در حال بارگذاری ...

تجهیز کلیه آزادراه‌های کشور به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض تا تیرماه سال آینده

این طرح با ایجاد مکانیزم جامعی برای تجمیع اطلاعات ، مغایرت‌گیری وضعیت دریافت نقدی با میزان تردد و... منجر به ارایه گزارش‌های دقیق می‌شود و دولت و شرکت‌های سرمایه‌گذار می‌توانند به توافق جامعی در این خصوص دست یابند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها گفت : عملیات تجهیز آزادراه‌ها به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض آغاز شده و تا تیرماه سال آینده و بر اساس اولویت کلیه آزادراه‌های کشور به این سیستم مجهز می‌شوند .

سید حسین میرشفیع با بیان اینکه عملیات تجهیز آزادراه‌ها به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض آغاز شده و تا تیرماه سال آینده و بر اساس اولویت کلیه آزادراه‌های کشور به این سیستم مجهز می‌شوند ، افزود :‌ دوره رسمی اجرای طرح سامانه پرداخت‌های نوین در آزادراه‌های کشور آغاز شده است و تا تیرماه سال آینده و بر اساس اولویت کلیه آزادراه‌های کشور به این سیستم مجهز می‌شود . بر اساس همین اولویت‌بندی و به منظور سهولت در سفرهای نوروزی ، تا پایان سال جاری عوارض در تعدادی از آزادراه‌های منتهی به پایتخت به صورت الکترونیکی دریافت خواهد شد .

وی سهولت استفاده مردم را یکی از مزایای مهم این طرح برشمرد و گفت :‌ اخذ الکترونیکی عوارض موجب کاهش ترافیک و صرفه‌جویی در زمان سفر خواهد شد و با این روش تردد کنندگان از محل ایستگاه‌ها و دروازه‌های وصول عوارض می‌توانند با سرعت معمول تردد کنند و اخذ عوارض منجر به توقف و یا کاهش سرعت خودروها نمی‌شود .

میرشفیع شفاف سازی درآمدهای آزادراه‌ها را از دیگر مزایای این طرح دانست و عنوان کرد : این طرح با ایجاد مکانیزم جامعی برای تجمیع اطلاعات ، مغایرت‌گیری وضعیت دریافت نقدی با میزان تردد و... منجر به ارایه گزارش‌های دقیق می‌شود و دولت و شرکت‌های سرمایه‌گذار می‌توانند به توافق جامعی در این خصوص دست یابند .

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در تشریح مکانیزم اخذ عوارض الکترونیک گفت : با عبور هر خودرو از آزادراه‌های کشور ، پلاک ماشین ثبت خواهد شد و امکان پرداخت از طریق درگاه‌های الکترونیک و یا کیف پول الکترونیک به صورت خودکار فراهم خواهد بود .

میرشفیع اضافه کرد: در صورت پرداخت نشدن عوارض ، پیامکی به صاحب پلاک ارسال و در صورت شارژ کیف پول الکترونیکی در مهلت مقرر این رقم کسر می‌شود . همچنین فرد ۲۴ ساعت فرصت دارد تا این مبلغ را با استفاده از درگاه‌های الکترونیکی شبکه شتاب با روش و مکانیزم‌های تعریف شده پرداخت کند . در صورتی که ۷۲ ساعت از زمان عبور از جایگاه اخذ عوارض بگذرد و شخص اقدامی برای پرداخت نکند درصدی به مبلغ اصلی عوارض افزوده خواهد شد .

میرشفیع همچنین از جایگاه‌های اخذ عوارض در مجتمع‌های خدمات رفاهی و گردشگری در طول آزادراه خبر داد و گفت : در طول مسیر آزادراه نیز امکان پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی از طریق این دستگاه‌ها با ثبت شماره‌ی خودرو مسیر خواهد بود . امکان پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز کلیه بانک‌ها ، دستگاه‌هایی که به همین منظور نصب خواهد شد و نرم افزارهای تعریف شده نیز امکان‌پذیر خواهد بود .




مطالب مرتبط

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

رعایت موارد ایمنی از سوی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری مانند پرهیز جدی از ادامه سفر در صورت خستگی و خواب‌آلودگی و موکول کردن آن به پس از زمان استراحت کافی و عدم استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی برای جلوگیری از وقوع تصادفات احتمالی بسیار اهمیت دارد .

|

در فرودگاه مهرآباد پیش از شروع پروازهای نوروزی ، اقدامات زیادی از جمله تشکیل کمیته تسهیلات با حضور نمایندگان کلیه شرکت‌های هواپیمایی و نهادهای ذیربطِ مستقر در فرودگاه به منظور هماهنگی بیشتر در راستای ارائه خدمات بهینه فرودگاهی انجام شد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی شناخت و رعایت نکات ایمنی است ، زیرا رعایت آنها سلامتی مسافران و گردشگران را تضمین می‌کند .

|

نظرات کاربران