در حال بارگذاری ...

اتمام فاز اول پروژه تدوین راهبردهای بومی مدیریت سرعت وسایل‌نقلیه در جاده‌های کشور

تدوین دستورالعمل‌ها و توصیه‌های فنی به منظور تعیین سرعت مناسب در انواع راهها و مقاطع خاص ، بهبود فرآیند اعمال قانون در برخورد با تخلفات تجاوز از سرعت حداکثر مقرر ، اقدامات مهندسی در اجرای مدیریت سرعت در راهها و ارائه آموزش عمومی لازم با هدف جلب حمایت اجتماعی از برنامه‌ها از مهم ترین خروجی‌های این پروژه محسوب می‌گردد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه تدوین راهبردهای مدیریت سرعت وسایل نقلیه در جاده‌های کشور در حال اجراست و فاز اول آن طی هفته گذشته به اتمام رسید .

جواد هدایتی مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل‌ونقل این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت : با توجه به اینکه سرعت ، یکی از عوامل اصلی شکل‌گیری یا تشدید وقوع سوانح رانندگی در کشور به شمار می‌رود و به این موضوع در برنامه عملیاتی ارتقاء جامع ایمنی حمل‌ونقل نیز به صورت محوری توجه شده است ، پروژه تدوین راهبردهای مدیریت سرعت با هدف پشتیبانی فنی و اجرائی پیاده‌سازی برنامه عملیاتی مدیریت سرعت در ایران در حال انجام می‌باشد . در این پروژه که با مشارکت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان بهداشت جهانی (WHO) تعریف شده ، در نظر است تا با استفاده از مهندسین مشاور برجسته دنیا در مقوله مدیریت سرعت و انتقال دانش فنی تجارب موفق موجود،‌ نحوه اجرای برنامه‌های بسته مدیریت سرعت ، نظام‌مند ، منسجم و منجر به بهبود وضعیت ایمنی در کشور گردد .

هدایتی خاطرنشان کرد : تدوین دستورالعمل‌ها و توصیه‌های فنی به منظور تعیین سرعت مناسب در انواع راهها و مقاطع خاص ، بهبود فرآیند اعمال قانون در برخورد با تخلفات تجاوز از سرعت حداکثر مقرر ، اقدامات مهندسی در اجرای مدیریت سرعت در راهها و ارائه آموزش عمومی لازم با هدف جلب حمایت اجتماعی از برنامه‌ها از مهم ترین خروجی‌های این پروژه محسوب می‌گردد .

وی افزود : با حضور دو مشاور بین‌المللی و مشاور داخلی ، مرحله برداشت و ارزیابی وضعیت موجود در کشور به اتمام رسید و در این راستا جلسه مشورتی با مقامات ارشد مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و فرمانده پلیس‌راه کشور ، بازدید میدانی از محورهای مواصلاتی منتخب کشور ، آشنایی با برنامه‌های جاری و اقدامات آتی و برگزاری کارگاه آموزشی از عمده‌ترین کارهای انجام شده در این مرحله بوده است .

مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل‌ونقل ضمن خاطرنشان کرد : پروژه مذکور برای یک دوره زمانی هفت ماهه پیش‌بینی شده و امید آن می رود که طبق برنامه ، خروجی‌های نهایی این پروژه تا نشست آتی که در اوایل سال آینده برگزار خواهد شد، نهایی و ارائه گردد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

         

|

پیش‌بینی‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش پنج درصدی سفرهای نوروزی در ایام تعطیلات پیش‌رو حکایت دارد و بر این اساس ضرورت آمادگی ۱۰۰ درصدی برای خدمات‌رسانی بهینه در سایه تلاش مضاعف همه نیروهای سازمان راهداری اهمیت دارد .

|

با وجود همه کمبودها ، اربعین امسال در حوزه خدمات‌رسانی و پاسخگویی به نیازهای مردم در جایگاه خود نمونه و کم‌نظیر بود .

|

نظرات کاربران