در حال بارگذاری ...
  • لزوم خودداری از دریافت مواد خوراکی و آشامیدنی از افراد ناشناس در قطار

    سارقی که به روش مسمومیت و بیهوشی مسافرین قطار ، اموالشان را سرقت می‌کرد توسط مأموران پلیس‌راه آهن اراک شناسایی و دستگیر شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پلیس راه‌آهن از مسافرین ریلی خواست تا از دریافت هرگونه خوراکی و آشامیدنی از افراد ناشناس خودداری کرده و مایحتاج خود را از طریق مهمانداران قطار تهیه کنند .

    سرهنگ حشمت اله ملکی فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با تأکید بر این مطلب گفت : مسافرانی که قطار را به‌ عنوان وسیله سفر خود انتخاب می‌کنند ، به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس راه‌آهن توجه و مراقب سارقانی که به روش مسمومیت و بیهوشی اقدام به سرقت از مسافران می کنند باشند .

    وی همچنین از دستگیری سارق اموال مسافران قطار به این روش خبر داد و افزود : سارقی که به روش مسمومیت و بیهوشی مسافرین قطار ، اموالشان را سرقت می‌کرد توسط مأموران پلیس‌راه آهن اراک شناسایی و دستگیر شد .

    بیهوشی یکی از مسافران قطار مشهد – اهواز

    ملکی با اشاره به خبر بیهوشی یکی از مسافران قطار مشهد – اهواز در ۱۸ آذرماه امسال و سرقت اموال وی توسط فردی ناشناس در داخل قطار گفت : فرد مذکور با ارسال پیامک به برادر مالباخته و اخذ صد هزار تومان وجه از طریق کارت عابر بانک مسافری دیگر ، از یک سو و توجه به نحوه سرقت حرفه‌ای ، از دیگر سو ، سارق شناسایی و موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأمورین آگاهی پلیس راه‌آهن اراک قرار گرفت . عکس سارق از دستگاه خود پرداز مستقر در ایستگاه راه‌آهن قم در هنگام برداشت وجه سرقتی ، گرفته و با هماهنگی معاونت آگاهی پلیس راه‌آهن چهره سارق جهت شناسایی به کلیه یگان‌های پلیس راه‌آهن ارسال شد .

    ملکی با اشاره به اینکه در طی این مدت ، پلیس راه‌آهن مهمانداران قطارهای محور جنوب را نسبت به این امر حساس کرد ، اضافه کرد : هویت سارق در ۲۳ دی ماه در قطار مسافری تهران – خرمشهر شناسایی و رفتار وی به صورت نامحسوس کنترل شد .

    وی گفت : در این زمینه مراتب به اطلاع مقام قضایی رسید و ضمن هماهنگی با مسئولین راه‌آهن ، قطار در ایستگاه مذکور متوقف و با رعایت کلیه ملاحظات ، اقدام به دستگیری فرد مورد نظر شد . همچنین در بازرسی از وی ، تعداد ۱۰۰ عدد قرص‏ لورازپام ، پنجاه سی سی شربت متادون ، ۳ عدد کارت عابر بانک متعلق به غیر ، یک عدد کارت خودرو و بیمه نامه متعلق به غیر و همچنین یک جلد پاسپورت متعلق به فرد مالباخته کشف و ضبط شد .

    این مقام ارشد انتظامی افزود : به دنبال تحقیقات بیشتر از سارق و بررسی پرونده‌های مفتوح وی در قم و شیراز ، زوایای پنهان سرقت این سارق در اختیار مأموران آگاهی پلیس راه‌آهن اراک قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

    |

    نظرات کاربران