آغاز به کار ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر و دریانوردی
ممیزی داخلی کمک می کند تا فرآیندهایی که احیانا کمتر خودشان را با الزامات تطبیق دادند ، در این فاصله به انطباق کامل برسند و از این پس در سازمان بنادر شاهد توازن و تعادل در توجه به سیستم مدیریت کیفیت باشیم .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اختصاص جایزه ملی بهره وری ۱۴۰۴ به این سازمان گفت : قطعا فرآیند محوری و پیاده سازی و اجرای یک سیستم می تواند باعث ارتقای هر سازمانی شود .
محمد راستاد در جلسه شروع به کار «ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت» در سازمان بنادر و دریانوردی ، افزود : یک ارزیابی داخلی کمک می کند تا عدم انطباق های عمده را به خوبی شناسایی کنیم و به سرعت در برطرف کردن آنها اقدام کنیم .
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرایند اجرای هر ممیزی به صورت تصادفی انجام می گیرد ، تاکید کرد : لازم است تیم ممیزی به تمام جزئیات فرآیندها توجه ویژه داشته باشد و به دقت همه استاندارد ها در این زمینه را بررسی کند .
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر همکاری معاونت ها و ادارات کل این سازمان در اولویت دهی و برنامه ریزی جهت اجرای درست و کامل ممیزی ، گفت : امیدوارم در مراسم اختتامیه ، یک گزارش جامع از وضعیت سازمان بنادر در پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت ، طی نزدیک به یک سال گذشته ، ارائه شود .
راستاد با تاکید و تایید بر موثر بودن فرآیند محوری در ارتقای سازمانی ، گفت : طی سال های اخیر شاهد تحولات جدی در بخش بنادر و ستاد ، به واسطه پیاده سازی سیستم های مختلف از جمله سیستم مدیریت یکپارچه در بنادر هستیم .
به گفته راستاد ، اجرای یک مدلی از سیستم مدیریت ایمنی در بخش دریایی ، توانسته تا حد زیادی به ارتقای ایمنی ناوگان تجاری جهان منجر شود .
مدیرعامل سازمان بنادر یکی از کارکرد های موثر پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت را « ایجاد توازن یا تعادل » دانست و افزود : ممیزی داخلی کمک می کند تا فرآیندهایی که احیانا کمتر خودشان را با الزامات تطبیق دادند ، در این فاصله به انطباق کامل برسند و از این پس در سازمان بنادر شاهد توازن و تعادل در توجه به سیستم مدیریت کیفیت باشیم .