در حال بارگذاری ...

رشد ۴ درصدی ترانزیت کالا از مرزهای کشور طی ۹ ماه سال جاری

از اولویتهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، افزایش سهم ناوگان ایرانی در ترانزیت و حمل و نقل بین المللی می باشد بطوریکه طی مدت مذکور ۷۳ درصد ترانزیت توسط ناوگان ایران انجام شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، بیش از ۷ میلیون و ۶۵ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور در ۹ ماه سال جاری ترانزیت شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است .

رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل بین المللی این سازمان با اعلام این خبر ، افزود : طی مدت مذکور از مجموع کالاهای ترانزیت شده ، ۲ میلیون و ۶۳۷ هزار تن را مواد نفتی و ۴ میلیون و ۴۲۷ هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی ، قطعات یدکی ، انواع پنبه ، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است .

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزود : در مدت زمان یاد شده ، از میان مرزهای کشور ، بندر شهید رجایی با ۲ میلیون و ۶۷ هزار تن معادل ۲۹ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با ۲۲ درصد ، بازرگان و باشماق با ۱۰ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند .

نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود : بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی مدت مذکور از پرویزخان به بندر امام ، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و بندر شهید رجایی به مرز دوغارون بوده است . از اولویتهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، افزایش سهم ناوگان ایرانی در ترانزیت و حمل و نقل بین المللی می باشد بطوریکه طی مدت مذکور ۷۳ درصد ترانزیت توسط ناوگان ایران انجام شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

نظرات کاربران