در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر فرهنگ سازی ایمنی مدارس حاشیه خطوط ریلی در استان فارس

    امنیت و فرهنگ سازی دو نکته ای است که در سفرها و اردوهای دانش آموزی مطرح می شود و این دو موضوع در سیستم حمل و نقل ریلی وجود دارد . آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که از ظرفیت کارشناسان راه آهن برای فرهنگ سازی و آموزش در کلیه مدارس استفاده کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در جلسه بین مدیران کل راه آهن و آموزش و پرورش فارس بر فرهنگ سازی ایمنی مدارس حاشیه خطوط ریلی تاکید شد .

    در این جلسه غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن فارس گفت : با توجه به لزوم فرهنگ سازی ایمنی و استفاده از قطار ، برنامه فرهنگ سازی ایمنی در مدارس مناطق حاشیه خطوط ریلی از ابتدای تاسیس راه اهن فارس آغاز شده و با توجه به لزوم اطلاع رسانی نیاز است این برنامه به طور گسترده در کلیه مدارس فارس اجرا شود . کارشناسان فنی این اداره کل آمادگی دارند تا با حضور در مدارس ، آموزش های ایمنی و استفاده از قطار را ارائه دهند .

    ولدی همچنین نسبت به برگزاری اردو و سفرهای دانش آموزی اعلام آمادگی کرد .

    مدیرکل آموزش و پرورش نیز سیستم حمل و نقل ریلی را ایمن ترین شیوه حمل و نقلی معرفی کرد و بر استفاده از ظرفیت های این سیستم در سفرها و اردوهای دانش آموزی تأکید کرد .

    نجفی گفت : امنیت و فرهنگ سازی دو نکته ای است که در سفرها و اردوهای دانش آموزی مطرح می شود و این دو موضوع در سیستم حمل و نقل ریلی وجود دارد . آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که از ظرفیت کارشناسان راه آهن برای فرهنگ سازی و آموزش در کلیه مدارس استفاده کند .

    ایجاد و استقرار قطار شیراز - مشهد برای استفاده از سفرهای اردویی و پیاده سازی قطار تفریحی در اردوگاه شهید دستغیب نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به منظور آموزش و فرهنگ سازی حمل و نقل ریلی در مدارس ، تفاهم نامه همکاری بین راه آهن و آموزش و پرورش منعقد شد .

    در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش فارس به اتفاق معاون پرورشی و رییس سازمان دانش آموزی آن اداره کل ، از ایستگاه راه آهن شیراز ، سالن مسافری ، واحدکنترل سیر و حرکت قطارها ، سکوی مسافری و سالن قطارها بازدید کرد .




    مطالب مرتبط

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

    |

    نظرات کاربران