در حال بارگذاری ...
  • اهمیت نقش فرودگاه‎ها به عنوان بهره‎برداران پروژه‎های فرودگاهی

    طراحی پروژه معمولا توسط مشاوران ذی‎صلاح انجام می‎شود در این مرحله معمولا فرودگاه‎ها خیلی کمرنگ هستند اما من درخواست می کنم در این مرحله اثرگذارتر عمل کنید و با تعامل بیشتر به دنبال رفع اختلاف نظر و سلیقه‎‎ها باشیم تا از دوباره کاری در زمان اجرا جلوگیری شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست اداره کل عمران و توسعه فرودگاه‎ها در کارگاه آموزشی مشترک معاونان توسعه مدیریت و منابع ، عملیات فرودگاهی و برنامه‎ریزی فرودگاه‎ها با اشاره به اهمیت نقش فرودگاه‎ها به عنوان بهره‎برداران پروژه‎ها از آنها خواست که در مرحله طراحی پروژه‎ها تعامل و نقش بیشتری ایفا کنند .

    محمدرضا زحمتکشان گفت : در انجام پروژه‎های عمرانی یک مثلث شامل کارفرما ، پیمانکار و مشاور وجود دارد که ما به عنوان کارفرما سه نقش "تامین مالی"، "اجرا" و "بهره‎برداری" را بر عهده داریم .

    وی با بیان اینکه موضوع مورد بحث وی نقش دوم کارفرما یعنی اجرای پروژه و محل تلاقی میان وظایف اداره کل عمران و توسعه فرودگاه‎ها و هر یک از فرودگاه‎ها است ، گفت : در این زمینه سه محور مهم "تعریف پروژه‎ها" ، "طراحی پروژه‎ها " و "اجرای پروژه" است .

    وی در زمینه تعریف پروژه‎ها گفت : عمدتا پروژه‎ها از طرف فرودگاه‎ها پیشنهاد می‎شود و با توجه به اینکه منابع مالی شرکت محدود است خواهش می‎کنم در ارائه پیشنهاد به منافع شرکت هم توجه کنید . اولویت شرکت ابتدا اجرای پروژه‎های مربوط به ایمنی سپس پروژه‎های مربوط به مسافران و در آخر پروژه‎های مربوط به ابنیه و ساختمان‎های اداری است . موقعی می‎توانیم خود را در اجرای پروژه‎ها موفق بدانیم که اجرای آنها ما را به اهداف شرکت نزدیک کند .

    زحمتکشان در مورد مرحله طراحی پروژه‎ها با تاکید بر اینکه ستاد موظف است که به نیازها و درخواست‎های فرودگاه‎ها به عنوان بهره‎بردار توجه کند ، افزود : طراحی پروژه معمولا توسط مشاوران ذی‎صلاح انجام می‎شود در این مرحله معمولا فرودگاه‎ها خیلی کمرنگ هستند اما من درخواست می کنم در این مرحله اثرگذارتر عمل کنید و با تعامل بیشتر به دنبال رفع اختلاف نظر و سلیقه‎‎ها باشیم تا از دوباره کاری در زمان اجرا جلوگیری شود .

    سرپرست اداره کل عمران و توسعه فرودگاه‎ها در پایان با تاکید بر اینکه امروزه بالاترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی آن است ، گفت : خدا را شکر در سال‎های اخیر اتفاقات خوبی در زمینه تامین نیروهای فنی و مهندسی کارآمد در فرودگاه‎ها افتاده است . اینها سرمایه‎های بزرگی هستند که می‎توان در زمان اجرای پروژه‎ها از ظرفیت آنها استفاده کرد و با تعامل و هماهنگی میان ستاد و فرودگاه‎ها می توانیم در کنار شرح وظایف آنها ، وظیفه نظارت پروژه‎ها را نیز به آنها بسپاریم .




    مطالب مرتبط

    شاید این باور که در کشور پیشرفته‌ای مانند ژاپن با وجود اتوماسیون‌ها و فرآیندهای بسیار دقیق ، برخورد دو هواپیما بسیار سخت باشد اما با دنبال کردن برخی فرایندها متوجه خواهید شد که عدم اجرای یک بند از دستورالعمل ، می تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به وجود آورد .

    |

    از این پس اجرای هر طرح عمرانی در فرودگاه به‌منظور جلوگیری از دوباره‌کاری ، اجرای طرح‌های غیر ضرور و غیر فنی توسعه و ساخت و سازها ، براساس طرح جامع جدید انجام و این طرح به‌عنوان نقشه راه توسعه فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان ملاک عمل خواهد بود .

    |

    با این اقدام ، پرواز مسیر نجف از فرودگاه سردار جنگل رشت از دو پرواز رفت و برگشت به چهار پرواز افزایش یافت .

    |

    نظرات کاربران