در حال بارگذاری ...

فعالیت و آماده‌باش ۳۴ راهدارخانه استان همدان در طرح راهداری زمستانی

در حوزه ماشین‌آلات تعداد ۲۸۵ دستگاه خودروی راهداری در راهدارخانه‌های استان مستقر شده که از این میزان ۲۱۵ دستگاه ماشین آلات برفروبی سنگین و نیمه‌سنگین ، ۴۴ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۲۶ دستگاه گریدر و تراکتور اجاره‌ای برای کمک به طرح برفروبی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت : طرح اجرای راهداری زمستانی در استان همدان دارای اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال است .

حمید پرورشی‌خرم گفت : با توجه به اجرای طرح راهداری زمستانی ، این اداره کل تاکنون با اعتباری افزون بر ۹۵ میلیارد ریال نسبت به آماده‌سازی برای استقرار اکیپ‌های برف‌روب و نمک‌پاش در راهدارخانه‌های استان اقدام کرده است .

وی با اشاره به فعالیت و آماده‌باش ۳۴ راهدارخانه استان در اجرای این طرح افزود : ۱۷ راهدارخانه ثابت ، ۸ راهدارخانه مرکز اداره و ۹ راهدارخانه نیز به شکل قرارداد اجاره است . در این طرح همچنین ۵۱۶ پرسنل و کادر مجرب شامل نیروهای حجمی و نیروی ثابت و پشتیبانی با بهره‌گیری از انواع ماشین‌آلات برف‌روب و دیگر تجهیزات در خدمت مسافران و استفاده‌کنندگان مشغول خدمت‌رسانی هستند .

این مسئول با اشاره به خرید ۶۲ هزار تن شن و نمک در اجرای این طرح بیان داشت : ۵۰ هزار تن شن و ۱۲ هزار تن نمک در اجرای طرح زمستانی و برف‌روبی خریداری شده است. در حوزه ماشین‌آلات نیز تعداد ۲۸۵ دستگاه خودروی راهداری در راهدارخانه‌های استان مستقر شده که از این میزان ۲۱۵ دستگاه ماشین آلات برفروبی سنگین و نیمه‌سنگین ، ۴۴ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۲۶ دستگاه گریدر و تراکتور اجاره‌ای برای کمک به طرح برفروبی است .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت : امیدواریم با بهره‌گیری از توان همه پرسنل راهداری و پشتیبانی و هماهنگی‌های انجام شده و حفظ تعامل با دیگر عوامل ذیربط از جمله فرماندهی پلیس راه استان ، هلال احمر ، اورژانس و نیز مدیریت بحران بتوانیم زمستانی ایمن را فراهم کنیم .

گفتنی است ، طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آذرماه سال جاری در سطح استان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۸ ادامه خواهد داشت .




مطالب مرتبط

۳۵۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین در ۴۷۸ پایگاه راهداری و ۲۴۸ گردنه استراتژیک کشور در راه‌های شریانی مستقر و مشغول فعالیت برفروبی هستند .

|

با توجه به کاهش دما در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته‌ باشند .

|

به‌طور میانگین در این مدت شاهد برف و کولاک ١۴٨ ساعته در جاده‌های استان برف بوده‌ایم که با بهره گیری از ١۴۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین نسبت به اجرای عملیات راهداری زمستانی اقدام کردند .

|

بیشترین میزان برف روبی در محورهای کلیبر ، اهر ، آزادراه تبریز - زنجان ، مرند ، هشترود ، بستان‌آباد ؛ جلفا ؛ چاراویماق ؛ سراب تبریز ، میانه و هوراند انجام گرفته است . با توجه به بارش سنگین برف و وجود کولاک در اکثر نقاط استان راه حدود ۴۳۰ روستا در شهرستان های اهر ، خدا آفرین ، ...

|

با عنایت به گزارش هواشناسی و پیش بینی بارش برف و احتمال یخ زدگی و لغزندگی راه‌های برون‌شهری استان ، عوامل اجرایی این اداره از ظهر روز پنجشنبه مورخ ۲۱ دی ماه و آغاز بارش‌های برف ، نسبت به اجرای عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در سطح محورهای برفگیر اقدام کردند .

|

نظرات کاربران