در حال بارگذاری ...
  • نقد سازنده از دولت در کنار پیگیری فعالانه بخش خصوصی ، ضامن توسعه و پیشرفت کشور

    تلاطمات نظامی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی که هر یک به تنهایی میتوانست شیرازه یک ملت را از هم بپاشد ولی امروز نیک بختانه بر قله اهتزاز و در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، گرد هم آمده ایم تا به آئین الهی شکر و سپاس ، بر آنچه نعمات لایزال و سنت لایتغیر باری تعالاست ، بر دست نیک مردان و دامان نیک زنان شایسته ی این مرز و بوم بوسه زنیم و از عمر جاری کرده بپای آبادانی کشور عزیزمان قدردانی و امتنان داریم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مسعود پل مه ، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در مراسم بزرگداشت شصت و پنجمین سال تاسیس انجمن کشتیرانی مطالبه گری قانون مدارانه و نقد سازنده از دولت را در کنار پیگیری فعالانه بخش خصوصی ، ضامن توسعه و پیشرفت کشور دانست .

    متن سخنرانی وی در این مراسم بدین شرح است :

    خانم ها ، آقایان ، میهمانان گرامی ؛

    حضور و قدوم مبارک شما را در جشن ۶۵ سالگی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گرامی میداریم . این شجره طیبه در حالی بدست ما رسیده است که شاهد برگ ریزان و فراز و فرودهای بسیاری بوده است . تلاطمات نظامی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی که هر یک به تنهایی میتوانست شیرازه یک ملت را از هم بپاشد ولی امروز نیک بختانه بر قله اهتزاز و در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، گرد هم آمده ایم تا به آئین الهی شکر و سپاس ، بر آنچه نعمات لایزال و سنت لایتغیر باری تعالاست ، بر دست نیک مردان و دامان نیک زنان شایسته ی این مرز و بوم بوسه زنیم و از عمر جاری کرده بپای آبادانی کشور عزیزمان قدردانی و امتنان داریم .

    همت والای شما سروران در ادوار مختلف دفاع مقدس ، آبادانی ، سازندگی و جنگ اقتصادی ، شریان صادرات و واردات و نبض تجاری کشور را همواره طپنده و تداوم بخشیده است .

    حال گاه دیگرست ، باید کمر همت بست و آستین ها را بالا زد . به یاری دولت و ملت بیش از پیش شتافت ، تا ثابت شود هم چنان ، کانون و چرخ اصلی تجارت ، تولید ، اشتغال و ارزآوری دریا است و بس – هر چند میدانیم تنگا که بگذرد به بوته فراموشی سپرده می شویم مانند گشایش بعد از برجام، این ما هستیم سنگ زیرین آسیاب .

    نیک می دانیم ،

    وظیفه ی دیگری بر عهده داریم . مطالبه گری قانون مدارانه و نقد سازنده . از هر مقام و منصب دولتی ، از این رهگذر است که می توان کشور را قوام بخشید و علف هرز فساد را خشکاند . لازم است رویکرد مطالبه ، پاسخگوئی و مسئولیت پذیری دولت ، در قبال تصمیمات و اعمال خود باشد . هم چنانکه قانون از پاسخگوئی و ضمان قهری افراد در قبال فعل و ترک فعل خود سخن می گوید . نقد را به خود باز میگردانم . ما نیز مقصریم زیرا به بعضی نبایدها دامن زدیم، آنجا که کار پیش نرفت و پیش بردند و ما خود تمکین کردیم . پس باید قدری حدیث نفس کنیم. از مبانی قانونی ، ابزار قانونی و گذرگاه قانونی است که می توان، بی قانونی را مهار کرد. یادمان باشد این تنها قانونست که حاکمیت دارد بشرطی که ما خود بخواهیم .




    مطالب مرتبط

    توسعه اقتصاد دریامحور می‌تواند منجر به شکوفایی اقتصاد شود و مسئله بسیار مهم اینکه ایجاد مراکز تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر ، قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد و با ایجاد ارزش افزوده نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح بین‌المللی نیز قدرت رقابت افزایش می‌یابد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مسعود پل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در اختتامیه همایش اقتصاد دریامحور خواستار رسیدگی به ماده هجده تامین ...

    |

             

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مسعود پل مه دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در انتهای پنل های تخصصی همایش اقتصاد دریامحور گفت : دولت پاسخگوی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، علیرضا چشم جهان کارشناس ارشد لجستیک دریایی و بندری در همایش اقتصاد دریامحور که به همت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ...

    |

    نظرات کاربران