در حال بارگذاری ...

هماهنگی و هسمویی سازمان بنادر و دریانوردی با سیاست های ارزی بانک مرکزی

دولت در بودجه سال آینده معافیت های مالیاتی کالای صادراتی را منوط به ایفای تعهدات ارزی کرده است این نشان می دهد که سیاست گذاران در راستای برگشت ارز به کشور برنامه ریزی کردند و در این مهم ضرورت دارد که همه سازمان های مرتبط همکاری کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کارشناس اقتصادی گفت : اقدام سازمان بنادر و دریانوردی در جهت ارائه تخفیف های بندری به صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات خود را وارد کشور می کنند ، شایسته است .

ابراهیم رزاقی درباره تعویق زمان اعطای تخفیفات صادراتی ، افزود : چندی پیش سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که در همسویی با سیاست های کلان دولت و سیاست های ابلاغی بانک مرکزی ، زمان اعطای تخفیف ها در هزینه ها و عوارض بندری به تعویق انداخته شد تا زمانیکه ارز حاصل از صادرات به تایید بانک مرکزی برسد .

وی ادامه داد : اقدام سازمان بنادر و دریانوردی در راستای ارائه تخفیف به صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصادی بر می گردانند بسیار خوب و شایسته بود . کشور در شرایط سختی قرار دارد و از نظر ارزی مشکلاتی وجود دارد از این رو ضرورت دارد که بخش خصوصی در کنار دولت قرار گیرد و در جهت تامین ارزی همکاری کند . اگر تولیدکنندگان و صادرکنندگان مانند گذشته در راستای منافع ملی فعالیت کنند ، اقتصاد کشور می تواند از بحران ها عبور کند و این امر تا حدودی از مشکلات تحریم می کاهد . یکی از نکات مهم در کاهش اثرات تحریم ، همسویی و هماهنگی بین بخش های مختلف اقتصاد است .

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد : هماهنگی و هسمویی سازمان بنادر و دریانوردی و سایر مجموعه ها با سیاست های ارزی بانک مرکزی اتفاق مهمی است که می تواند در نهایت به نفع تک تک ایرانیان تمام شود . دولت در بودجه سال آینده معافیت های مالیاتی کالای صادراتی را منوط به ایفای تعهدات ارزی کرده است این نشان می دهد که سیاست گذاران در راستای برگشت ارز به کشور برنامه ریزی کردند و در این مهم ضرورت دارد که همه سازمان های مرتبط همکاری کنند .

وی با بیان اینکه تمام کشورها در سیاست های که تدوین می کنند ، با یکدیگر همکاری دارند ، تصریح کرد : هماهنگی بین مجموعه ها و تصویب نکات مورد نیاز با هدف اجرا شدن قانون واحد به رشد و توسعه  اقتصادی کشور کمک می کند .




مطالب مرتبط

همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

مؤثرتر عمل کردن مدیریت HSE در فرآیندهای عملیاتی بنادر و تقویت نظارت ، پایش و ارزیابی‌های موردنظر ، همچنین ارتقاء ایمنی بنادر از طریق افزایش ایمنی در شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر دو هدف محوری تعریف شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ پنجاه و هفتمین نشست کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر کشور ، با حضور معاون وزیرراه شهرسازی و مدیرعامل سازمان ...

|

نظرات کاربران