در حال بارگذاری ...
  • اتصال شهرستان پاسارگاد به اقلید با احداث محور ارتباطی جدید

    این محور به طول ۴۶ کیلومتر از پاسارگاد تا روستای سیر بانو در شهرستان اقلید بخش حسن آباد ادامه دارد و ۲۳۵ کیلومتر آن طی سالهای گذشته و سال قبل زیر سازی و آسفالت شده و ۲۲۵ کیلومتر به صورت خاکی باقی مانده که ۱۱ کیلومتر آن در دست اقدام می‌باشد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با احداث محور ارتباطی جدید که از پاسارگاد آغاز و تا روستای سیر بانو در شهرستان اقلید بخش حسن آباد امتداد دارد فاصله شهرستان پاسارگاد تا شهرستان اقلید کاهش یافته و دو شهرستان از طریق این محور به هم متصل می‌شوند .

    فیروز تکاور اظهار داشت : محور ارتباطی جدید اتصال شهرستان پاسارگاد به شهرستان اقلید از طریق گردنه سو باتان (گردنه خرسی) که عملیات اجرایی آن از اوایل سال ۹۷ شروع شده بود در حال حاضر به صورت فعال در دست اجراست و پیش بینی می‌شود که عملیات خاکبرداری مسیر تا پایان سال جاری به اتمام برسد و آماده ساخت ابنیه و زیرسازی می‌شود .

    وی افزود : این محور به طول ۴۶ کیلومتر از پاسارگاد تا روستای سیر بانو در شهرستان اقلید بخش حسن آباد ادامه دارد و ۲۳/۵ کیلومتر آن طی سالهای گذشته و سال قبل زیر سازی و آسفالت شده و ۲۲/۵ کیلومتر به صورت خاکی باقی مانده که ۱۱ کیلومتر آن در دست اقدام می‌باشد . ۱۱ کیلومتر این مسیر که در دست اقدام است از گردنه صعب العبور عبور می‌کند که عملیات راهسازی با ماشین آلات کافی در این مسیر در دست اجرا است و پیش بینی می‌شود کلیه عملیات خاکبرداری تا پایان سال جاری انجام شود و عملیات پل سازی و زیر سازی این ۱۱ کیلومتر آغاز شود .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس ادامه داد : باقی مسیر به طول ۱۱/۵ کیلومتر باقی مانده تا روستای سیر بانو در حوزه شهرستان اقلید مطالعات آن به اتمام رسیده و پس از اتمام قطعه اول عملیات اجرایی شروع می‌شود . لازم به ذکر است از روستای سیر بانو مسیر به صورت آسفالت مورد بهره برداری است و پیش بینی می‌شود در صورت اعتبار ظرف ۲ سال به بهره برداری برسد . از دیگر مزیت‌های احداث این محور اتصال شهرستان پاسارگاد به آزادراه شیراز - اصفهان از طریق بخش حسن آباد و بخش سده شهرستان اقلید مهیا شد .

     




    مطالب مرتبط

    مجموعه وزارت راه و شهرسازی با همدلی و هماهنگی و با تمام تلاش خود به صورت شبانه روز در کنار مردم هستند تا بتوانند نوروز خوبی را برای مردم رقم بزنند و نهایتاً همه یک هدف داریم و آن خدمت به مردم است .

    |

    ۴۰ سامانه هوشمند حمل و نقل جاده‌ای از جمله ۲۴ دوربین ثبت تخلف جاده‌ای ، ۱۰ دوربین نظارت تصویری و ۶ سامانه هوشمند تردد شمار از جمله سیستم‌های هوشمند حمل و نقل است که در آزادراه شیراز - اصفهان احداث و به بهره برداری می‌رسد .

    |

    در حال حاضر عملیات اجرایی که شامل ۹۰ درصد خاکبرداری و خاکریزی و همچنین اتمام ابنیه فنی به اتمام رسیده و ۵ کیلومتر آماده آسفالت است .

    |

    در حال حاضر عملیات راهسازی در ۴۶۲ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان با میانگین پیشرفت ۵۰ درصد در دست اجراست .

    |

    یکی از ساز و کارهای کاهش بار ترافیکی و ایمنی تردد در مسیر مهاباد به میاندوآب بهره برداری از این مسیر است و تسریع در روند احداث این محور با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    نظرات کاربران