در حال بارگذاری ...
  • صدور و ابلاغ موافقت‌نامه پروژه احداث راه‌آهن رشت - آستارا توسط سازمان برنامه و بودجه

    تا این لحظه چند شرکت داخلی برای اجرای کامل پروژه اجرای آمادگی کرده‌اند و بزرگ‌ترین مسئله‌ای که از سوی راه‌آهن پیگیری می‌شود ، نخست شیوه ساخت و دوم تأمین بقیه منابع مورد نیاز برای ساخت این پروژه ریلی است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از صدور و ابلاغ موافقت‌نامه پروژه احداث راه‌آهن رشت - آستارا توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد .

    مازیار یزدانی گفت : پس از صدور و ابلاغ موافقت‌نامه پروژه احداث راه‌آهن رشت - آستارا از سوی سازمان برنامه و بودجه ، مشاور مربوطه از سوی شرکت راه‌آهن برای بررسی و اصلاح کریدور مربوطه عازم محل پروژه شد تا نتایج حاصل از بررسی‌ها در هفته آینده تسلیم وزیر راه و شهرسازی شود .

    وی افزود : با توجه به اینکه پروژه راه‌آهن رشت - آستارا هم اکنون در مرحله مطالعاتی و بررسی از سوی مشاور قرار دارد ، پیگیری امور اجرایی این خط در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد . پیشنهادی از سوی استانداری گیلان به منظور احداث خط در مسیر کوه‌پایه‌ نیز مطرح شده است که مشاور مربوطه این مسیر را هم مورد بررسی قرار داده است .

    یزدانی با بیان اینکه راه‌آهن رشت‌ -‌ آستارا به طول ۱۶۰ کیلومتر موجب کاهش ۲۰ کیلومتری مسافت ۱۸۰ کیلومتری دو شهر می‌شود» گفت : تا این لحظه چند شرکت داخلی برای اجرای کامل پروژه اجرای آمادگی کرده‌اند و بزرگ‌ترین مسئله‌ای که از سوی راه‌آهن پیگیری می‌شود ، نخست شیوه ساخت و دوم تأمین بقیه منابع مورد نیاز برای ساخت این پروژه ریلی است .

    گفتنی است ، راه آهن رشت‌ - آستارا بخشی از شاخه ریلی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب محسوب می‌شود که با تکمیل این قطعه ، جریان ترانزیت کالا بین کشورهای هند ، ایران ، آذربایجان و روسیه به صورت مستقیم برقرار خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

    |

    نظرات کاربران