در حال بارگذاری ...
  • برگزاری مناقصه احداث ۲۷ کیلومتر دیگر از محور تربت حیدریه - سنگان در آینده نزدیک

    این کنارگذر در ترانزیت بار و مسافر به سوی بنادر جنوبی کشور به ویژه بندرعباس و بندر چابهار نقش مهمی دارد و استان‌های خراسان رضوی و شمالی را به مرزهای سرخس ، باجگیران و دوغارون متصل می‌کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت محور تربت حیدریه - سنگان در ترانزیت بار معادن سنگان و خواف به بنادر جنوبی کشور گفت : به منظور تسریع در عملیات اجرایی این محور به زودی مناقصه احداث ۲۷ کیلومتر دیگر از این محدوده برگزار می‌شود .

    خیراله خادمی صبح امروز در سفر به استان خراسان رضوی گفت : محور تربت حیدریه - رشتخوار - خواف - سنگان یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی است که با توجه به وجود بزرگترین معدن سنگ‌‌آهن خاورمیانه در سنگان و تردد بالا در این محور ، تکمیل هرچه سریعتر آن در اولویت قرار دارد . این محور ۱۴۰ کیلومتر طول دارد که در حال حاضر ۲۱ کیلومتر آن در محدوده شهرستان خواف زیرعبور ترافیک قرار دارد ، ۲۷ کیلومتر آن نیز با برآورد ۸۶ میلیارد تومان آماده برگزاری مناقصه و ۹۲ کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد .

    وی تاکید کرد : محور تربت حیدریه - رشتخوار - خواف - سنگان در انتقال سنگ آهن معادن سنگان به مرکز و بنادر جنوبی کشور نقش مهمی دارد و همچنین یکی از مهمترین محورهای اتصال شمال شرق کشور به مرز افغانستان است . با توجه به ترافیک بالا در این محدوده و همچنین لزوم کاهش خطرات احتمالی در این محور تکمیل هرچه سریعتر آن در اولویت قرار گرفته است .

    برگزاری مناقصه عملیات تکمیلی کنارگذر تربت حیدریه

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از کنارگذر تربت حیدریه گفت :‌ این کنارگذر به صورت ۴ خطه و به طول ۲۰ کیلومتر هم اکنون زیرعبور ترافیک قرار دارد و مناقصه اجرای عملیات تکمیلی آن به زودی برگزار خواهد شد .

    خادمی کنارگذر تربت حیدریه را بخشی از کریدور شمال - جنوب شرق کشور اعلام کرد و افزود :‌ این کنارگذر در ترانزیت بار و مسافر به سوی بنادر جنوبی کشور به ویژه بندرعباس و بندر چابهار نقش مهمی دارد  و استان‌های خراسان رضوی و شمالی را به مرزهای سرخس ، باجگیران و دوغارون متصل می‌کند . کنارگذر تربت حیدریه با توجه به ترانزیت بار معادن خواف و نشتیفان به سمت جنوب از این محدوده ، مانع از ورود ماشین‌های سنگین و خودروهای عبوری به داخل شهر تربت حیدریه خواهد شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد :‌ بیش از ۴ میلیون تن سنگ‌آهن طی ۹ ماه گذشته از این محور به سمت بنادر جنوبی کشور ارسال شده است .




    مطالب مرتبط

    تدوین برنامه های جدی برای توسعه و افزایش سهم ریلی بار و مسافر توسط شرکت راه آهن

    تدوین برنامه های جدی برای توسعه و افزایش سهم ریلی بار و مسافر توسط شرکت راه آهن

    راه‌آهن با هدف توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق حاشیه‌ ریلی و روستاها، مبادرت به برقراری قطار گردشگری با همکاری بخش خصوصی کرده است و خوشبختانه تعداد قطارهای گردشگری نیز افزایش پیدا می‌کند .

    |

    برگزاری نشست علمی-تخصصی کاربرد ژئوسنتتیک‌ها در ساخت راه و راه‌آهن

    برگزاری نشست علمی-تخصصی کاربرد ژئوسنتتیک‌ها در ساخت راه و راه‌آهن

    بررسی راه‌های مقابله با خرابی راه و راه‌آهن از طریق ژئوسنتتیک‌ها ، تسلیح و تثبیت بستر راه‌ها ، زه‌کشی و کنترل فرسایش و آب‌بندی تونل‌ها و آزمایش‌ها و کنترل کیفیت از جمله سرفصل‌های مهم این نشست بود .

    |

    شفاف‌سازی امور و یکپارچگی اطلاعات از مزایای راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی

    شفاف‌سازی امور و یکپارچگی اطلاعات از مزایای راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی

    ایجاد بانک‌های اطلاعاتی و تکمیل و کنترل دقیق اطلاعات نه تنها از طولانی شدن روند کارها جلوگیری می‌کند بلکه موجب دسترسی آسان به وضعیت هر پروژه برای برنامه‌ریزی‌های بعدی خواهد بود .

    |

    پروژه راه آهن قزوین - رشت پروژه ای قابل دفاع و ارائه برای صدور خدمات فنی مهندسی

    پروژه راه آهن قزوین - رشت پروژه ای قابل دفاع و ارائه برای صدور خدمات فنی مهندسی

    ۸۵ درصد از کالا‌ها و حتی کالا‌هایی که در بنادر جنوبی کشور تخلیه می‌شوند از طریق جاده جا به جا می‌شوند این در حالی است که در هیج جای دنیا کالا‌ها از طریق جاده جا به جا نمی‌شود . ما حتی یارانه بخش ریلی را پرداخت می‌کنیم ، اما کالا‌ها از طریق جاده جا به جا می‌شود و این یک زیان ...

    |

    نظرات کاربران