال در تابستان سال آینده

    بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول ۳۲ کیلومتر باعث کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر و ۲۰ دقیقه‌ای زمان تا سه‌راهی شهرستانک می‌شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از آماده سازی منطقه یک ‌آزادراه تهران - شمال برای بهره‌برداری در تابستان ۹۸ خبر داد .

    محمد اسلامی در جریان بازدید از آزادره تهران - شمال در جمع خبرنگاران گفت : امروز از منطقه یک آزادراه تهران - شمال به طول ۳۲ کیلومتر به همراه رئیس بنیاد مستضعفان و سایر مسئولان و دست اندرکاران این پروژه به عنوان یک پروژه فاخر مهندسی عمران کشور بازدید شد . تمامی فناوری‌های روز جهان در این پروژه استفاده شده و عملیات اجرایی به صورت مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان و همچین پیمانکاران داخلی به صورت هماهنگ و یکپارچه اجرا می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : علاوه بر در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی ، باید اقدامات باقی مانده براساس استانداردها انجام شود . بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول ۳۲ کیلومتر باعث کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر و ۲۰ دقیقه‌ای زمان تا سه‌راهی شهرستانک می‌شود .

    وی با باشاره به عوامل تاثیرگذار و طولانی شدن مدت اجرای آزادراه تهران - شمال بیان داشت : عوامل رکود زیادی بر این پروژه تحمیل شد و معارضین متعددی بر این پروژه وجود داشت ، از طرفی آزادراه تهران - شمال در سنوات گذشته در اولویت پروژه‌های عمرانی دولت قرار نداشت بلکه در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ یک دوره فعالیت چشم‌گیر صورت گرفت که منجر به احداث و بهره‌برداری از منطقه ۴ شد ، اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی بر روی منطقه یک و ۲ بدون وقفه از سال ۹۳ شکل گرفت که با مشاهده روند اجرایی پروژه هیچ یک از نقاط تعطیل نبوده است .

    اسلامی با اشاره به مناطق ۲ و ۳ آزادراه تهران - شمال بیان داشت : این ۲ منطقه از پل‌ها و تونل‌های بزرگ و متعددی تشکیل شده است و در راستای احداث آن‌ها در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران هستیم که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده که ۴ سال زمان و ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد .




    مطالب مرتبط

    طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

    |

    با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

    |

    در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

    |

    مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

    |

    نظرات کاربران