در حال بارگذاری ...
  • رونمایی رسمی از خودرو کیا تلوراید (Kia Telluride) در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۹

    سیستم‌های هشدار خروج از خطوط ، حفظ خودرو در میان خطوط ، کروز کنترل هوشمند ، پایش نقاط کور ، هشدار برخورد از جلو، سیستم دید اطراف ، سیستم کمکی جلوگیری از برخورد عقب ، خروج ایمن از خودرو و سیستم کمکی رانندگی در بزرگراه‌ها از جمله امکانات ایمنی کیا تلوراید هستند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرانجام کیا تلوراید (Kia Telluride) به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۹ معرفی شد . این کراس اوور فول‌سایز ظرفیت حمل ۸ سرنشین را دارد و بزرگ‌ترین خودروی تولیدی شرکت کیا است .

    سرانجام خودروی کراس اوور فول‌سایز کیا تلوراید (Kia Telluride) به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۹ معرفی شد . شرکت خودروسازی کیا اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۸ ، این خودروی جدید را در نمایشگاه هفته مد نیویورک به نمایش گذاشته بود که البته آن مدل ، یک نمونه تک‌ساخت با طراحی براندون مکسول (طراح معروف مد) بود . پس از آن ، شرکت کیا کانسپت‌هایی از کراس اوور تلوراید را در نمایشگاه رسما رونمایی کرد و حالا پس از چندین پیش‌نمایش، نوبت به رونمایی از نسخه تولیدی و نهایی کیا تلوراید رسیده است .

    کیا تلوراید همرده خودروی جدید هیوندای پالیسید شناخته می‌شود و بزرگ‌ترین خودروی شرکت کیا خواهد بود . قرار است تلوراید جایگزین خودروی موهاوی شود. این خودرو دارای سه ردیف صندلی با ظرفیت ۸ نفر است . Telluride باید در بازار رقابتی کراس اوورهای فول‌سایز ایالات متحده با خودروهایی چون شورولت تراورس ، فورد اکسپلورر ، هوندا پایلوت و فولکس واگن اطلس رقابت کند و قطعا کار سختی خواهد داشت .

    در نمای روبروی کیا تلوراید شاهد کاپوت عضلانی ، چراغ‌های مربعی‌شکل و جلوپنجره‌ای بزرگ با تریم کرومی هستیم. در کنار خودرو نیز تریم کرومی در اطراف شیشه‌ها ، گلگیرهای برآمده و رینگ‌های مشکی دیده می‌شوند . در بخش عقب این کراس اوور کره‌ای نیز چراغ‌های عمودی ، محافظ فلزی زیر سپر و سراگزوز دوتایی در سمت راست به چشم می‌خورند . در مجموع ، تلوراید طراحی نسبتا ساده اما جذابی دارد .

    کیا تلوراید وجوه اشتراک زیادی با هیوندای پالیسید دارد و پلتفرم ، پیشرانه و گیربکس این دو خودرو یکسان است . کراس اوور فول‌سایز جدید کیا از پیشرانه ۳.۸ لیتری V6 با قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن‌متر استفاده می‌کند و نیروی تولید شده توسط پیشرانه به وسیله گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود . البته سیستم چهار چرخ محرک نیز به صورت سفارشی در دسترس خواهد بود . به نظر می‌رسد پیشرانه‌ی دیگری برای این خودرو عرضه نخواهد شد و فقط همین یک پیشرانه برای تلوراید ارائه می‌شود . همچنین شرکت کیا اعلام کرده که تلوراید قادر است تا ۲۲۷۰ کیلوگرم بار را بکسل کند .

    کیا تلوراید دارای چهار حالت رانندگی معمولی هوشمند ، اقتصادی ، اسپورت و راحت به همراه دو حالت برفی و AWD Lock برای شرایط سخت آب‌وهوایی است . در حالت هوشمند و اقتصادی ، نیروی پیشرانه فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود ، اما در حالت‌های راحت و برفی ، توان خودرو به صورت ۸۰ به ۲۰ بین محور جلو و عقب تقسیم می‌شود . در حالت اسپورت نیز نیرو با نسبت ۶۵ به ۳۵ بین محورهای جلو و عقب توزیع می‌شود و حالت AWD Lock همان‌طور که از اسم آن برمی‌آید ، حالت چهار چرخ محرک واقعی است و نیروی موتور را به صورت مساوی بین محورها تقسیم می‌کند .

    در داخل خودرو تجهیزات زیادی برای سرنشینان تعبیه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی با پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو ، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو ، ۶ پورت یو اس بی و شارژر بی سیم اشاره کرد . همچنین سیستم‌های ایمنی متعددی برای این کراس اوور جدید ارائه شده که البته برخی از آن‌ها به صورت سفارشی و با پرداخت هزینه اضافی در اختیار قرار می‌گیرند .

    سیستم‌های هشدار خروج از خطوط ، حفظ خودرو در میان خطوط ، کروز کنترل هوشمند ، پایش نقاط کور ، هشدار برخورد از جلو، سیستم دید اطراف ، سیستم کمکی جلوگیری از برخورد عقب ، خروج ایمن از خودرو و سیستم کمکی رانندگی در بزرگراه‌ها از جمله امکانات ایمنی کیا تلوراید هستند . همچنین سیستم هشدار صندلی‌های عقب برای تشخیص حضور کودک یا حیوانات در صندلی‌های ردیف دوم و سوم با استفاده از سنسورهای اولتراسونیک در این خودرو وجود دارد .

    کیا تلوراید در کارخانه جورجیا آمریکا تولید می‌شود و قرار است از اواخر امسال در چهار تیپ S ، EX ، LX و SX روانه بازار خواهد شد. قیمت خودرو نیز تاکنون اعلام نشده است .




    نظرات کاربران