در حال بارگذاری ...
  • برگزاری دوره تخصصی کنوانسیون بین‌المللی آمادگی در برابر آلودگی نفتی در بندر چابهار

    با توجه به شرایط خاص زیست محیطی و ترافیک سنگین دریایی در منطقه دریایی خلیج فارس و دریای‌عمان ، محدوده موردنظر نیازمند حفاظت و مراقبت در برابر آلودگی های زیست محیطی است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان از برگزاری دوره تخصصی کنوانسیون بین‌المللی آمادگی ، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی در بندر چابهار خبر داد و گفت : کلیه بهره‌برداران از دریا ، موظفند ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه ، آمادگی لازم برای مقابله با سوانح نفتی را بر اساس دستورالعمل‌های کنوانسیون بین‌المللی آمادگی ، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی (OPRC) در خود ایجاد نمایند .

    سیدحسن ابراهیمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ، اظهار کرد : یکی از رسالت‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست دریایی و استقرار سیستم ملی برای مقابله سریع و مؤثر با آلودگی نفتی در چارچوب یک طرح ملی مقابله با آلودگی نفتی با مشارکت کلیه ارگان‌های ذیربط بر اساس کنوانسیون بین المللی (OPRC) است .

    معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود : در همین راستا و به منظور ارتقاء دانش پرسنل عملیات دریایی با اثرات منفی و تهدیدات آلودگی‌های نفتی و همچنین آشنایی با راهکارهای لازم برای آمادگی ، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی با استفاده از کنوانسیون بین المللی OPRC در سوانح دریایی ؛ دوره آموزشی تحت عنوان کنوانسیون بین‌المللی آمادگی ، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی (OPRC) به مدت دو روز در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد .

    وی اشاره نمود : با توجه به شرایط خاص زیست محیطی و ترافیک سنگین دریایی در منطقه دریایی خلیج فارس و دریای‌عمان ، محدوده موردنظر نیازمند حفاظت و مراقبت در برابر آلودگی های زیست محیطی است . بنابراین کلیه بهره‌برداران از دریا ، اعم از صیادان ، بخش حمل و نقل دریایی ، شرکت‌های کشتیرانی تجاری و نفتی ، موظفند ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه ، آمادگی لازم برای مقابله با سوانح نفتی را بر اساس دستورالعمل‌های کنوانسیون بین‌المللی آمادگی ، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی (OPRC) در خود ایجاد نمایند .

    ابراهیمی تصریح کرد : مرکز واکنش شرایط اضطراری این اداره کل با بهره‌مندی از تجهیزات بروز و کارشناسان مجرب ، به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی ، بلافاصله وارد عمل شده و طرح همکاری و مقابله با آلودگی نفتی استان را فعال نماید .

    شایان ذکر است تمامی دریانوردان و مسافران دریایی در صورت مشاهده هرگونه آلودگی دریایی در آب‌های استان سیستان و بلوچستان می توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۵۰ (بدون پیش شماره) ، به مرکز جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی اطلاع رسانی نمایند .




    مطالب مرتبط

    هیات تاجیکستانی در این سفر همچنین با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ، مسئولان منطقه آزاد و حمل و نقل جاده‌ای چابهار دیدار و در خصوص مراودات تجاری و توسعه ترانزیت کشور جمهوری تاجیکستان از طریق بندر شهید بهشتی مذاکره کردند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی کشور به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل حوزه معاونت برنامه ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ، مجموع قراردادهای سرمایه‌گذاری منعقد شده در بندر شهیدرجایی از سال ۱۳۷۲ ( آغاز ...

    |

    با سازمان بنادر و دریانوردی در تمام بخش‌ها از جمله فنی و تجهیزاتی همکاری بسیار خوبی وجود دارد اما انتظار این است که بندر چابهار هر چه سریع‌تر به تجهیزات لازم مانند گنتری‌کرین‌ها تجهیز شود تا شناورهای بزرگتر قادر به پهلوگیری در بندر باشند و بندر چابهار به یکی از مراکز ...

    |

    از درس‌های آموختنی برآمده از بازرسی و بررسی کارشناسان ، در فرایند بهبود تشکیلات و ساختارها و در جهت اصلاح دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ، حتی تصویب قوانین جدید در مجلس شورای اسلامی استفاده می‌شود .

    |

    نظرات کاربران