در حال بارگذاری ...
  • اتمام مطالعات راه اندازی مسیرهای جدید در راه‌آهن جنوب

    اداره کل راه‌آهن جنوب پس از جنگ تحمیلی تنها در فاصله زمانی ۱۰۰ روز خط اهواز - خرمشهر را به طور کامل بازسازی و به منظور افزایش ایمنی تردد قطارها گذرگاه‌های هم‌سطح را به غیر هم‌سطح تبدیل کرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ، اداره کل راه‌آهن جنوب از اتمام کارهای مطالعاتی مسیرهای جدید ، اهواز – ایذه – اصفهان ، خرمشهر – شلمچه – بصره و بندر امام – شادگان – خرمشهر ، مسجد سلیمان - شوشتر - اهواز خبر داد .

    عبدالکریم درویش زاده مدیر کل راه‌آهن جنوب با اعلام این مطلب گفت : راه‌اندازی این خطوط اثرات مثبتی در توسعه حمل و نقل ریلی کشور داشته و ساخت این خطوط در دستور کار راه‌آهن قرار دارد .

    وی بابیان اینکه راه‌اندازی سایت تعمیرات واگن در ایستگاه اهواز ، احداث دپو تعمیرات لکوموتیو در ایستگاه اهواز ، استفاده از جدیدترین سیستم‌های الکتریکی جهت افزایش سرعت و ایمنی و برنامه‌ریزی سیر قطارها از جلمه اقداماتی است که برای رسیدن به این هدف انجام شده است ، افزود : این اداره کل خدمت‌رسانی بهتر به مسافران ، تجهیز ایستگاه‌ها ، افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر و ... را برای افزایش رضایت و توسعه حمل و نقل ریلی در این استان در دستور کار خود قرار داده است .

    درویش زاده در ادامه با اشاره به دستاوردهای راه‌آهن جنوب در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ، گفت : این اداره کل پس از جنگ تحمیلی ضمن بازسازی کامل خطوط و مقاوم‌سازی پل‌های مسیر راه‌آهن جنوب ، ایستگاه‌های خرمشهر و ماهشهر را احداث کرد . اداره کل راه‌آهن جنوب پس از جنگ تحمیلی تنها در فاصله زمانی ۱۰۰ روز خط اهواز - خرمشهر را به طور کامل بازسازی و به منظور افزایش ایمنی تردد قطارها گذرگاه‌های هم‌سطح را به غیر هم‌سطح تبدیل کرد .

    مدیر کل راه‌آهن جنوب همچنین با یادآوری اینکه دوخطه کردن مسیر اهواز – بندر امام خمینی و اهواز – اندیمشک از جمله دستاوردهای دیگر این اداره کل پس از پیروزی انقلاب اسلامی است ، اضافه کرد : همچنین افزایش سرعت حرکت قطارها تا ۱۴۰ و ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ، تغییر ساختار ناوگان مسافری از درجه دو به یک ، تخصیص یک رام قطار پنج ستاره فدک و حذف قطارهای بی‌کیفیت از جمله اقداماتی است که در این مدت انجام‌گرفته است .

    درویش زاده در ادامه با بیان اینکه بعد از انقلاب ناوگان حمل و نقل حومه‌ای در این منطقه راه‌اندازی و بهینه‌سازی شد ، گفت : اکنون ۱۴ رام قطار ریل بأس در داخل استان با یازده واگن دوطرفه و شش دیزل زیمنس کار جابجایی مسافر را درون استان انجام می‌دهند .

    وی همچنین با تأکید بر این که این اداره کل در این مدت تردد قطارهای باری را از سطح شهر به بیرون از آن منتقل کرد ، افزود : به همین منظور ایستگاه جدید نظامیه و خط کمربندی نظامیه به میاندشت احداث شد .




    مطالب مرتبط

    بیشترین تعداد تماس‌های مسافرین درباره موجودی ، ساعت حرکت قطارهای بین‌شهری و ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای بوده و تعداد ۷۹۱ تماس (حدود ۲ درصد از کل تماس‌های تلفنی) به درخواست‌های ثبت شده اختصاص پیدا کرده است .

    |

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    نظرات کاربران