در حال بارگذاری ...

دیدار رایزن اقتصادی سفارت گرجستان با مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری

زمینه توسعه هرچه بیشتر روابط جاده ای با گرجستان فراهم است و برگزاری نشست های چندجانبه با گرجستان و سایر کشورهای مسیر میتواند باعث احصاء موانع و مشکلات مسیر و در نهایت تلاش در جهت رفع آنها ، موجب ارتقاء روابط جاده ای بین دو کشور گردد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رایزن اقتصادی سفارت گرجستان با مدیر کل دفتر ترانزیت و  حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل  و نقل جاده ای ، در خصوص مسائل فیمابین از جمله راهکارهای تسریع ، تقویت و فعالسازی کریدورهای حمل و نقلی و سایر موضوعات دوجانبه در زمینه حمل و نقل جاده‌ای دیدار و گفت‌وگو کردند .

رضا نفیسی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی این سازمان ، با اشاره به سوابق طولانی و همکاری‌های متقابل دو کشور و ابراز رضایت بر روند رو به رشد حمل و نقل جاده‌ای در سال ۲۰۱۸ میلادی ، بر ضرورت افزایش پروانه های تردد بین دو کشور در سال ۲۰۱۹ تاکید و خاطرنشان کرد : آمادگی به منظور فراهم آوردن بستر حمل و نقل ترکیبی کالا و ادامه بی‌وقفه آن به صورت دوجانبه و ترانزیتی در چارچوب موافقتنامه دوجانبه حمل و نقل جاده ای و همچنین همکاری های دو کشور در چارچوب کریدور شش جانبه خلیج فارس - دریای سیاه وجود دارد و ضروری است بخش های خصوصی دو کشور اقدامات عملی تری جهت توسعه و فعالسازی مسیر عبوری از قلمرو گرجستان و دریای سیاه انجام دهند .

وی همچنین با توجه به وجود زیرساخت های موجود ، اعلام کرد : زمینه توسعه هرچه بیشتر روابط جاده ای با گرجستان فراهم است و برگزاری نشست های چندجانبه با گرجستان و سایر کشورهای مسیر میتواند باعث احصاء موانع و مشکلات مسیر و در نهایت تلاش در جهت رفع آنها ، موجب ارتقاء روابط جاده ای بین دو کشور گردد .  

آقای روبن مورگوشیا ، رایزن اقتصادی سفارت گرجستان نیز در این دیدار ، ضمن ابراز خرسندی از همکاری مناسب و رشد تجارت بین دو کشور اعلام کرد : ظرفیت‌های خوبی در زمینه توسعه روابط حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیتی میان دو کشور وجود دارد که امید است با همکاری‌های بیشتر دو کشور ، راهکارهای توسعه و بالقوه نمودن پتانسیل‌های موجود در جهت ارتقای حجم مبادلات تجاری جاده‌ای پیگیری شود . مراتب را به مراجع ذیربط در کشور گرجستان منعکس نموده و نتیجه را به اطلاع طرف ایرانی خواهد رساند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمیدرضا شهرکی در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ ، به تجربه اجرای پویش ...

|

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

نظرات کاربران