در حال بارگذاری ...

کارآمدی مدیریتی یکی از ضرورت‌های کلیدی کشور در چهلمین سال انقلاب اسلامی

برای نیروی انسانی باید رشد در سلسله مراتب تخصصی به صورت سیستمی امکانپذیر باشد . کسی که در شرکت کار می‌کند باید به صورت طبعی امکان رشد داشته باشد و انگیزه خدمت و امید به رشد را حس کند . عملکرد باید به گونه‌ای باشد که هم بهترین‌ها جذب شوند ، هم مسیر رشدشان بدون مشکل باز باشد ، و هم برخورداری های متناسب با صلاحیت‌هایشان داشته باشند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی کارآمدی مدیریتی را ضرورت مهم و کلیدی کشور توصیف کرد و گفت : برای کارآمد نشان دادن مدیریت ، ارتقای نیروی انسانی و بهبود وضعیت زیرساخت‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد .

محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی کشور که در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد ، کارآمدی مدیریتی را  ضرورت مهم و کلیدی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت : کارآمدی مدیریتی امروز یکی از ضرورت‌های کلیدی کشور در چهلمین سال انقلاب است . اکنون آمریکایی‌ها ، صهیونیست‌ها ، مرتجعین منطقه که تمام خزانه مسلمین را در خدمت توطئه علیه انقلاب قرار دادند ، با نقش‌آفرینی که منافقین دارند ، در کنار تمام اقدامات تروریستی ، به دنبال آن هستند که بگویند به فکر مردم ایران هستند . هدف تمام اقدامات آن‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ، رفتار جمهوری اسلامی و مقامات جمهوری اسلامی نیست . چون هیچگاه کشور ما رفتار و اقدامات فرامنطقه‌ای نداشته است . هدف آن‌ها مبارزه با استقلال‌طلبی ملت ایران است .

اسلامی با اشاره به ماهیت استقلال ستیز استکبار جهانی گفت : وزیر خارجه برکنار شده عربستان به صراحت گفته‌ است که ما با جمهوری اسلامی مشکلی نداریم ، مشکل ما با قانون اساسی ایران است. سوال اینجاست که کجای قانون اساسی ما برای آن‌ها ضرر دارد ؟ این قانون اساسی بجز عزت، حکمت و مصلحت که مبانی سیاست داخلی و خارجی است، و به جز هدفی که آبادانی سرزمین و عزت و سربلندی ملت است مگر هدفی را دنبال می‌کند ؟

وی افزود : مشکل این است که ما تبعیت نمی‌کنیم و استقلال داریم . عزت انقلاب اسلامی ایران اکنون در دوره خروج آمریکا از برجام قابل مشاهده است . آن‌ها به صورت سیستماتیک در تصمیم‌گیری یک شرکت، دولت و دستگاه دخالت می‌کنند . سلطه پذیری که در جهان رایج کردند و با کمال گستاخی ترویجش می‌دهند را با استقلالی که ما برای آن خون دادیم و ایثار کردیم مقایسه کنید .

وزیر راه و شهرسازی در ادامه کارآمدی مدیران را برای بقای این استقلال ضروری توصیف کرد و گفت : وقتی در مقابل این ملتی که تا این اندازه هزینه کرده است، مسئولیت می‌پذیریم ، باید بدانیم که ما هیچ شانی جز خدمتگذاری نداریم . شان این ملت بالاترین شان است و در هر سطحی و در هر نقطه‌ای از کشور استحقاق بالاترین خدمات را دارد . وظیفه ماست که به احسن وجه به مردم خدمتگذاری کنیم . ماموریت ما اداری نیست ، فلسفه وجودی ما خدمت است .

وی بر ضرورت ارتقای سطح مدیریتی در کشور اشاره کرد و افزود : اگر طبق قانون شرکت مادر تخصصی شکل می‌گیرد و در جریان اصل ۴۴ واگذار نمی‌شود ، به این خاطر است که نقش حاکمیتی دارد . طبیعی است که مدیریت آن باید شان ، توان و کفایت مدیریتی خود را روز افزون افزایش دهد که شایسته مدیریت بر نیروی متخصص باشد . کارامدسازی مدیریت و ارتقای قابلیت آن برای ما حائز اهمیت است . کارآمدسازی مدیریت اهمیت بالایی دارد و در این محور باید توجه به نیروی انسانی ، مدیریت بر اساس خردورزی و پرهیز از باندبازی که آفت محیطهای تخصصی است ، مورد توجه قرار گیرد .

اسلامی توجه به نیروی انسانی را یکی از ارکان ارتقای کارآمدی مدیریتی عنوان کرد و گفت : برای نیروی انسانی باید رشد در سلسله مراتب تخصصی به صورت سیستمی امکانپذیر باشد . کسی که در شرکت کار می‌کند باید به صورت طبعی امکان رشد داشته باشد و انگیزه خدمت و امید به رشد را حس کند . عملکرد باید به گونه‌ای باشد که هم بهترین‌ها جذب شوند ، هم مسیر رشدشان بدون مشکل باز باشد ، و هم برخورداری های متناسب با صلاحیت‌هایشان داشته باشند .

این عضو کابینه تدبیر و امید بهبود وضعیت زیرساخت‌ها را عامل دیگر کارآمدسازی مدیریت دانست و گفت : هم زیرساخت‌ها و سطوح پروازی ، هم ابنیه فرودگاهی و هم سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری باید همواره با بهترین کیفیت ایجاد ، با بهترین وضعیت نگهداری و در بهترین حالت ارتقا داده شود که کارآمدی ما را نشان دهد . ارتقای نیروی انسانی و ارتقای زیرساخت‌ها دو بال هستند و این دو بال باید برای کارآمدی مدیریت مورد توجه باشند . باید به فراهم کردن و نگهداری و رسیدگی به زیرساخت های فرودگاهی و ناوبری هوایی توجه جدی شود تا کارآمدی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تقویت شود و اگر اجازه دهیم این سرمایه ها مستهلک شوند جرم و گناه کرده ایم .

اسلامی با تاکید بر اینکه نکته مهم در این زمان ارتقای خدماتی است که به مردم ارایه می دهیم، تاکید کرد : زحمت های خیلی خوبی برای استفاده حداکثری از فضای کشور و پروازهای عبوری کشیده شده است و من از اقدامات انجام شده تشکر می کنم چراکه هم دوره های گذشته را دیده ام و هم پنج سال و ده سال اخیر را دیده ام . کارآمدی و ارتقای سطح مدیریتی برای ما بسیار اهمیت دارد بنابراین مدیریت بر اساس خردورزی و استانداردها همراه با پرهیز از باندبازی و گروه بازی به صورت سیستمی میسر می شود .

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه وضعیت فرودگاه مهرآباد بویژه از نظر پارکینگ خودروها بسیار خوب شده است ، از مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و مدیریت فرودگاه مهرآباد قدردانی کرد و گفت : در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با همدلی و همکاری فعالیت کنید و امیدوارم با همدلی و هماهنگی کارها در صنعت فرودگاهی پیش برود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در روز شنبه هفتم بهمن ماه با صدور اطلاعیه‌های پروازی نسبت به وضعیت پروازها در برخی از ...

|

این اقدام با هماهنگی و صدور دستورالعمل‌های مربوطه توسط معاونت عملیات هوانوردی و همچنین نظارت و راهبری معاونت عملیات فرودگاهی اداره کل فرودگاه های استان آذربایجانشرقی مطابق استانداردهای EASA صورت گرفت .

|

تلاش کردیم حداکثر ایمنی را در این فرودگاه رعایت کنیم چون ایمنی در امر پرواز یک اصل اساسی است و تا بسیاری از تجهیزات کمک ناوبری و برج مراقبت و شرایط حفاظتی نباشد امکان پرواز فراهم نخواهد شد .

|

این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد .

|

توافقات انجام شده در نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته ، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده ؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور ، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در ...

|

نظرات کاربران