در حال بارگذاری ...
  • توجه ویژه دولت به توسعه و اتمام طرح های زیربنایی حمل‌ونقل در شرق کشور

    در رابطه با طرح‌های اولویت‌دار منطقه شرق کشور و استان خراسان جنوبی ، سازمان برنامه و بودجه کوشش نموده علیرغم محدودیت‌های اعتباری کشور ، توجه ویژه به اتمام طرح‌های در دست اجرا را در دستور کار قرار دهد و وضعیت اعتباری مهم‌ترین طرح‌های منطقه به شرح زیر است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دولت با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه سال آینده مبلغ ۵۹۸ هزار میلیون ریال برای احداث و اجرای ۶ طرح زیربنایی اولیت‌دار منطقه شرق کشور و استان خراسان جنوبی در نظر گرفته است .

    بر اساس اطلاعات سازمان برنامه و بودجه ، اعتبارات بخش حمل‌و‌نقل توسط این سازمان و با هماهنگی واحد مسئول در وزارت راه و شهرسازی (معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت مزبور) و با تایید وزیر راه و شهرسازی میان طرح‌های مندرج در پیوست شماره یک لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور توزیع شده و کوشش شده با رویکرد شبکه‌ای و ملی (و نه استانی یا منطقه‌ای) و اتخاذ راهبرد توسعه پایدار حمل‌و‌نقل ، میان طرح‌های جاده‌ای ، ریلی ، دریایی و هوایی توزیع شود .

    در این راستا اهدافی نظیر اصلاح نظام حمل‌ونقل و افز‌ایش سهم راه‌آهن (از طریق توسعه شبکه ، تامین ناوگان و ارتقای بهره‌وری) ، تکمیل شبکه راه‌های شریانی کشور از طریق ارتقا به بزرگراه و آزادراه ، بهبود ایمنی ، تسهیل جریان عبور و مرور کالا و مسافر در کشور و رفع گلوگاه‌های ترافیکی و ظرفیتی ، افزایش ترانزیت و گسترش حمل‌ونقل ترکیبی و چند وجهی ، در پرتو توزیع و مدیریت بهینه منابع اعتباری کشور پیگیری شده اند .

    در رابطه با طرح‌های اولویت‌دار منطقه شرق کشور و استان خراسان جنوبی نیز ، سازمان برنامه و بودجه کوشش نموده علیرغم محدودیت‌های اعتباری کشور ، توجه ویژه به اتمام طرح‌های در دست اجرا را در دستور کار قرار دهد و وضعیت اعتباری مهم‌ترین طرح‌های منطقه به شرح زیر است :

     

     

     

    همانگونه که مشاهده می گردد اعتبارات مهمترین طرح‌های حمل‌و‌نقل مربوط به استان خراسان جنوبی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور ، نسبت به میزان ابلاغی در سال ۱۳۹۷ با افزایش چشمگیر مواجه بوده  (از جمله طرح‌های مندرج در ردیفهای ۱ و ۶ جدول) که نشان‌دهنده توجه و عنایت ویژه نظام برنامه‌ریزی و بودجه کشور و دولت ، به توسعه پایدار منطقه شرق کشور و تامین زیرساخت‌های اساسی است .

    در رابطه با مدیریت بدهی‌های پیمانکاران و مشاوران نیز پیشنهاد می گردد ، دستگاه‌های اجرایی ضمن پرهیز از ایجاد تعهد مازاد بر اعتبار مصوب طرح‌ها ، از طریق بسیج منابع و امکانات ، اولویت بندی پروژه‌ها و قراردادهای در دست اجرا و بهبود بهره‌وری ، نسبت به استفاده بهینه از منابع اعتباری اقدام نموده تا شاهد اثربخشی بیشتر در استفاده از منابع برای توسعه طرح‌های زیرساختی در کشور باشیم .

     




    مطالب مرتبط

    امضا تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی

    امضا تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی

    تفاهم نامه همکاری مشترک بین دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد در حوزه حمل و نقل ریلی موضوع تبصره ۱۸ و تامین مالی لازم برای طرح های زیربخش صنعت در قالب بازسازی و خرید واگن مسافری، خرید ریل باس ، لکوموتیو و واگن ...

    |

    پلیس به رانندگان متخلف اجازه رانندگی ندهد

    پلیس به رانندگان متخلف اجازه رانندگی ندهد

    تعمیر و راه‌اندازی مجدد برخی دوربین‌های کنترل سرعت در سطح جاده‌ها ، ایجاد روشنایی در نقاط حادثه خیز و تاریک جاده‌ای و خط کشی سطح جاده‌ها از دیگر اقداماتی است که در کاهش تصادفات نقش بسزایی خواهد داشت .

    |

    ضرورت توجه ویژه به لجستیک و مراکز لجستیکی در ایران

    ضرورت توجه ویژه به لجستیک و مراکز لجستیکی در ایران

    با توجه به اینکه یکی از چالش های اصلی بخش دریایی کشور در سال آینده موضوع تحریم خواهد بود ، باید از ظرفیت های متنوع فکری صاحب نظران و کارشناسان دلسوز اتاق فکر سازمان در جهت دست یابی به اتفاق نظر و راهکار های اجرایی پیرامون عبور از موانع و مشکلات ناشی تحریم استفاده بیشتری ببریم ...

    |

    رصد ، پایش و سیستمی کردن قراردادها با ثبت در سامانه یکپارچه مالی

    رصد ، پایش و سیستمی کردن قراردادها با ثبت در سامانه یکپارچه مالی

    معماری سازمانی وزارتخانه در اسفندماه سال ۱۳۹۵ به تصویب رسید که هم‌اکنون یکی از پروژه‌های بزرگ و مهم ما در وزارتخانه GIS یکپارچه و پیاده و اجرایی‌کردن آن است . هم اکنون سامانه GIS به صورت یکپارچه و سرویس محور در حال اجراست و سرویس های مختلفی به آن وصل است .

    |

    نظرات کاربران