در حال بارگذاری ...

قطع راه ارتباطی ۶۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر

در تعدادی از روستاها فعلا مشکل تردد وجود دارد ، ولی با توجه به اینکه اولویت ما با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم ، در وهله نخست راه‌های اصلی و بعد فرعی و روستاهای با تراکم بالا است ، باقی محورها را بعد از بارندگی بازگشایی می‌کنیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در استان حدود ۴ هزار کیلومتر راه خاکی روستایی وجود دارد ، گفت : در بارندگی اخیر در ۶۰ یا ۷۰ روستا مشکل تردد ایجاد شده است که با توجه وضعیت ماشین‌آلات که اغلب فرسوده‌اند ، بعد از محورهای اصلی نسبت به بازگشایی آن‌ها اقدام خواهیم کرد .

علی خوان‌پایه گفت : در چند روز اخیر جز در ارتفاعات بارش برف سنگین نداشتیم و غیر از گردنه بیژن که گردنه سردسیر و برفی استان است و چندی پیش آن را مسدود کردیم ، بقیه محورها باز است و مشکل تردد وجود ندارد . در تعدادی از روستاها فعلا مشکل تردد وجود دارد ، ولی با توجه به اینکه اولویت ما با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم ، در وهله نخست راه‌های اصلی و بعد فرعی و روستاهای با تراکم بالا است ، باقی محورها را بعد از بارندگی بازگشایی می‌کنیم .

این مدیر استانی با اشاره به اینکه راه‌های روستایی به دلیل خاکی بودن دچار انسداد می‌شوند ، در ادامه گفت : در استان حدود ۴ هزار کیلومتر راه خاکی روستایی و ۲ هزار کیلومتر راه خاکی شوسه وجود دارد و در مجموع  ۶۰ یا ۷۰ روستا بعد از بارندگی مشکل تردد دارند .

خوان‌پایه در ادامه با اشاره به وضعیت ماشین‌آلات راهداری توضیح داد : از مشکلات اساسی ما ماشین‌آلات راهداری است که هم از نظر تعداد محدود هستند و هم به دلیل فرسوده و کهنه بودن با نقص مواجه اند . در برخی روستاها یا به طور کامل مشکل تردد وجود دارد و یا رفت و آمد در آن‌ها به صورت بسیار کند است . البته همواره بعد از باز شدن مسیرهای اصلی و فرعی و جاده‌های روستایی پر جمعیت نسبت به بازگشایی مسیرهای خاکی روستایی نیز اقدام می کنیم .




مطالب مرتبط

بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

|

اطلاع‌رسانی به‌موقع و همراهی رسانه‌ها باعث مدیریت سفر و ترافیک در راه‌های استان شد و سفرهای شبانه هم به‌طور محسوس کاهش یافت . با توجه به آمادگی اولیه و رصد گزارش‌های هواشناسی همزمان با شروع بارش‌ها از شنبه هفته گذشته عملیات برف‌روبی راه‌های استان شروع شد و با توجه به حجم ...

|

بر اثر بارش سنگین برف ، ۵۰۰ محور روستایی مسدود شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی شدند و در حال حاضر فقط دو محور روستایی در استان اردبیل مسدود است که تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند از اجرای عملیات فوگسیل در محور القورات خبر داد .

|

امسال ۱۴ میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات از اعتبارات استانی راهداری اختصاص یافته و ابلاغ دو برابر این اعتبار از سوی سازمان صادر شده است . به محض اینکه این اعتبار در اختیار استان قرار گیرد ماشین آلات لازم با اولویت نیاز شهرستان‌هایی که دارای شرایط سخت هستند خریداری ...

|

نظرات کاربران