در حال بارگذاری ...
  • انجام پروازهای فرودگاه تبریز طبق برنامه اعلام شده

    در این مدت چهار دستگاه تیغه برفروبی ، یک دستگاه مایع‎پاش ، یک دستگاه اوره‎پاش و چند دستگاه خودروی سنگین توسط کارکنان آتشنشانی و ایمنی ، عملیات فرودگاهی و خدمات فرودگاهی به منظور تردد دائم بر روی باند ، در سه مرحله عملیات آماده‎سازی باند را انجام دادند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‎های آذربایجان شرقی گفت : در پی بارش برف سنگین ، سرما و افت شدید دما در شهر تبریز از بامداد روز جمعه طی سه مرحله عملیات برفروبی باند فرودگاه تبریز انجام شد و فرودگاه به شرایط عملیاتی بازگشت .

    مصطفی صفایی گفت : بلافاصله پس از بارش برف ، اداره آتشنشانی و هدایت زمینی هواپیما عملیات برفروبی ، اوره پاشی ، یخ زدایی و تردد خودروهای سنگین روی باند را آغاز کرد . در این مدت چهار دستگاه تیغه برفروبی ، یک دستگاه مایع‎پاش ، یک دستگاه اوره‎پاش و چند دستگاه خودروی سنگین توسط کارکنان آتشنشانی و ایمنی ، عملیات فرودگاهی و خدمات فرودگاهی به منظور تردد دائم بر روی باند ، در سه مرحله عملیات آماده‎سازی باند را انجام دادند .

    مصطفی صفایی در مورد پروازهای این مقطع زمانی گفت : پرواز شرکت هواپیمایی آتا خروجی به مقصد تهران به دلیل کاهش ناگهانی دید افقی در اثر بارش شدید برف لغو و پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر به شماره پرواز ۷۷۹ در مسیر باکو به تبریز به فرودگاه مهرآباد دایورت و در آنجا به زمین نشست .

    وی افزود : با افزایش دید افقی و شروع عملیات برفروبی ، تمام سطوح پروازی باز و پرواز شرکت هواپیمایی ایرتور به مقصد تهران در ساعت ۳:۴۵ بامداد انجام شد . همچنین پرواز شماره ۵۶۱۵ شرکت هواپیمایی آتا به مقصد مشهد در ساعت ۸:۵۰ صبح ، پرواز شماره  ۷۱۱۹ شرکت هواپیمایی کیش ایر از کیش و بالعکس در ساعت ۱۲:۱۵ انجام شد . ضمنا بقیه پروازها طبق برنامه قبلی در حال انجام است .

    گفتنی است یک مورد عملیات یخ زدایی (Deicing) نیز برای هواپیمای شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر تهران انجام شده است .




    مطالب مرتبط

    توسعه فرهنگ "هوانوردی عمومی" از مهم ترین رویکردهای اداره فرودگاه های استان است که در همین راستا هم اکنون "شرکت درنا آسمان" نیز در حوزه آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک و انجام پروازهای تفریحی در فرودگاه تبریز فعالیت می کند .

    |

    شهرهای مختلف کشور ترکیه از جمله استانبول ، آدانا ، آنکارا ، دنیزلی ، کایسری و مقاصدی مانند بغداد و دبی در مسیرهای خارجی و شهرهای مشهد مقدس ، جزیره کیش ، شیراز و تهران جزو پرتقاضا ترین مسیرهای داخلی فرودگاه تبریز در ایام نوروز هستند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ باند و سطوح پروازی فرودگاه رشت عملیاتی است و هیچ مشکلی برای انجام پروازهای ورودی و خروجی وجود ندارد .

    |

    پروازهای تهران - لار - تهران بر اساس عرضه و تقاضا برقرار است و احتمالا اگر استقبال از آن همواره مطلوب باشد ، شاهد استمرار افزایش پروازهای هفتگی این مسیر در فرودگاه لارستان باشیم .

    |

    برای عملیات راهداری زمستانه و برفروبی راه‌های کوهستانی و جنگلی گلستان به ویژه جاده‌های اصلی و مشترک با استان‌های همجوار از ۱۷۰ راهدار با توان ۱۰۷ دستگاه ماشین آلات سنگین ، نیمه سنگین و سبک استفاده شد . شن و نمک مصرف شده در این ایام نیز یکهزار و ۳۶۱ تن بوده است .

    |

    نظرات کاربران