در حال بارگذاری ...
  • ارزیابی‌های فنی و اقتصادی پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل ایران توسط کومسک

    این کمیته با هماهنگی کنفرانس وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی و دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی مسئول پیگیری و اجرای قطعنامه‌های مرتبط با همکاری اقتصادی و بازرگانی مصوب اجلاس سران اسلامی است و مجمعی برای تبادل نظر و تجربیات کشورهای عضو و اتخاذ یک موضوع مشترک در خصوص موضوعات مهم اقتصادی در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی از سفر مشاوران کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی (کومسک) به ایران خبر داد و گفت : هدف اصلی از این سفر ارزیابی‌های فنی و اقتصادی پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل ایران در میان ۵۷ کشور عضو این سازمان است تا تجربیات موفق در این حوزه در اختیار دیگر اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی قرار گیرد .

    خیراله خادمی با اعلام این خبر گفت : مشاوران ایتالیایی کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌ اسلامی (کومسک) روز چهارشنبه به منظور ارزیابی‌های فنی و اقتصادی پروژه‌های زیرساختی صنعت حمل و نقل ایران با حضور در شرکت ساخت وتوسعه در کمیته‌های تخصصی به بررسی نحوه اجرای پروژه‌های راه‌آهن ، آزادراه و بزرگراهی در ایران می پردازند .

    وی با اشاره به برگزاری اجلاس اعضای کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی در مهر ماه سال جاری در آنکارا اظهار داشت : در این اجلاس مقرر شد با هدف بهبود ارزیابی زیرساخت‌های حمل و نقل اعضای سازمان همکاری اسلامی از سوی مشاوران ایتالیایی بازدید میدانی از زیرساخت‌های حمل و نقل کشور‌‌های ایران ، سودان و نیجریه صورت گیرد . نتیجه این بازدید‌ها بررسی شده و تجربیات موفق این سه کشور در اختیار ۵۷ عضو این سازمان قرار می‌گیرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی کومسک را یکی از ظرفیت‌های تخصصی سازمان همکاری‌های اسلامی معرفی کرد و گفت : این کمیته با هماهنگی کنفرانس وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی و دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی مسئول پیگیری و اجرای قطعنامه‌های مرتبط با همکاری اقتصادی و بازرگانی مصوب اجلاس سران اسلامی است و مجمعی برای تبادل نظر و تجربیات کشورهای عضو و اتخاذ یک موضوع مشترک در خصوص موضوعات مهم اقتصادی در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای است .

    گفتنی است مشاوران این کمیته در راستای ارزیابی‌های مورد نظر از آزادراه جنوبی تهران بازدید خواهند کرد .




    نظرات کاربران