در حال بارگذاری ...
  • تمرکز بر نحوه راهبری و نگهداری تجهیزات فرودگاهی از سیاست های شرکت فرودگاه ها

    یکی از نکات مهم ، بحث بکارگیری فناوری‎های نوین با استفاده از نیروی کار متخصص است و برای این کار باید آموزش‎های لازم به کارکنان داده شود تا بتوانند از امکانات مدرن تجهیزات جدید به خوبی استفاده کنند تا از سیستم سنتی خارج شویم . برای همین از شما می‎خواهم در این زمینه نیازسنجی کنید و به ما اطلاع دهید تا طبق آن برنامه‎ریزی‎های آموزشی انجام دهیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل تجهیزات و سامانه‎های فرودگاهی در کارگاه آموزشی مشترک معاونان توسعه مدیریت و منابع ، عملیات فرودگاهی و برنامه‎ریزی فرودگاه‎ها گفت : با توجه به اینکه در سال‎های اخیر برای تهیه تجهیزات سرمایه‎ای و غیرسرمایه‎ای مورد نیاز نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است ، سیاست بعدی برای نحوه راهبری ، نگهداری و ارائه سرویس‎هایی که برای هر یک از این تجهیزات لازم است ، تغییر خواهد کرد .

    عباس وفایی با اشاره به اینکه در این اداره کل دو حوزه فعالیت عمده شامل تامین و نگهداری همه تجهیزات به غیراز سامانه‎های کمک ناوبری و فناوری اطلاعات و همچنین حوزه زیرساختی وجود دارد ، گفت : ما با گستردگی زیادی در زمینه تامین تجهیزات برای فرودگاه‎ها اقدام کرده‎ایم و اکنون باید به دنبال راهبری و نگهداری از این تجهیزات مدرن باشیم .

    وی با اشاره به لزوم انجام خدمات ممیزی انرژی در فرودگاه‎ها گفت : باید در زمینه مدیریت و کاهش مصرف انرژی اقدام کنیم . اکنون این موضوع در فرودگاه‎های مهرآباد و شیراز اتفاق افتاده است و از شما می خواهم در فرودگاه خود در مورد این موضوع دقت نظر داشته باشید .

    وی با تاکید بر اینکه در انجام بهتر امور نیاز به برقراری و افزایش تعاملات بین سیستمی در زیرمجموعه‎های معاونت عملیات فرودگاهی است ، در مورد نحوه استفاده از تجهیزات گفت : یکی از نکات مهم ، بحث بکارگیری فناوری‎های نوین با استفاده از نیروی کار متخصص است و برای این کار باید آموزش‎های لازم به کارکنان داده شود تا بتوانند از امکانات مدرن تجهیزات جدید به خوبی استفاده کنند تا از سیستم سنتی خارج شویم . برای همین از شما می‎خواهم در این زمینه نیازسنجی کنید و به ما اطلاع دهید تا طبق آن برنامه‎ریزی‎های آموزشی انجام دهیم .

    وفایی با اشاره به اینکه با توجه به گستردگی فعالیت ، بیشترین حجم نیروی انسانی در شرکت مربوط به این اداره کل است ، گفت : در زمینه نیروهای انسانی توجه کنید که از کارکنان در کارهای تخصصی خودشان استفاده کنید و به دو موضوع تخصصی و اختصاصی بودن در حوزه فنی توجه داشته باشید و از دادن وظایف و تخصص‎های متفاوت به افراد خوداری کنید زیرا این چندپیشگی محسوب نمی‎شود بلکه باید پیشه‎ها به تخصص افراد نزدیک باشند . باید وضعیت کارکنان تعیین تکلیف و نظامندسازی شود و این جز با همکاری شما عزیزان در فرودگاه‎هامیسر نمی‎شود .

    وی موضوع تسهیلات فرودگاهی را بر اساس اسناد ، مربوط به وظایف عملیات فرودگاهی دانست و افزود : این موضوع در فرودگاه‎های ما مغفول مانده است و درخواست می کنم که هماهنگی ترمینال‎ها ‎، کانترها و موارد مرتبط از طریق این حوزه انجام شود  زیرا تمام امور زیرساخت‎ها ، فرآینده‎ها و ایجاد شرایط توسط شماها انجام می‎شود و می‎توان با رعایت نظر همکاران در دیگر حوزه‎ها یک مدیریت کلانتر را ایجاد کرد .

    عباس وفایی در پایان با تشکر از دیگر ادارات حوزه عملیات فرودگاهی گفت : همچنین از همه معاونت‎ها و حوزه‎های امنیتی و حفاظتی فرودگاه‎ها تشکر می‎کنم که در انجام پروژه‎های این اداره کل با ما همکاری می‎کنند .




    مطالب مرتبط

    شاید این باور که در کشور پیشرفته‌ای مانند ژاپن با وجود اتوماسیون‌ها و فرآیندهای بسیار دقیق ، برخورد دو هواپیما بسیار سخت باشد اما با دنبال کردن برخی فرایندها متوجه خواهید شد که عدم اجرای یک بند از دستورالعمل ، می تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به وجود آورد .

    |

    از این پس اجرای هر طرح عمرانی در فرودگاه به‌منظور جلوگیری از دوباره‌کاری ، اجرای طرح‌های غیر ضرور و غیر فنی توسعه و ساخت و سازها ، براساس طرح جامع جدید انجام و این طرح به‌عنوان نقشه راه توسعه فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان ملاک عمل خواهد بود .

    |

    با این اقدام ، پرواز مسیر نجف از فرودگاه سردار جنگل رشت از دو پرواز رفت و برگشت به چهار پرواز افزایش یافت .

    |

    نظرات کاربران