در حال بارگذاری ...
  • ارتقای صنعت گردشگری دریایی با استفاده از شناورهای تفریحی استاندارد ساخت داخل

    با توجه به اینکه شناورهای تفریحی موجود ، به هیچ وجه استانداردهای لازم برای گشت های ایمن دریایی را ندارند ، به دنبال این هستیم که با جلب مشارکت مردمی در قالب تعاونی ها ، شناورهایی ایمن و استاندارد که گواهینامه های لازم از موسسات رده بندی دارند ، جایگزین شوند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت : نخستین نمونه از شناورهای تفریحی مونوهال (تک بدنه) به آب انداخته شد و قرار است تا پایان سال جاری ، جایگزین شناورهای غیراستاندارد معروف شود .

    اله مراد عفیفی پور درباره رونمایی از نخستین شناورهای تفریحی استاندارد ساخت داخل ، اظهار داشت : سازمان بنادر و دریانوردی در راستای ارتقای صنعت گردشگری دریایی ، نوسازی ناوگان و استانداردسازی قایق های تفریحی اقدام به ارایه تسهیلات بانکی با سود صفر درصد به متقاضیان کرده است تا شناورهایی استاندارد جایگزین قایق های تفریحی معروف به "تشتی" شوند .

    وی با اشاره به تأکیدات استاندار هرمزگان و مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم نوسازی ناوگان گردشگری دریایی و خروج شناورهای سنتی از این چرخه ، افزود : با توجه به اینکه شناورهای تفریحی موجود ، به هیچ وجه استانداردهای لازم برای گشت های ایمن دریایی را ندارند ، به دنبال این هستیم که با جلب مشارکت مردمی در قالب تعاونی ها ، شناورهایی ایمن و استاندارد که گواهینامه های لازم از موسسات رده بندی دارند ، جایگزین شوند .

    عفیفی پور تصریح کرد : با توجه به سفارش یکی از تعاونی های گردشگری در جزیره قشم ، نخستین نمونه قایق تفریحی استاندارد مونوهال (تک بدنه v شکل) با نام " هنگام ۱ " در کارخانه شناورسازی مدکندالو در جزیره قشم به آب اندازی شد و آزمایش های دریانوردی نیز بر روی آن با موفقیت به انجام رسید .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان جزییاتی از مشخصات فنی این شناور ، گفت : بدنه این قایق تفریحی از جنس فایبرگلاس مونوهال ساخته شده و سامانه رانش آن نیز از نوع شافت و پروانه است .

    وی با اشاره به قابلیت های این شناور گردشگری گفت : بدنه این قایق تفریحی به گونه ای طراحی و ساخته شده که با عمر مفید ۱۰ ساله در شرایط آب و هوایی منطقه خلیج فارس و دریای عمان فعالیت کند .

    عفیفی پور ظرفیت ترابری این شناور را شامل دو نفر خدمه و ۱۱ نفر گردشگر عنوان کرد و افزود : طول کلی این شناور ۱۱,۸ متر ، عرض آن ۳متر و آبخور شناور در حالت بار کامل ۵۸ سانتی متر است . همچنین ، سرعت آن در زمان ظرفیت کامل سرنشینان ، ۳۰ مایل دریایی(حدود ۵۵ کیلومتر بر ساعت) است . پیش از این و طی سال جاری نیز ، ساخت یک فروند قایق تفریحی با بدنه کاتاماران (شناور دارای بدنه زیرآبی دوتکه) تولید داخل به منظور جایگزینی با شناورهای غیراستاندارد سنتی به پایان رسیده و با نظارت اداره ثبت شناوران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در همین کارخانه شناورسازی به آب اندازی شده بود .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان به عنوان استان پایلوت در زمینه نوسازی و استاندادسازی ناوگان گردشگری دریایی در کشور تعیین شده است ، اضافه کرد : ابلاغ رسمی جلوگیری از تردد شناورهای غیراستاندارد تفریحی در دستور کار این اداره کل قرار دارد .

    عفیفی پور با اشاره به استفاده از ظرفیت کشتی سازی های داخلی برای ساخت شناورهای جدید تفریحی ، تصریح کرد : تلاش ما بر این است که تعاونی ها کمترین میزان آورده برای استفاده از این تسهیلات فراهم کنند و از طریق مذاکره با بانک های عامل در خصوص اقساط آنها ، دوره زمانی بازپرداخت نیز افزایش پیدا کند .




    مطالب مرتبط

    پایان کار دومین ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر و دریانوردی

    پایان کار دومین ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر و دریانوردی

    ضمن ارائه گزارش ممیزی توسط چهار سر ممیز در سه محور نقاط قوت ، توصیه های بهبود و زمینه های عدم انطباق ، چند تن از مدیران کل و مالکین فرآیندها از رویکرد جدید فاوا در خصوص استفاده از تیم های ممیزی داخلی سازمان ابراز خشنودی کردند و ارتقاء این رویکرد را خواستار شدند .

    |

    تاثیر گذاری توسعه راه ها و امکان دسترسی ریلی بندر بوشهر در حجم تجارت و جذب سرمایه گذار

    تاثیر گذاری توسعه راه ها و امکان دسترسی ریلی بندر بوشهر در حجم تجارت و جذب سرمایه گذار

    بندر بوشهر با توجه به روند توسعه ایی که در آن در حال انجام است و امکانی که در مجتمع بندری نگین ایجاد شده توسعه راه ها و امکان دسترسی ریلی آن بسیار در حجم تجارت و جذب سرمایه گذار موثر است .

    |

    صادرات بخشی از قیر ایران با توسعه زیرساخت‌های بندر چابهار

    صادرات بخشی از قیر ایران با توسعه زیرساخت‌های بندر چابهار

    بندر چابهار موقعیتی ویژه برای صادرات کالاهی نفتی و به‌ویژه قیر صادراتی ایران دارد ؛ از این رو با یک شرکت تولیدکننده و صادرکننده قیر به تفاهم رسیدم و این شرکت به‌زودی عملیات احداث زیرساخت‌های قیر صادراتی خود را در بندر چابهار شروع می‌کند .

    |

    لزوم شکل گیری فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای و تولیدی در پس‌کرانه‌های بنادر

    لزوم شکل گیری فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای و تولیدی در پس‌کرانه‌های بنادر

    رویکردی که ما در بنادر کشور داریم این است که صرفا بنادر، محلی برای تخلیه و بارگیری و نگهداری کالا نیستند بلکه باید فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای و تولیدی در پس‌کرانه‌های بنادر شکل بگیرد .

    |

    نظرات کاربران