در حال بارگذاری ...
  • خدمت‎رسانی به مردم ، اولویت اجرای پروژه‎های فرودگاهی

    باید بدانیم همه این کارها را انجام می‎دهیم چون مدیون مردم هستیم و باید کاری کنیم که آنها ببینند و بدانند که به آنها توجه می کنیم . ما در یکی دو سال گذشته اجازه اجرای پروژه‎های مربوط به ساختمان‎های اداری و ساختمان‎های پلیس و سپاه را نداده‎ایم و اولویتمان پروژه‎هایی است که مستقیم مربوط به مردم می‎شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیئت مدیره و معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در جمع معاونان فرودگاه‎های کشور گفت : اولویت اجرای پروژه‎های فرودگاهی با پروژه‎هایی است که مستقیم به مردم مربوط می‎شود و باید کاری کنیم که مردم ببینند و بدانند به آنها توجه داریم و برای آنها کار می‎کنیم .

    غلامحسین باقریان در اولین روز از کارگاه آموزشی مشترک معاونان توسعه مدیریت و منابع ، عملیات فرودگاهی و برنامه‎ریزی فرودگاه های کشور گفت : تمرکززدایی از نظارت و کنترل پروژه‎های فرودگاهی از اولویت‎های معاونت عملیات فرودگاهی است و قصد داریم بخش زیادی از کارها را به خود فرودگاه‎ها واگذار کنیم که البته این متضمن وجود یکسری موارد و زیرساخت‎ها در فرودگاه‎ها است تا در این روند کار ابتر و ناتمام باقی نماند .

    وی با بیان اینکه اکنون در زمینه تمرکززدایی تقریبا تمام امور در حوزه بهسازی به خود فرودگاه‎ها واگذار شده است و فرودگاه‎ها با توجه به پروژه‎های خود بودجه لازم را در اختیار دارند و در حال انجام امور هستند ، گفت : امیدواریم مسئولان عملیات فرودگاهی فرودگاه‎ها با نظارت دقیق خود در اجرای این تمرکززدایی کمک کنند . البته فرودگاه‎ها روز به روز در حال بهتر و نونوار شدن هستند و این با تلاش شما و همکارانتان است و جای تقدیر دارد .

    باقریان با تاکید بر اینکه اگر این تمرکززدایی با تلاش و همکاری شما به تجربه خوبی منجر شود ، ادامه خواهد یافت و دیگر به ستاد باز نمی‎گردد ، گفت : اگر پروژه‎ای را تعریف می‎کنید تا پایان قرارداد آن را پیش ببرید و پایان آن را اعلام کنید . پروژه‎ها باید تمام شوند تا بتوانیم برای پروژ‎های بعدی برنامه‎ریزی کنیم .

    معاون عملیات فرودگاهی با بیان اینکه باید برای واگذاری امور پروژه‎ها به فرودگاه‎ها ، بر اساس نیازهای هر فرودگاه آموزش‎های لازم به کارکنان داده شود ، گفت : معاونان عملیات فرودگاهی فرودگاه‎ها با تجربه‎ای که کسب کرده‎اند باید این نیازسنجی را انجام دهند تا پس از آموزش نظارت‎ها به خوبی انجام شود . ما اگر به این نتیجه برسیم که افراد در فرودگاه‎ها توانایی لازم برای نظارت را دارند و کسب کرده‎اند ، می توانیم در بخش عمران و توسعه فرودگاها نیز به تمرکززدایی بپردازیم .

    وی با تاکید بر اینکه طراحی و نظارت مسائل فنی پروژه‎ها به دلیل پیچیدگی زیاد در ستاد باقی بماند ، گفت : اگر پیشنهادی در فرودگاه‎ دارید برای ستاد ارسال کنید تا بر اساس آن اقدام شود .

    باقریان با اشاره به اینکه اکنون فرودگاه‎ها در حوزه تجهیزات و سامانه‎های فرودگاهی هم در زمینه نگهداری و هم در زمینه راه‎اندازی سامانه‎های جدید شرایط خیلی خوبی دارند ، گفت : نکته مهم صرفه‎جویی در مصرف انرژی است که از سوی دولت هم تذکر داده شده است که در صورت عدم توجه به آن مجبور خواهیم شد هزینه‎های انرژی را چند برابر پرداخت کنیم . بنابراین موضوع ثبت قبوض در سامانه مربوطه بسیار اهمیت دارد و در صورت عدم ثبت از پرداخت آنها جلوگیری خواهد شد .

    عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران افزود : ما اکنون تقریبا در همه فرودگاه‎ها در زمینه توسعه ساختمان‎ها پروژه داریم و از ابتدای سال نزدیک به ۳۰ مناقصه برای پیمانکاران و نزدیک به ۳۰ فراخوان برای جذب مشاور منتشر شده است و در حوره فنی هم با انجام خریدهای لازم تا پایان سال در فرودگاه‎ها مشکل تجهیزات نخواهیم داشت . این مهم است که در پروژه‎های بهسازی از خریدهای سرمایه‎ای خودداری کنید زیرا طبق قانون ممنوع است و باید پاسخگوی مراجع باشید .

    غلامحسین باقریان در پایان گفت : باید بدانیم همه این کارها را انجام می‎دهیم چون مدیون مردم هستیم و باید کاری کنیم که آنها ببینند و بدانند که به آنها توجه می کنیم . ما در یکی دو سال گذشته اجازه اجرای پروژه‎های مربوط به ساختمان‎های اداری و ساختمان‎های پلیس و سپاه را نداده‎ایم و اولویتمان پروژه‎هایی است که مستقیم مربوط به مردم می‎شود .




    مطالب مرتبط

    عملیات نوروزی فرودگاه بین‌‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از جمله آمادگی شبانه‌روزی کامل مدیران و پرسنل ، اجرای ویژه‌برنامه‌های‌‌ فرهنگی و هنری ، نصب و اجرای المان‌ها و سفره‌های هفت‌سین متناسب با ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ۱۴۰۳ ، از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ در این فرودگاه ...

    |

    شاید این باور که در کشور پیشرفته‌ای مانند ژاپن با وجود اتوماسیون‌ها و فرآیندهای بسیار دقیق ، برخورد دو هواپیما بسیار سخت باشد اما با دنبال کردن برخی فرایندها متوجه خواهید شد که عدم اجرای یک بند از دستورالعمل ، می تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به وجود آورد .

    |

    از این پس اجرای هر طرح عمرانی در فرودگاه به‌منظور جلوگیری از دوباره‌کاری ، اجرای طرح‌های غیر ضرور و غیر فنی توسعه و ساخت و سازها ، براساس طرح جامع جدید انجام و این طرح به‌عنوان نقشه راه توسعه فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان ملاک عمل خواهد بود .

    |

    نظرات کاربران