در حال بارگذاری ...

رفع و اصلاح ۷۳ پیچ و تقاطع‌ خطرناک در جاده های همدان از ابتدای سال تاکنون

از ابتدای سال تاکنون عملیات اصلاح شیب شیروانی به طول ۹۰ کیلومتر ، ترانشه‌برداری به طول ۱۰۵ کیلومتر و ریزش‌برداری به طول ۶۴ کیلومتر انجام شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت : از ابتدای سال تاکنون ۷۳ پیچ و تقاطع‌ خطرناک و پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان همدان رفع و اصلاح شده است .

حمید پرورشی‌خرم گفت : در سطح جاده‌های استان اقدامات بسیار موثری در خصوص ایمن‌سازی راه‌ها به منظور ایجاد بستر مناسب ، تردد و کاهش تلفات و حوادث جاده‌‌ای انجام شده است .

وی با اشاره به شناسایی ۱۰۶ نقطه پرتصادف در سطح جاده‌های استان افزود : پس از شناسایی این نقاط ، رفع و اصلاح آن در دستور کار این اداره کل قرار گرفت . تاکنون ۷۰ نقطه پر حادثه‌ آشکارسازی و نسبت به تأمین حداقل الزامات ایمنی اقدامات لازم انجام شده است .

معاون راهداری استان همدان یادآور شد : این اداره کل علاوه بر نقاط پرتصادف ، به منظور رفع حادثه‌خیزی و کاهش حوادث جادهای در ۵ نقطه دیگر ، در حال احداث زیرگذر در تقاطع شعبان ، محور نهاوند -بروجرد ، تقاطع کفراش ، محور نهاوند - کرمانشاه ، تقاطع سرخ‌آباد ، محور همدان - ملایر ، تقاطع بادخوره ، محور اسدآباد - کرمانشاه و تعریض پل سه دهانه روستای شاهزید از توابع شهرستان تویسرکان است .

پرورشی‌خرم ابراز داشت : در این زمینه همچنین ۷۶ دوربرگردان ، پارکینگ و سرعتکاه در جاده‌های استان احداث شده است . از دیگر اقدامات می‌توان به احداث و تعریض پل به تعداد ۱۱۹ دستگاه در جاده‌های استان اشاره کرد . از ابتدای سال تاکنون عملیات اصلاح شیب شیروانی به طول ۹۰ کیلومتر ، ترانشه‌برداری به طول ۱۰۵ کیلومتر و ریزش‌برداری به طول ۶۴ کیلومتر انجام شده است .




مطالب مرتبط

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

بحث آماده‌سازی حداکثری جاده‌ها ، برای تردد حداکثری در راه‌ها با هدف داشتن حداقل تصادفات از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در اجرای طرح نوروزی است .

|

عملیات ساخت پل و ابنیه‌ها به اتمام رسیده و بعد از نوروز ۱۴۰۳ عملیات اجرای مسیرهای دسترسی (رمپ و لوپ‌ها) شروع خواهد شد ، اعتبار اجرایی این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال است .

|

نیروهای راهداری با تلاش مجدانه در برخی مناطق در سرمای‌ منفی ۳۰ درجه در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و در این مسیر متاسفانه سالانه ۲۰ تا ۳۰ نفر از این نیروها را در جاده‌های کشور بر اثر سوانح رانندگی از دست می‌دهیم .

|

شهرستان کبودرآهنگ دارای بیش از ۸۳۰ کیلومتر راه مواصلاتی است که از این مقدار ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است .

|

نظرات کاربران